Gå til innhold

Ungdom som ikke kommer hjem til middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når ungdommen ikke kommer hjem til middag? Holder dere av en porsjon, eller lar dere maten bli spist opp av de som er tilstede? 

Det skjer regelmessig at den porsjonen jeg sparer aldri blir spist. Bortkastede penger og ikke minst irriterende. 

Anonymkode: 79040...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder ikke av mat, men om det er noe igjen settes det i kjøleskapet. Barnet kan lage seg noe selv når det kommer hjem. 

Anonymkode: 7c477...ded

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Lagde mat når de kommer hjem 

Anonymkode: 2ce1e...8b0

Skrevet

Lager selvsagt slle til alle og sitter i kjøleskspet, så lenge de ikke spiser middag en annen plass(ute).

Anonymkode: e81ba...625

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lager selvsagt slle til alle og sitter i kjøleskspet, så lenge de ikke spiser middag en annen plass(ute).

Anonymkode: e81ba...625

Slik vi gjør og

Anonymkode: 1e32c...607

Skrevet

Lager til alle, og setter porsjoner i kjøleskapet i matbokser. Blir det ikke spist samme dag går det med som lunsj/kveldsmat/middag til noen andre senere i uka. To ganger i uka lager jeg gryte/grateng i så stor porsjon at det alltid er noen bokser med rester i kjøleskapet, sånn at de dagene det er mat som ikke egner seg å varme opp kan de ta noe derfra

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor spiser de ikke middag når de kommer hjem?

Anonymkode: 8890d...42a

• Liker 1
Skrevet

Holder av mat og så spiser hun når hun kommer hjem fra trening eller fra jobb 

Anonymkode: 0a4f9...45c

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva gjør dere når ungdommen ikke kommer hjem til middag? Holder dere av en porsjon, eller lar dere maten bli spist opp av de som er tilstede? 

Det skjer regelmessig at den porsjonen jeg sparer aldri blir spist. Bortkastede penger og ikke minst irriterende. 

Hvorfor er det ingen som spiser maten?

Anonymkode: 734e2...455

Skrevet

Når ungdommen gir beskjed om at hen spiser et annet sted inkluderer jeg ikke ungdommen i middag. 

Blir ungdommen bare sen så holder jeg av mat og varmer når ungdommen er hjemme eller evt planlegger å lage noe spesielt til ungdommen. 

Blir ikke maten spist samme kveld blir det reste lunsj eller fryst ned for når jeg ikke har tid til å lage mat.

Anonymkode: 8e8b3...a28

• Liker 1
Skrevet

Holder av.

Anonymkode: 142e9...afa

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på grunnen? 

Skal de spise borte så trenger man jo ikke lage mat til de.

Og hvis det er trening/annet så kan man jo  ta vare på restene.

Blir det ikke spist samme kveld så kan det bli noens lunsj dagen etterpå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Setter ikke av mat, men er det mat tilovers settes det i kjøleskapet. Så enten får de spise det eller lage seg noe annet selv

Anonymkode: c57fd...bd7

Skrevet

Setter av mat. Med mindre de spiser hos noen andre. 

Jeg har tre tenåringsgutter som trener mye, så rester blir alltid spist her i hus. Enten på kvelden, eller som niste. 

Anonymkode: 434d9...f11

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Holder ikke av mat, men om det er noe igjen settes det i kjøleskapet. Barnet kan lage seg noe selv når det kommer hjem. 

Anonymkode: 7c477...ded

Samme her. Middag er i 5 tiden, og det vet han. Hvis vi har rester så selvfølgelig setter jeg det i kjøleskapet til han, men det er sjeldent han spiser det. Så det er bortkastet å lage større porsjoner. 

Anonymkode: bbc4e...6c3

Skrevet

Først snakk med ungdommen.

Spis det dete vil og legge evt rester i kjøleskapet til kvelds/lunsj eller frokost. Er det tomt får ungdommen spise noe annet når *** kommer hjem. Er man borte til middag og ikke lager konkret avtale om hva som skal gjøre med maten så kan det ikke forventes å være rester. 

Anonymkode: 98d20...cfe

Skrevet

Vi ventet med å spise til ungdommen var hjemme igjen, med mindre ungdommen ikke skulle ha hjemme. Men vi har aldri middag kl 17 heller.

Anonymkode: d0619...d7f

Skrevet

spørs hva grunnen er til at hen ikke kommer hjem. Jobb/aktiviteter så holdes det av, om hen bare uteblir uten beskjed hadde hen måttet ordnet seg mat selv

Skrevet

blir det noe som helst igjen, så settes dette i kjøleskapet. Noe som er vanlig hver gang det blir noe igjen. 

har noen lyst på middagsrester seinere enn alle andre, så får de varme seg dette etter at de har kommet hjem, 

Anonymkode: 88ecd...891

Skrevet

Vil de ikke være med og spise middag så spiser vi. Er det rester får de varme det selv når de kommer hjem. Er det ingen rester får de spise brød. Hjemme er ikke noen restaurant. 

Anonymkode: 22ea8...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...