AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #1 Skrevet 3. november 2025 Hvilke sko ønsker dere 140ringe gutter seg? Min kan mer enn gjerne bruke vanlige joggesko hele vinteren, men jeg tror faktisk at selv han skjønner at det ikke går. Hvis han MÅ ha vintersko, sier han, så sier at at han liker de som er litt høye. Ellers bryr han seg ikke. Jeg kan sikkert bare kjøpe noe fra viking, men tenkte jeg kunne spørre hva deres gutter har fått eller ønsker seg. Han er liten og bruker størrelse 36 Anonymkode: 6b776...ffe
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #2 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilke sko ønsker dere 140ringe gutter seg? Min kan mer enn gjerne bruke vanlige joggesko hele vinteren, men jeg tror faktisk at selv han skjønner at det ikke går. Hvis han MÅ ha vintersko, sier han, så sier at at han liker de som er litt høye. Ellers bryr han seg ikke. Jeg kan sikkert bare kjøpe noe fra viking, men tenkte jeg kunne spørre hva deres gutter har fått eller ønsker seg. Han er liten og bruker størrelse 36 Anonymkode: 6b776...ffe Han bestemmer vel det selv? Anonymkode: f99d2...c79 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #3 Skrevet 3. november 2025 Enten ta han med i butikken for å prøve, ellrr bestill sammen på nett. Han er ikke en femåring du må kjøpe klær til lenger. Anonymkode: f2120...397
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #4 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han bestemmer vel det selv? Anonymkode: f99d2...c79 Nei en ungen på 14 ska ikke bestemme selv om han ska kle seg etter været eller ikke.. så dust av deg! Anonymkode: 57fdc...4aa
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #5 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei en ungen på 14 ska ikke bestemme selv om han ska kle seg etter været eller ikke.. så dust av deg! Anonymkode: 57fdc...4aa En 14-åring er ikke en tøydukke du kler opp og ned etter eget forgodtfinnede. Anonymkode: f2120...397 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #6 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han bestemmer vel det selv? Anonymkode: f99d2...c79 Så dersom ungen din ikke brur seg om sko så syns du det er greit at han går i joggesko i snøen i vinter? Den er grei. Anonymkode: 6b776...ffe
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #7 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): En 14-åring er ikke en tøydukke du kler opp og ned etter eget forgodtfinnede. Anonymkode: f2120...397 Slike holdninger som dette bidrar faktisk til merkepress i skolegården. Svaret på om ungene skal få bestemme selv hva de skal ha på seg er neeeei. Ærlig talt, vær en forelder, ikke en kompis! Anonymkode: 6b776...ffe
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #8 Skrevet 3. november 2025 Ikke viking!. Timberland. Eller svarte Puma. Anonymkode: 51afc...1d7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #9 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilke sko ønsker dere 140ringe gutter seg? Min kan mer enn gjerne bruke vanlige joggesko hele vinteren, men jeg tror faktisk at selv han skjønner at det ikke går. Hvis han MÅ ha vintersko, sier han, så sier at at han liker de som er litt høye. Ellers bryr han seg ikke. Jeg kan sikkert bare kjøpe noe fra viking, men tenkte jeg kunne spørre hva deres gutter har fått eller ønsker seg. Han er liten og bruker størrelse 36 Anonymkode: 6b776...ffe Går ikke de fleste ungdommene på ungdomsskolen i joggesko, Airforce o.l? Det gjør de her i hvertfall. Man trer ikke på en ungdom sko hen ikke vil ha. Anonymkode: 4c6be...dac 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #10 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilke sko ønsker dere 140ringe gutter seg? Min kan mer enn gjerne bruke vanlige joggesko hele vinteren, men jeg tror faktisk at selv han skjønner at det ikke går. Hvis han MÅ ha vintersko, sier han, så sier at at han liker de som er litt høye. Ellers bryr han seg ikke. Jeg kan sikkert bare kjøpe noe fra viking, men tenkte jeg kunne spørre hva deres gutter har fått eller ønsker seg. Han er liten og bruker størrelse 36 Anonymkode: 6b776...ffe Har høye Nike vintersko. Og egne salamon vinter til tur/aking. Anonymkode: c299f...6d7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #11 Skrevet 3. november 2025 Her går det i joggeskobåret rundt, men de har vintersko som de bruker til aking eller om det ikke er brøytet. Mine bryr seg heller ikke. Jeg har dratt dem med på butikken og bedt de har måtte prøve og være med å velge. Daglig er det joggesko som gjelder (må forresten dra dem med når de skal ha nye joggesko også!) Anonymkode: 34880...539
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #12 Skrevet 3. november 2025 Det nytter ikke å kjøpe sko som han ikke har valgt selv. Da bruker han dem ikke. (Og nei, jeg står ikke og passer på ham mens han kler seg, jeg er jo ikke hjemme når han drar til skolen) Anonymkode: fdcd8...bb0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #13 Skrevet 3. november 2025 Det kommer jo litt an på "stilen" til 14-åringen. Vi kjøpte noen litt høye vintersko i nettbutikk når det var den størrelsen som trengtes. Men vi tillot også å kunne bruke alternativet "Joggesko med gore-tex" og ullsokker inni, mye lenger enn vi lot dem gjøre som barn. Finn frem en nettbutikk med litt utvalg. Søk frem vintersko til barn/herre i str 36/37, og be ungdommen si noe om hvilke han liker (og ikke liker) Forsøk å finn noe sånt. Jeg vet det er vanskelig å gå i fysisk butikk og kjøpe sko til gutt, str 36. For det blir oftest damesko. Anonymkode: 6b4b8...bbf
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #14 Skrevet 3. november 2025 Mine har billige vintersko fra sport outlet som bare blir brukt sporadisk, til aking de to dagene i året det er vær til det, så legger ikke penger i kvalitetsvintersko lenger. 16 åringen har noen joggesko med fôr inni og 14 åringen har spart penger og kjøpt uggs for egne penger. De er lave, så fungerer ikke akkurat som vintersko de heller😅 Anonymkode: 88ef7...4d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå