Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere? Kvinner bør være hjemme og få borgerlønn mens de har 2-3 barn minst! Om ikke går folketallet NED! DETTE GÅR IKKE LENGRE! På 70-tallet var det mye bedre! Og på dagtid kan mødre av og til  mingle  med andre mødre som er hjemme med sine barn! Bhg. er tull!! Da får en mye bedre tid!!!

Anonymkode: 969ca...f52

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dagens 🤣

Anonymkode: 024b1...993

• Liker 6
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk. Jeg vil være en del av arbeidslivet. Det kan fint la seg kombinere med familielivet. Har en fleksibel jobb. 

Anonymkode: 011f1...c9f

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😂😂

Anonymkode: ba65a...43c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk! 

Anonymkode: 6a352...1a9

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen flere? Kvinner bør være hjemme og få borgerlønn mens de har 2-3 barn minst! Om ikke går folketallet NED! DETTE GÅR IKKE LENGRE! På 70-tallet var det mye bedre! Og på dagtid kan mødre av og til  mingle  med andre mødre som er hjemme med sine barn! Bhg. er tull!! Da får en mye bedre tid!!!

Tror veldig mange damer med høy utdanning ikke vil tilbake til 70-tallet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Haha😂😂

Anonymkode: cc417...20c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke tenkt å betale mer i skatt for at masse andre damer ikke skal jobbe. 

Tradwives skal selvfølgelig bli forsørget av sine tradmenn.

Endret av Virrevirrevapp
  • Liker 13
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne ønske at det fantes en løsning for at vi skulle fått mer tid med barna våre mens de er små. Men jeg ser ikke helt hvordan det skulle løses i praksis. Hadde ikke sagt nei til 50 % borgerlønn og deltid, men det kan jo ikke bare gjelde kvinner. Tradwifes gjør seg fullstendig underordnet og avhengig av sin ektefelle, det er jo heller ikke ønskelig. 

Anonymkode: 8ec1e...385

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke menn gjøre dette hvis det er så stas å gå hjemme?

Anonymkode: 6ba8f...48c

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet

Så du ønsker å fjerne 50% av arbeidstakerne fra arbeidsmarkede i ca 18 år? Det vill jo rasert økonomien og samfunet totalt! Hvordan skal du få folk flest med på å retunere til 70 talets økonomi og velstand? Folk skal kutte i ferier, biler, matbudsjet, fritisdaktiviteter og alle andre former for luksus, for at mødre skal få bedre tid? Jeg synes ikke det høres veldig fristene ut nei.

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så heldig å få være i mammapermisjon i 24 måneder sammenhengende ("irish twins" pluss litt ubetalt permisjon og en mann som ikke kunne ta permisjon), og uansett hvor flotte unger jeg har så var det seriøst utrolig kjedelig og fordummende. Ville aldri valgt det frivillig og iallefall ikke å "bare" være tradwife uten barn eller barn som er gamle nok til å gå på skolen. 

Anonymkode: d0336...031

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er en viktig sak for deg så får du gifte deg med en mann som har råd til å forsørge deg. Samfunnet har ikke behov for at ressurssvake mennesker som lever på trygdeordninger skal få enda flere barn. 

Anonymkode: 88034...f11

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, har ikke lyst på. Kanskje jeg ville hatt hvis det var mannen som gikk gravid, fødte, jobbet 100 % og tok det 3. skiftet. Eller hvis jeg kunne hatt en hjemmeværende mann som vasket, laget middag og passet barna. 

Anonymkode: a0a04...b9a

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (12 minutter siden):

Tror veldig mange damer med høy utdanning ikke vil tilbake til 70-tallet. 

Flott for de som har fleksitid og ubegrenset hjemmekontor.

Ikke så fint for mange andre.

Anonymkode: 651cf...c2a

• Liker 1
Skrevet

Hva med å la folk selv velge hvordan de vil legge opp familielivet da? Det er mange som vil være hjemme og så har man mange som vil ha en karriere og jobbe. Det er da opp til hver enkelt familie. Jeg jobber forøvrig 100% selv og trives godt med det, men jeg klarer faktisk å tåle at noen vil og kan være hjemme med sine barn. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe for meg. Født på 60-tallet, med to foreldre i full jobb. Har ikke noe forhold til hjemmeværende husmødre. Jeg hadde heller ikke noe problem med å få to barn (på 90-tallet) og å være i full jobb. Tror jeg hadde kjedet meg i hjel om jeg skulle ha vært hjemmeværende, og hjernecellene hadde dødd en etter en.

Anonymkode: bef93...8cb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så vi skal føde barn kun for å "redde" samfunnet? Vet du hvor mange elendige folk som hadde fått barn da, hvis de fikk fordeler av å føde barn og gå hjemme? Er ikke livskvaliteten til hvert enkelt individ viktig? Er det kun kampen om å overleve som betyr noe? 

Det var mindre mennesker på kloden før. Vi får heller gjøre livet bedre for de som ikke har det så bra, enn å være så besatt av å lage flere barn. Også få bedre livsstil så vi ikke overbelaster helsevesenet.  Vet man kan være uheldig,  men livsstil har en del skyld den også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes folk får bestemme hva de selv ønsker. Men jeg synes ikke barnehage er tull, spesielt for de større barna. Og det er alt for få som går hjemme, med de større barna. Så da får de ikke sosialisert seg.

Jeg er født på 70 tallet, og gikk i barnehage fra jeg var 1 år. Og her jobbet alle mødrene, noen jobbet bare deltid.

Selv så gikk jeg hjemme med første barnet i 2 år, og da gråt jeg av glede da vi fikk barnehageplass. Neste startet i barnehage 10 mnd gammel, men vi hadde mulighet til 6 timers dager, og det er jeg veldig glad for. 

Anonymkode: c062c...bba

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å betale mer i skatt for at masse andre damer ikke skal jobbe. 

Tradwives skal selvfølgelig bli forsker av sine tradmenn.

Vi kommer jo ikke til å få nok skattebetalere! Tenk litt lengre enn nesetippen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...