AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #1 Skrevet 2. november 2025 Røyker/snuser ikke. Anonymkode: fc6f7...652
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #2 Skrevet 2. november 2025 Det jeg trenger når jeg er der og ting jeg ikke får i Norge. Anonymkode: bd62f...14f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #3 Skrevet 2. november 2025 Kjøtt, ost, brus, sjokolade, glutenfritt og en del asiatiske varer (dumplings, nori etc). Anonymkode: bce6c...c7d 1
newman01 Skrevet 3. november 2025 #4 Skrevet 3. november 2025 (endret) Store pakker med oregano, basilikum, bacon, vellagret cheddar i skiver, parmesan 24mnd, Jarlsberg, noen ganger kjøttdeig, energidrikk om humøret er godt. Lettøl, det er billig der borte. Hvit snus kan være farlig å kjøpe der borte, for den inneholder ikke alltid tobakk. Og det er smugling av ulovlige varer som gir prikk på rullebladet. Godteri i løsvekt har blitt dyrt der borte, så det er verken bra for helsa eller lommeboka. Kjøttpålegg! Det er veldig mye billigere enn i Norge. Her koster det fort over 300kr/kg for kokt skinke. Endret 3. november 2025 av newman01
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #5 Skrevet 3. november 2025 Ost, om jeg ser noe spennende. Mutti-tomater, cornichons, oliven. St. Dalfour-syltetøy. Pepperrot på stor tube. Havreris, quinoa, økologiske rosiner. Tyrkisk yoghurt, kvarg, smakssatt keso. Lindt-sjokoladelater, potetgull og ostepop i små porsjonsposer. Pepsi Max og Coca Cola på glassflasker, Pellegrino i store og små flasker. Tørkerull, vaskepulver, maskinoppvaskmiddel. Et tips: Sjekk alltid holdbarhet, spesielt på brus og sjokolade. Mye selges billig der fordi de tar inn partier som er på vei til å gå ut eller har kortere tid igjen av holdbarhet enn vi er vant til i Norske butikker. Anonymkode: 31c9e...53a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #6 Skrevet 3. november 2025 Det er dessverre ikke fryktelig billig i Sverige om dagen. Dårlig vekslingskurs samt svensk prisstigning/inflasjon har dempet i alle fall vår shoppinglyst. Halvering av tobakkskvoter har også spilt en rolle. Men vi sjekker tilbudsavisene online fra Maximat og Norby supermarked (egentlig samme selskap/konsert) samt Eurocash for gode tilbud før vi vurderer å kjøre ned. Denne uken har f.eks. Eurocash lokketilbud på Jarlsberg til NOK 100 per kilo (jada, den er trolig produsert i Irland, men det klarer du faktisk ikke å smake forskjell på). Her går det mye ost, så kjøper fort 10 kilo i slengen. Ellers er det ikke veldig mange spennende lokkepriser denne uken... Men ellers så har vi minimalt med bensin/diesel på tanken, og fyller i Strømstad. systembolaget har jo selvsagt gode priser, så der blir det kvota og noen ganger litt til. Snus er jo billigere enn på Gardermoen, så det tar en jo med seg nok av. Knekkebrød, karbonadedeig, ost, svensk kyllingfilet, roast beef og rene kjøttvarer (helst svenskprodusert), kjøttpålegg, kaffe, sukker i syltesesongen og krydder er det jeg kommer på i farten. Mao ikke mye spennende, og det blir ingen tur denne uken ser jeg... Vi handler stort når vi først handler (tar. f.eks. ikke med et par pakker knekkebrød men heller et par kasser). Har lagringsplass og stor fryser. Men vi kjøper kun basisvarer som vi vet det går mye av i hjemmet, og dropper "kjekt å prøve-shopping". Men igjen: Du skal bo rimelig nærme grensen for at svenskehandel skal ha noe for seg når alt kommer til alt. Det er ikke som det var for noen år siden.... Anonymkode: 9c0f0...512
DesmondMiles Skrevet 3. november 2025 #7 Skrevet 3. november 2025 Først og fremst alkohol. Øl er ekstremt mye rimeligere der, og jeg fortoller også en del når jeg først er over grensa. Alkoholfritt øl. Energidrikke på tilbud. Brus. I hovedsak pga utvalget, siden det ofte har vært gode priser på brett med brus i Norge de siste to årene, men utvalget er mye bedre i Sverige. Bacon. Ost. Nötfars. Pålegg. Jeg bruker ca 90 min hver vei, og med elbil blir det ikke rare kostnaden i transport. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #8 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er dessverre ikke fryktelig billig i Sverige om dagen. Dårlig vekslingskurs samt svensk prisstigning/inflasjon har dempet i alle fall vår shoppinglyst. Halvering av tobakkskvoter har også spilt en rolle. Men vi sjekker tilbudsavisene online fra Maximat og Norby supermarked (egentlig samme selskap/konsert) samt Eurocash for gode tilbud før vi vurderer å kjøre ned. Denne uken har f.eks. Eurocash lokketilbud på Jarlsberg til NOK 100 per kilo.... Anonymkode: 9c0f0...512 100 kr pr/kg for jarlsberg, ja ikke særlig å spare. Ser ofte at coop obs og eurospar har ca samme pris når de har tilbud. Handler veldig sjeldent i sverige nå grunnet kronekurs og inflasjon. Syns kun bacon og potetgull er billigere i sverige. Jeg må kjøpe bra mye av det for at det skal lønne seg med tanke på de 6-700kr jeg må bruke på disel. Anonymkode: b9642...6d1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #9 Skrevet 3. november 2025 Salt flesk. Noe kjøttpålegg og pølser. Sjokolade - særlig Anthon Berg etc. Sild. Varer som ikke finnes i Norge, f.eks. pølser, litt annen brus etc, mest for moro skyld. Kanskje noe kalkun i biter, som utbeina lår. Andeconfit. Anonymkode: fdbff...260
Einus Skrevet 3. november 2025 #10 Skrevet 3. november 2025 Marlboro Gold, vin, snop, mat og, av og til klær og sko?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #11 Skrevet 3. november 2025 Hamburger, viltskav, hallumi, hamburgerost, potetgull, vitamin well, nøtter. Så sjekker jeg hva som er på tilbud, og hvordan prisene er på meny.no og oda.no. Anonymkode: 86281...f29
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #12 Skrevet 12. november 2025 Te! Som regel å finne til halv pris i forhold til her hjemme. Og en mørk sjokolade jeg elsker, er også til halv pris i Sverige i forhold til her (tynn 70 % sjokolade). Ellers vin, godteri, bacon og kjøtt, ost, drivstoff, brus. Enkelte brødvarer. Og røkt skinke til brødskiva! Elsker generelt utvalget i Sverige og handler ikke nødvendigvis kun for å spare, men fordi kjøpsopplevelsen er en helt annen. Og apotekvarer, der er det mye å spare. Kjøper en del Aco-produkter som er det samme som Cosmica her hjemme, ofte på tilbud til ca halv pris. Ellers medisiner, vitaminer, plaster, munnskyll osv. Allergiprodukter. Anonymkode: 2e62b...9c1
visp Skrevet 12. november 2025 #13 Skrevet 12. november 2025 Nå drar jeg ikke ens ærend for det, men oppdaget tilfeldig at sellerirot var ca. halve prisen av hva den var i Norge. I Norge koster det vel rundt 70-80 pr. kg
Minlillelykke Skrevet 12. november 2025 #14 Skrevet 12. november 2025 Melk, smør, flytende margarin, laktosefrie produkter, ost, kjøtt, fryste grønnsaker/frukt og grønt, pasta, frokostblanding til barna, mel, sukker, melis, kattemat 1
Stacy__ Skrevet 12. november 2025 #15 Skrevet 12. november 2025 Polvarer: Brus Øl og vin Frossen mat: Kyllingnuggets Røstipotet Spicy potato wedges Kyllingfilet Kyllinglår Fried chicken wings Pommes frites Ost og meieriprodukter: Smør Babybel ost Annen ost (camembert , brie, Machengo) Port salut Krydder: Pepper grillkrydder Annet: Heinz ketchup Heinz Majones Kaffesirup Nutella Coffee creamer Honning 1
Daisy-love Skrevet 12. november 2025 #16 Skrevet 12. november 2025 visp skrev (37 minutter siden): Nå drar jeg ikke ens ærend for det, men oppdaget tilfeldig at sellerirot var ca. halve prisen av hva den var i Norge. I Norge koster det vel rundt 70-80 pr. kg En venninne av meg er så glad i beter av ulike slag og sier det er veldig mye billigere i Sverige. Eller var det i hvert fall. Vi har ikke snakket om det på en stund. Måtte sjekke prisen på sellerirot for jeg tenkte du tok godt i, men ser det du sier stemmer, og det er jo hinsides 🫨
visp Skrevet 12. november 2025 #17 Skrevet 12. november 2025 Daisy-love skrev (1 minutt siden): En venninne av meg er så glad i beter av ulike slag og sier det er veldig mye billigere i Sverige. Eller var det i hvert fall. Vi har ikke snakket om det på en stund. Måtte sjekke prisen på sellerirot for jeg tenkte du tok godt i, men ser det du sier stemmer, og det er jo hinsides 🫨 Jeg så ikke etter det engang, men tenkte først jeg så feil på prisskiltet. Plukket med meg noen for det har lang holdbarhet og jeg bruker det en del Ja, sellerirot har blitt absurd dyrt!
Daisy-love Skrevet 12. november 2025 #18 Skrevet 12. november 2025 visp skrev (Akkurat nå): Jeg så ikke etter det engang, men tenkte først jeg så feil på prisskiltet. Plukket med meg noen for det har lang holdbarhet og jeg bruker det en del Ja, sellerirot har blitt absurd dyrt! Ja det var absurd dyrt 😝 De holder seg jo godt, og om det brukes så er det jo fint å få med seg. Her brukes det lite, men det gir en fin smak på lapskaus, selv om det også er godt uten. Det burde jo være greit å dyrke i Norge og da ikke være så dyrt 🫨🤷♀️ 1
Helene Skrevet 12. november 2025 #19 Skrevet 12. november 2025 Nå bor jeg nært Sverige. Jeg kjøper kjøtt og pålegg. Noen grønnsaker også. En pose grønne bønner koster skjorta Norge. Men er veldig bevisst. Prøvde kjøpe mandler for noen mnd siden. Sorry, i Sverige var det dyrere enn i Norge. Man må være våken.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #20 Skrevet 12. november 2025 newman01 skrev (På 3.11.2025 den 2.43): Store pakker med oregano, basilikum, bacon, vellagret cheddar i skiver, parmesan 24mnd, Jarlsberg, noen ganger kjøttdeig, energidrikk om humøret er godt. Lettøl, det er billig der borte. Hvit snus kan være farlig å kjøpe der borte, for den inneholder ikke alltid tobakk. Og det er smugling av ulovlige varer som gir prikk på rullebladet. Godteri i løsvekt har blitt dyrt der borte, så det er verken bra for helsa eller lommeboka. Kjøttpålegg! Det er veldig mye billigere enn i Norge. Her koster det fort over 300kr/kg for kokt skinke. Du ser idiotien i lovverket, ikke sant? Hvit snus, uten tobakk, som er å sammenlignbart med nikotintyggegummi er ulovlig i Norge, mens langt mer beviselige helsefarlige produkter som inneholder tobakk er fullt lovlig. 🙃 For et jævla molboland Norge er. Anonymkode: 77e63...269 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå