Gå til innhold

Menn som er slitne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leser ofte at man skal unne partneren sin hvile og søvn hvis de er slitne etter lange dager med jobb. Og at en ikke er god om man ikke lar dem sove ut osv. Min eksmann lå alltid i senga frem til vi skulle noe. Vi byttet på å stå opp med barna, men han gikk alltid å la seg når jeg våknet. Da hadde han ofte ikke kledd på dem eller gjort noe. Jeg måtte ofte gjøre istand og han lå liksom alltid på sofaen eller i senga frem til videre beskjed. Jeg vet at han var sliten pga jobb, men altså.. sånn er det jo å ha unger ? Av flere grunner er vi ikke lenger sammen fordi han har flyttet til utlandet, og jeg har fulle uker og ja, er sliten, men det går jo likevel greit. 

Søsteren min har en mann med fysisk krevende jobb, begge jobber fullt. Likevel er det alltid søsteren min som tar med seg sønnen hit og dit og ut. Helger går ofte med at hun tar med seg toåringen på besøker eller ærender så mannen får sove ut hjemme. De holder på med oppussing, men pga mannen er sliten får de sjeldent noe gjort. Mine barn har ikke fått komme dit på fire måneder fordi han er sliten. Alltid hun som står opp med sønnen (jeg vet fordi vi snakker mye sammen ). 

Helt ærlig, jeg syntes det var slitsomt å ha en jeg alltid må vekke, at alt skal planlegges rundt mannens dupper, mannens ordentlige frokoster, mannens hvile og mannens everything-showers. De samme gangene jeg gjorde det samme, stod han nesten utenfor badet med ungene på armen. Ikke bokstavelig talt altså, men jeg visste at alt arbeidet og alt bare ble forskyvet. Unnskyldningen var at han ikke orka. 

Jeg er ikke vant til det hjemmefra. Husker bare at faren min er ganske aktiv. Jeg ser også venninnen min sin mann også er aktiv. Flere fedre er jo det. Men hva skjer med denne slitenheten? Hvorfor er man så opptatt av å dekke dette "behovet" for søvn ? Hvorfor er dette behovet blitt så sterkt ? Det er utrolig irriterende. Hvorfor kan ikke mannfolka bare gå det av seg som vi damer gjør ? For å sette det på spissen.

Anonymkode: 6c414...069

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er noe hos en del mannfolk og det å ikke se forskjell på å være sliten og trøtt. Sliten er man ofte, men den følelsen blir ikke borte av å hvile i tide og utide. Det kommer også en alder der fysisk aktivitet er det som gir overskudd (der man i yngre dager kunne hvile seg våken), ikke å sove mer. Si det til min mann…! Nå skal det sies at jeg ofte får sove lenger på morgenen. Men ellers føler jeg at at han havner i en seng eller sofa hvis han er mer enn fem minutter uten tilsyn. Satt på spissen, men det er frustrerende!

Anonymkode: 1f836...2e7

Skrevet

Det kan være en depresjon.

Anonymkode: 9ad57...502

• Nyttig 1
Skrevet

Tror mange blir mer sliten av å bruke mye tid på gaming, scrolling på mobil osv.. Jeg er så dausliten om kvelden at jeg må legge meg senest 2130, mens min mann - som påstår han er like sliten kan bli sittende oppe til midnatt med tv-serier og scrolling.  Han står opp med ungene men de blir aldri stelt. Går i pyjamas til langt på dag, får ikke pusset tenner og blir servert kjeks og rosiner til frokost hvis ikke jeg følger opp.  Har jeg vært ute et par timer ser huset bombet ut. Det er alltid for mye for han å sette på en vaskemaskin samtidig som han passer ungene. Jeg tror mange menn bare er sånn fordi de ikke er oppdradd til å ta i et tak hjemme.

Anonymkode: 4a422...94c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leser ofte at man skal unne partneren sin hvile og søvn hvis de er slitne etter lange dager med jobb. Og at en ikke er god om man ikke lar dem sove ut osv. Min eksmann lå alltid i senga frem til vi skulle noe. Vi byttet på å stå opp med barna, men han gikk alltid å la seg når jeg våknet. Da hadde han ofte ikke kledd på dem eller gjort noe. Jeg måtte ofte gjøre istand og han lå liksom alltid på sofaen eller i senga frem til videre beskjed. Jeg vet at han var sliten pga jobb, men altså.. sånn er det jo å ha unger ? Av flere grunner er vi ikke lenger sammen fordi han har flyttet til utlandet, og jeg har fulle uker og ja, er sliten, men det går jo likevel greit. 

Søsteren min har en mann med fysisk krevende jobb, begge jobber fullt. Likevel er det alltid søsteren min som tar med seg sønnen hit og dit og ut. Helger går ofte med at hun tar med seg toåringen på besøker eller ærender så mannen får sove ut hjemme. De holder på med oppussing, men pga mannen er sliten får de sjeldent noe gjort. Mine barn har ikke fått komme dit på fire måneder fordi han er sliten. Alltid hun som står opp med sønnen (jeg vet fordi vi snakker mye sammen ). 

Helt ærlig, jeg syntes det var slitsomt å ha en jeg alltid må vekke, at alt skal planlegges rundt mannens dupper, mannens ordentlige frokoster, mannens hvile og mannens everything-showers. De samme gangene jeg gjorde det samme, stod han nesten utenfor badet med ungene på armen. Ikke bokstavelig talt altså, men jeg visste at alt arbeidet og alt bare ble forskyvet. Unnskyldningen var at han ikke orka. 

Jeg er ikke vant til det hjemmefra. Husker bare at faren min er ganske aktiv. Jeg ser også venninnen min sin mann også er aktiv. Flere fedre er jo det. Men hva skjer med denne slitenheten? Hvorfor er man så opptatt av å dekke dette "behovet" for søvn ? Hvorfor er dette behovet blitt så sterkt ? Det er utrolig irriterende. Hvorfor kan ikke mannfolka bare gå det av seg som vi damer gjør ? For å sette det på spissen.

Da må du ikke velge en mann med en fysisk hard jobb. Finn noen som jobber på kontor med mulighet for hjemmekontor.

Anonymkode: fe373...bec

• Nyttig 1
Skrevet

Mon tro hva fellesnevneren hos alle de slitne mannfolka er. 

Anonymkode: 4ce32...e0c

• Liker 2
Skrevet

Her hjemme er det jeg som er "sliten", dvs jeg er b-menneske og hater å stå opp. Mannen står opp 9 av 0 ganger. Han er a-menneske. 

Anonymkode: 3061c...693

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her hjemme er det jeg som er "sliten", dvs jeg er b-menneske og hater å stå opp. Mannen står opp 9 av 0 ganger. Han er a-menneske. 

Anonymkode: 3061c...693

Jeg er selv et b menneske, men er egentlig ikke helt det jeg snakker om heller. Er mer det å konstant vente på å kunne gå å legge seg fordi man ikke gidder noe annet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da må du ikke velge en mann med en fysisk hard jobb. Finn noen som jobber på kontor med mulighet for hjemmekontor.

Anonymkode: fe373...bec

Hjelper ikke, min styrer egen arbeidstid og har så mye hjemmekontor han vil. 

Anonymkode: 4a422...94c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...