Gå til innhold

Pelsstell på hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye har pelsstell å si på valg av hunderase for deg?

Anonymkode: 8f484...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en av kriteriene, null pels stell nødvendig. 

Anonymkode: 361f6...e0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvilken rase mener du ikke trenger pelsstell? 

Anonymkode: 5697a...6e6

Skrevet

Ikke veldig opptatt av det, men har en hund med moderat pelsstell (må børstes, klippes før utstilling, blåses tørr). Men jeg synes det er litt gøy da, selv om han bader en gang i mnd.

Anonymkode: 05aaf...9a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig.

Min neste hund blir korthåret.

Joda de røyter, men å massere av løshår når de feller som verst er ikke mye arbeid. Kanskje jeg brukte 30 - 45 minutter i året på å fjerne løs pels på dalmatineren min. 

Anonymkode: eaf45...f2c

Skrevet

Har en langhåret terrier som må klippes 3-4 ganger i året. Ikke noe stell utenom det, bortsett fra å klippe litt rundt øyne/ ører og selvfølgelig dusje. Ekstremt energisk, så krever mye på andre måter, men stell er lett. 

Har også en shi-tzu og den må klippes hver 5-6 uker hvis den skal ha noe som helst utsikt og ikke dra inn alt vi møter på ute. Den suger nesten til seg vann og bør fønes tørr dersom den har langt hår. Hadde aldri valgt den rasen igjen. Snill og rolig, men sta og arrogant samtidig, og krever veldig mye stell. Den har også mye mer talg i huden og blir fortere skitten. Setter merker på lyse ting om den ikke vaskes ukentlig. 

Anonymkode: ecca8...103

Skrevet

Ikke noe pelsstell på min, det var et av hovedkriteriene. Min forrige hund trengte pelsstell (strihåret rase som måtte trimmes/strippes) og hunden før det var langhåret og måtte gjwnnombørstes jevnlig) og jeg lovet meg selv at jeg aldri skal gjennom det igjen. Pelsstell gir meg null glede, enkelt og greit. 

Nå har jeg en hund som har helt kort pels, og jeg kan klappe han med børstehanske i blant. Den har bare et lag med pels, så røyter ikke voldsom heller (tysk Pinscher)

Anonymkode: fa354...f3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange. Med mindre man kaller støvsuging for pelsstell.

Anonymkode: fa354...f3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en shiba nå, hadde toller før. Eneste pelsstellet jeg har gjort er å dusje de når de er gjørmete, de trenger ikke noe annet enn det. De røyter men det er bare å kjøre robotstøvsugeren ofte så er ikke det et problem. 

Syns det er så tragisk med disse doodlene som må kjemmes daglig for at pelsen ikke skal tove seg. Skjønner ikke at folk orker. 

Anonymkode: da33e...15e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

whippet blant annet

Anonymkode: ae2fa...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...