AnonymBruker Skrevet 4. november #81 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 14.22): Skjønner du ikke det? At de lever som som vi gjorde tidligere i historien. Kvinnene hadde småbarn med på «jobb». De var ikke hjemme og lekte tradwife. Anonymkode: 88034...f11 Så du mener faktisk at "de i Afrika" lever som "vi" gjorde i steinalderen? Oh lord... Anonymkode: 51c0c...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #82 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor er du fra? Jeg er født og oppokst i en større by i Nord Norge og møtte ikke en eneste hjemmeværende mor iløpet av de 20 årene jeg bodde der. Den eneste som var husmor var ei som var uføretrygdet. Anonymkode: 202d4...d5f Jeg er fra bygda. Jeg vet da sjøl hvordan det var her vel? Er da ingenting å lage diskusjon av. Anonymkode: 8dbce...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #83 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener faktisk at "de i Afrika" lever som "vi" gjorde i steinalderen? Oh lord... Anonymkode: 51c0c...8c4 Er vel tenkt mer livet på slektsgården, enn steinalder. Anonymkode: cd318...c39 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #84 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er du fra? Jeg er født og oppokst i en større by i Nord Norge og møtte ikke en eneste hjemmeværende mor iløpet av de 20 årene jeg bodde der. Den eneste som var husmor var ei som var uføretrygdet. Anonymkode: 202d4...d5f Jeg er også født og oppvokst i en større by i Nord-Norgr og i gata mi.var det vanlig at damer var hjemme med ungene sine ihvertfall i perioder. Ingen var ufør, men de ble forsørget av ektefelle/samboer eller hadde blitt det da barna var yngre. I den lokale barnehagen gikk ingen lokale barn, de ble kjørt fra andre gater for å gå der. Så lokale forhold kunne det være. Jeg selv gikk aldri i barnehage og det gjorde ingen av vennene mine heller. Mens da jeg begynte på skolen, hadde flere i klassen gått i barnehage. Og søstera mi gikk i barnehage men sa en som lå nærmere jobben til mamma. Anonymkode: cd318...c39
Fru Uperfekt Skrevet 4. november #85 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): I min krets var det vanlig. Anonymkode: 8dbce...ddc I Bergens regionen var det iallefall ikke vanlig om en ser bort fra damene som gikk på nav 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #86 Skrevet 4. november Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden): I Bergens regionen var det iallefall ikke vanlig om en ser bort fra damene som gikk på nav Neivel! jeg er ikke fra Bergens regionen Anonymkode: 8dbce...ddc
Fru Uperfekt Skrevet 4. november #87 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Neivel! jeg er ikke fra Bergens regionen Anonymkode: 8dbce...ddc Tell tell tell Har ikke påstått det, bare sier hvordan det var der
AnonymBruker Skrevet 4. november #88 Skrevet 4. november Grøss. Jeg vil ikke betale for at folk skal gå hjemme og sause ungene sine inn i dårlige holdninger. Men jeg betaler gjerne for barnehager, skole, universitet med gode verdier og kunnskap bygget på forskning. Sosial mobilitet. Vil du avle en haug med barn og indoktrinere dem med steinalderholdninger, så får du betale for det selv. Når jeg blir gammel kommer innvandrere til å passe på meg. Anonymkode: a0a04...b9a 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #89 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 22.49): Grøss. Jeg vil ikke betale for at folk skal gå hjemme og sause ungene sine inn i dårlige holdninger. Men jeg betaler gjerne for barnehager, skole, universitet med gode verdier og kunnskap bygget på forskning. Sosial mobilitet. Vil du avle en haug med barn og indoktrinere dem med steinalderholdninger, så får du betale for det selv. Når jeg blir gammel kommer innvandrere til å passe på meg. Anonymkode: a0a04...b9a Hot news! Du velger ikke hva dine skattepenger skal gå til. Anonymkode: 8dbce...ddc
Mezzosoprena Skrevet 6. november #90 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hot news! Du velger ikke hva dine skattepenger skal gå til. Anonymkode: 8dbce...ddc Neida, men man kan fint ha meninger om hva skattepengene kan og skal brukes til. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #91 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 10.07): Noen flere? Kvinner bør være hjemme og få borgerlønn mens de har 2-3 barn minst! Om ikke går folketallet NED! DETTE GÅR IKKE LENGRE! På 70-tallet var det mye bedre! Og på dagtid kan mødre av og til mingle med andre mødre som er hjemme med sine barn! Bhg. er tull!! Da får en mye bedre tid!!! Anonymkode: 969ca...f52 Helt helt fullstendig ENIG. SETT opp en underskriftskampabje så vi får fjerna de råtne politikerne som står imot. Anonymkode: 13278...9f1
AnonymBruker Skrevet 6. november #92 Skrevet 6. november Rødvinsfilosofen skrev (På 3.11.2025 den 20.07): Skal dette gjelde for alle? Kvinner som er hjemmeværende, med store barnekull, har i dag ikke spesielt høy status. Noen anser de til og med som trygdesnyltere. Folk synes skattetrykket i Norge allerede er for høyt. Kan ikke se for meg at folk vil være villige til å måtte betale enda mer i skatt for å lønne hjemmeværende husmødre/husfedre. Men ser du på de barna som hadde mor hjemme i forhold til de som blir satt ute i bhg og sfo i hundtevis av timer så skjønner man at de sliter mer psykisk med åra enn og komme hjem til faktisk ordenrlig mat hvir en av partene ikke er fullstendig over kjørt utbrent og stresset av en hel 8 timwrs arbeids dag. Også om de ikke har høy status ? I mine øyne gjør de verdens tøffeste jobb. De bringer neste gernasjon men fordi vi er blitt så jævla selvoptatte og generasjon arrogant så er alt som er bra for selve mennesket så hinsides kjedelig og faenskap og all strrss hamsterhjul og jag skal heies på. Anonymkode: 13278...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #93 Skrevet 6. november Vi sykeliggjør oss selv fordi de over oss sier at det er SÅNN det skal faens være. Vi r Slaver i et system som ikke har fokus på mennesket lenger. Det er bare penger penger penger som er alt. Stritter du imot er du ikke normal. Og vi ser det vi ser det overalt. Jeg leste sjeldent om psykiske lidelser i media magasiner og tv slik vi gjør idag. Folk hadde vett i huet men ikke nå. Nå må man tvinge seg sjøl i leve her og nå. Fordi man skjønner at det er alt for mye press i noen minutter aå ee det tilbake til hamsterhjulet igjeb. Anonymkode: 13278...9f1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 6. november #94 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men ser du på de barna som hadde mor hjemme i forhold til de som blir satt ute i bhg og sfo i hundtevis av timer så skjønner man at de sliter mer psykisk med åra enn og komme hjem til faktisk ordenrlig mat hvir en av partene ikke er fullstendig over kjørt utbrent og stresset av en hel 8 timwrs arbeids dag. Også om de ikke har høy status ? I mine øyne gjør de verdens tøffeste jobb. De bringer neste gernasjon men fordi vi er blitt så jævla selvoptatte og generasjon arrogant så er alt som er bra for selve mennesket så hinsides kjedelig og faenskap og all strrss hamsterhjul og jag skal heies på. Anonymkode: 13278...9f1 Det er ingenting som tyder på at barn av hjemmeværende mødre har en bedre psykisk helse enn andre. 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #95 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hot news! Du velger ikke hva dine skattepenger skal gå til. Anonymkode: 8dbce...ddc Det er en sannhet med modifikasjoner. F.eks så kommer jeg ALDRI til å stemme KRF....I likehet med de fleste her i landet...så lykke til🤣 Anonymkode: a0a04...b9a 1
Sannhetsøkende Skrevet 7. november #96 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 17.24): Vi sykeliggjør oss selv fordi de over oss sier at det er SÅNN det skal faens være. Vi r Slaver i et system som ikke har fokus på mennesket lenger. Det er bare penger penger penger som er alt. Stritter du imot er du ikke normal. Og vi ser det vi ser det overalt. Jeg leste sjeldent om psykiske lidelser i media magasiner og tv slik vi gjør idag. Folk hadde vett i huet men ikke nå. Nå må man tvinge seg sjøl i leve her og nå. Fordi man skjønner at det er alt for mye press i noen minutter aå ee det tilbake til hamsterhjulet igjeb. Anonymkode: 13278...9f1 Dette er helt riktig. Men det skal være likt for alle. For de fleste liker ikke å jobbe så mye som vi, og samtidig trekke så mye skatter og betale avgifter. Alle skulle hatt mer frihet. Men vi finner oss i alt
Rucula Skrevet 7. november #97 Skrevet 7. november Nei fytti katta Så ufattelig kjedelig å gå hjemme. Jeg elsker å jobbe 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #98 Skrevet 7. november "Burde" er jeg ikke enig med. Men jeg mener å være hjemmeværende må bli mer stuerent, og noe man burde få lønn av staten for å gjøre, inkludert pernsjon og alle ligenende goder. Så fortsatt helt valgfritt, vi må bare legge bedre til rette. Og menn skal selvsagt få samme mulighet. Anonymkode: 9da56...103 2
Gorgonzola Skrevet 8. november #99 Skrevet 8. november Rødvinsfilosofen skrev (På 6.11.2025 den 17.46): Det er ingenting som tyder på at barn av hjemmeværende mødre har en bedre psykisk helse enn andre. Hvor henter du denne informasjonen fra? Hvem er hjemmeværende mødre i dag kontra hvem var hjemmeværende for 40/50 år siden? 1
Fant80 Skrevet 8. november #100 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): "Burde" er jeg ikke enig med. Men jeg mener å være hjemmeværende må bli mer stuerent, og noe man burde få lønn av staten for å gjøre, inkludert pernsjon og alle ligenende goder. Så fortsatt helt valgfritt, vi må bare legge bedre til rette. Og menn skal selvsagt få samme mulighet. Anonymkode: 9da56...103 100% Dette!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå