Gå til innhold

Er svart og rødt sammen helt "ut"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så at noen beskrev svart strømpebukse til rød kjole som "80-talls" og helt utdatert look.

(I så fall kan jeg ikke bruke rød kjole, for har ikke bein til å gå uten strømper. Hudfarge de strømper er jo heller ikke "lov", og dekker uansett ikke beina mine godt nok.)

Men så til spørsmålet: Hva med rød bluse? Hva bruker man til det? Jeg ville valgt svarte dressbukser, eventuelt svart skjørt. Men nå ble jeg usikker på komboen svart og rødt. Hva kan man ellers bruke til rød bluse?

Anonymkode: 00fc8...2f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som uttaler seg her på KG er jo helt ute å kjøre med hva de kaller "utdatert", "kjerringstil" osv.

Som alt annet kommer det an på plagg, setting, tilbehør, sko osv. Ikke bare kategorisk at "svart strømpebukse og rød kjole er feil".

Anonymkode: 9dd61...276

• Liker 16
Skrevet (endret)

Svart bukse blir veldig fint hvis blusen er i sterk eller litt mørkere rød farge.

Er rødfargen lys eller litt blass, blir det finest med grå bukse.

Grått og rødt er ellers en alltid elegant kombinasjon. Man må bare følge én regel her: lys rødt med lys grått og jo mørkere rødt, jo mørkere grått, de bør matche i fargeintensiteten og ikke skape for sterke kontraster.

4b8a6a30cee7b1204b1398eb0c202a99.jpg

full-length-fashion-portrait-winsome-mature-caucasian-business-woman-red-shirt-stylish-grey-suit-posing-white-one-326439584.jpg

HungerBurgundystretchtop_ZoeyCharcoalPant00004_500x.jpg?v=1750021579

45224bba-456a-418d-8afd-3be7f1151f97.jpg

Endret av Sioux
  • Liker 3
Skrevet

Med svart bukse

E95533s3.jpg?im=Resize,width=750

163989.jpg

523072_3.jpg

Skrevet

Det som er mest risikabelt og som fort kan bli for mye, er en "gladrød" farge sammen med svart.

e-fall-outfit-red-deep-v-blouse-black-skinny-jeans-791x1024.jpg

c7cb7922e7011dafa52490074e6f9670.jpg

3dae26c081dce817690ac753d3cddfa3.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hudfarget (nude) strømpebukse er alltid bra, og med noen antrekk er den eneste fargen som går. Problemet er at noen prøver å få solbrun effekt, og de bruker allslags tan og karameller på en lys hud. Eller for tykke strømpebukser, eller med shine. Da blir det helt feil, poenget med hudfarget er at den skal matche nøyaktig hudfargen og bli omtrent usynlig på bena.

615cfdf7fcf185d358563d2f6ca57098.jpg

08cd0965e737b185d42b47cf77ab95a4.jpg

918eb81745af0e6c0ee04b2995a6f127.jpg

Svart strømpebukse, til et mer elegant antrekk veldig tynn og som ikke gjør mye ut av seg. Litt tykkere går fint med mer sporty/casual look. Man kan også bruke charcoal istedenfor svart, da blir det litt mykere effekt.

9621f660d57ada937b630108728eb7e9.jpg

7652ba9dd643054de1f831c4556efe77.jpg

Endret av Sioux
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bruker rødt og svart sammen.

Jeg driter i hva det selvutnevnte motepolitiet på KG mener.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De fleste som uttaler seg her på KG er jo helt ute å kjøre med hva de kaller "utdatert", "kjerringstil" osv.

Som alt annet kommer det an på plagg, setting, tilbehør, sko osv. Ikke bare kategorisk at "svart strømpebukse og rød kjole er feil".

Anonymkode: 9dd61...276

Enig!

Anonymkode: cd59e...d8c

AnonymBruker
Skrevet

Syns rødt er ekstremt kjerring. Men vinrødt er fint da. 

Anonymkode: 0752a...a23

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du ha hudfarget strømpebukse. 

Anonymkode: 08bba...168

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå med det du liker. PS jeg går med komboen rødt og svart, i mine øyne er det en klassisk kombinasjon som aldri er «ut», men hvis noen mener det så bryr jeg meg ikke, men stoler på min egen smak. Det anbefales! Jeg synes kombinasjonen knallrødt og svart kan bli litt «hard» og til om med litt «horete», så det er viktig å gjøre det på riktig måte: har jeg svart skinnbukse eller bukse i glinsende svart stoff så dropper jeg oftest rød overdel og velger heller en mer dus farge på overkroppen. Og det jeg aldri går med er glinsende svart kombinert med glinsende rødt. Men dette er bare min smak. 

Anonymkode: 68919...d77

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Syns rødt er ekstremt kjerring. Men vinrødt er fint da. 

Ja, julenissen er ekstremt kjerring 😂

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Ja, julenissen er ekstremt kjerring 😂

Han er unntaket som bekrefter regelen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er unntaket som bekrefter regelen 

Det er ingen regel, det er din personlige mening.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Personlig får jeg bunads- og uniforms assosiasjoner av fargenombinasjonen rødt og svart, så det er ikke noen favoritt hos meg. Men TS, bruk de fargene du liker, folk har jo ulike smak uansett🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så at noen beskrev svart strømpebukse til rød kjole som "80-talls" og helt utdatert look.

(I så fall kan jeg ikke bruke rød kjole, for har ikke bein til å gå uten strømper. Hudfarge de strømper er jo heller ikke "lov", og dekker uansett ikke beina mine godt nok.)

Men så til spørsmålet: Hva med rød bluse? Hva bruker man til det? Jeg ville valgt svarte dressbukser, eventuelt svart skjørt. Men nå ble jeg usikker på komboen svart og rødt. Hva kan man ellers bruke til rød bluse?

Anonymkode: 00fc8...2f0

Gå med det du føler Deg vel i

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svart og rødt er nok altfor for dristig for en del, men kan være en veldig stilig kombinasjon. 

Anonymkode: 242e5...535

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder folk å bry seg om hva som er in og ikke? Sløsing med energi 

Anonymkode: 407ed...4d5

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke ut på Eurovisjonen i alle fall, der var jo nesten alle videoene svarte og røde.

Anonymkode: 47f12...5da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kombinerer rødt med blandt annet sort, kommer ann på rødtonen. 

Men så grått var nevnt lengre oppe her. Det ser også veldig bra ut. 

Anonymkode: 37f55...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...