Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter skal skrive oppgave om Østerrike og skal presentere ulike turistattraksjoner/severdigheter for både store og små.Hvilke bør hun absolutt ha med??😀

Anonymkode: 6cdf8...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

… bør ikke datteren finne ut dette på egenhånd?

Anonymkode: 03eb7...714

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Av alle steder på internett man kan finne denne informasjonen, så gikk du rett til Kvinneguiden? Din datter (og du) må lære seg å finne informasjon selv. Et tips: Når jeg skal reise til et land jeg ikke har vært i før og lurer på hva jeg bør få med meg, da googler jeg "things to do in *navn på landet*". Kanskje begynne der?

Det går også an å gå på biblioteket og se om de har en reiseguidebok for Østerrike.

Anonymkode: 9e35f...cd0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Takk for hjelpen folkens!Koslig sted dette!Siste gang jeg spør om noe her inne. 

Hun er 10 år.Klart hun bruker internett, men kjekt å høre om noen som kanskje har vært der hadde tips til noen som virkelig var verdt å få med seg.

• Hjerte 1
Skrevet

Gustav Klimt er en verdenskjent kunstner fra Østerrike. Maleriet hans the kiss er det mest kjente og er mulig å se i Wien. Men det er ikke bare å møte opp du må ha bestilt omvisning på forhånd. Detaljer rundt dette kan googles. Kunsten hans er i flere museer men mest er utstil på ulike museum i Wien.

Det er vel det jeg ville skrevet mest om. 

Anonymkode: 81010...00b

Skrevet

Alpene er viktig for Østerrike. Mozart kjenner alle til og landet er berømt for sin kultur. Landet var før 1. verdenskrig kjempestort, men etter 2. verdenskrig er det er lite land. 

Anonymkode: f02d4...57a

Skrevet

Hitler var fra Østerrike. Og Sacher torte, en av verdens mest kjente sjokoladekaker.

Anonymkode: 6003f...70c

Skrevet

En drøss klassiske komponister er fra Wien, eller har bodd og jobbet der. Dersom jeg skulle laget en presentasjon om Østerrike og Wien ville jeg fokusert på det. Kunst og arkitektur og klassisk musikk.   Wienerklassisismen. Kanskje ta med noen musikksnutter😍

Anonymkode: 90a56...88b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En drøss klassiske komponister er fra Wien, eller har bodd og jobbet der. Dersom jeg skulle laget en presentasjon om Østerrike og Wien ville jeg fokusert på det. Kunst og arkitektur og klassisk musikk.   Wienerklassisismen. Kanskje ta med noen musikksnutter😍

Jeg siterer meg selv. Ville bare si at dersom sønnen min skulle skrevet en sånn oppgave, så ville nok han fokusert på Hitler og krigen. Det kommer altså litt an på hva man er interessert. Hun kan jo legge hovedfokuset på det hun syns er mest gøy. 

• Liker 1
Skrevet

Det viktige å få med seg som er attraksjon i Østerrike er Braunau, Hitlers fødehjem og Berghof, Ørneredet, som var Hitlers favorittsted. 

Anonymkode: cb52e...7a9

Skrevet

Schönbrunn

Anonymkode: c4020...dad

Skrevet

Schloss Schönbrunn 

Stephansdom

Hundertwasserhaus

En liten artikkel om wienerklassisismen 

For de er som interessert i sport; hopprennene i Innsbruck og Bischofshofen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for hjelpen folkens!Koslig sted dette!Siste gang jeg spør om noe her inne. 

Hun er 10 år.Klart hun bruker internett, men kjekt å høre om noen som kanskje har vært der hadde tips til noen som virkelig var verdt å få med seg.

Ikke hør på grinchene er inne. Det er utrolig mye fint i Østerrike, enten man drar til Wien eller alpene eller andre steder. En ting jeg ville tatt med som Østerrike virkelig er gode på, er julemarkedene. Mange av dem bare i Wien, og mange fine rundt om i mindre byer og på landsbygda. Og noe av det jeg elsker med Østerrike er hvordan man blir møtt med et blidt Grüss Gott nesten over alt man går. En helt annen velkomst enn det som iblant møter en på kvinneguiden, med andre ord 😅

Anonymkode: 6bb55...6c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 18.49):

Det viktige å få med seg som er attraksjon i Østerrike er Braunau, Hitlers fødehjem og Berghof, Ørneredet, som var Hitlers favorittsted. 

For de krigsinteresserte ja, for andre ikke. Fikk du med deg at jenta er 10 år ?  

Anonymkode: 2a766...db5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 18.49):

Berghof ligger IKKE i Østerike, men ved Berchtsgaden helt sydøst i Bayern.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For de krigsinteresserte ja, for andre ikke. Fikk du med deg at jenta er 10 år ?  

Anonymkode: 2a766...db5

Og du hadde ikke fått med deg hvem Hitler var da du var 10?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...