Gå til innhold

Continental VikingContact 8 vs Pirelli Ice Friction? 17"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nesten ingenting skiller dem i testene. 
Stedet jeg tenker å kjøpe de fra skiller ca 900kr i pris. 
Hvilket bør jeg velge? 
bor i østfold. 
Er det billigst i nettbutikk eller fysisk butikk? kan man prute på dekk tro? Har aldri kjøpt dekk før.... 

Anonymkode: 7aa11...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har en "normal" bil er det ikke feil å kjøpe Continental Viking i alle fall. 👍

Kjøper du dekk i nettbutikk så bør du sørge for at det er en butikk som har et samarbeid med steder som kan legge om for deg. På denne tiden av året er det ikke veldig attraktivt for dekkverksteder å hjelpe en vilkårlig kunde som kommer ramlende inn med fire gummidekk i bagasjerommet. De bruker energien først og fremst på egne kunder, men hjelper de deg så vil det koste.

Pruting er nok ikke tingen, spesielt i disse dager. Men det jeg anbefaler deg å gjøre er å bestemme deg for et bestemt dekk, finne dimensjonene på de gamle dekkene dine (står på siden) og ta en ringerunde til tre til fire leverandører i ditt distrikt. Uavhengige men litt større dekkverksteder har ofte, men ikke alltid, bedre priser enn f.eks. kjedene. Be om pris, ferdig avbalansert, på bil, på akkurat den dekktypen du har bestemt deg for.

Det er litt Texas i den bransjen mtp priser og rabatter. Det er alltid sluttsummen som teller. 20 min i tlf til div verksteder kan fort spare deg for 1500-2000 kroner.

Anonymkode: 4b948...898

• Hjerte 1
Skrevet

Pirelli har et høyere støynivå, om det er relevant. 

Ellers ville jeg tittet på testen og vurdert de scenarier som er mest relevant for deg. Om vannplaning er mer relevant enn glattis-egenskaper ville jeg vektlagt det mest. 

Skrevet

Lite slår Continental, de er alltid blant de beste dekkene, og bilmerker som har respekt for seg selv - eller vil ha respekt av kundene - velger Continental til standard dekk.

Anonymkode: 7e3e4...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...