Gå til innhold

Ungdom som flytter og gjenstander

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en på 19 som nå flytter i egen leilighet. Og litt usikker på enkelte ting. Sende med nå eller vente. Ungdommen har hele tiden hatt et glass skap med dåps gavene inne i: dåps bevis holder, min første tann, mitt første hårlok, spare bøsse, dåps asjet, kopp og bestikk. Alt i sølv. Sende med nå? Eller drøye. Ungdommen er veldige usikker, redd det skal bli borte at noen ska ta å stjele det.

Mannen mener beste at ungdommen tar med alt som er sitt. Slik at de vet hvor det er selv

Anonymkode: 21dd7...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må selvfølgelig bli igjen hjemme hos foreldrene. Først når de slåt rot kan han ta de med

Anonymkode: 7ab02...6e7

• Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet

Mine dåps ting er hjemme hos mine foreldre. Det er faktisk ikke tinge jeg har plass til. Hvis ikke de vil ha det får det kastes. Samme gjelder for våre barn. Hvis de ønsker å ha det med skal jeg ikke stoppe de, men hvis de vil vi skap ha det blir det her. Jeg er forøvrig 37 år.

Anonymkode: 354bf...30f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde slikt hjemme hos mamma til jeg etablerte meg skikkelig. 

Å ha dåpsgaver etc liggende på en hybel, kanskje et kollektiv etterhvert. Nei, da er det tryggere hjemme hos mor tenker jeg.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Spørs hvor de bor. Er det faktisk plass? Eller er det en hybel? Hadde ikke sendt med til en hybel, nok å få plass til ellers. De får tingene når de har slått seg til ro i en leilighet som har plass og når de passer på ved flytting feks. 

Anonymkode: 5e2e3...1af

• Liker 1
Skrevet

Trodde det meste av det som ramses opp forblir hos foreldrene. Det er ikke så mange som er interessert i sin første hårlokk eller tann. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det er hjemme til oss enda ja. Dem er 23 og 20. dem har ikke planer om å ha det enda hvert fall. Jeg vet ikke om dem er så keen på å ha det heller. Ikke står det fram her heller. 

Anonymkode: bc21b...418

• Liker 1
Skrevet

Slik ting blir hos mamma. De har vel litt andre stiler i den alder😊

Anonymkode: dceac...bfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørs hvor de bor. Er det faktisk plass? Eller er det en hybel? Hadde ikke sendt med til en hybel, nok å få plass til ellers. De får tingene når de har slått seg til ro i en leilighet som har plass og når de passer på ved flytting feks. 

Anonymkode: 5e2e3...1af

Egen leilighet på 85 kvadratmeter.  Så stor plass

Men ser og ungdommen er veldige usikker, som ho sier er jo ting ho har fått av nær familie og som flere nå er døde. Og redd for at det ska bli borte som ho sier.

Mye av smykkene ønsket ho ble i våpenskapet her, uten om de smykkene ho brukte mest

Skrevet

Slikt blir igjen hjemme. De beholdt til og med rommet mitt en god del år - uten at jeg mener det er nødvendig. 

Jeg er i 40-årene, det er fortsatt ting hjemme.. Mest fordi mamma vet jeg kaster det om jeg henter det, samtidig som det er nostalgi for henne. Jeg har verken interesse av gamle tenner eller hårlokk. Frimerkesamlinger eller gamle eksamener. 

Anonymkode: 36b52...804

• Liker 2
Skrevet

Glad mine foreldre ikke kjøpte slik. I en alder av 43 hadde jeg fortsatt ikke ønsket å ha det fremme.

Anonymkode: d4243...927

• Liker 2
Skrevet

Tenker det er helt naturlig at slike ting blir værende hjemme hos foreldrene. Jeg ønsker ikke å kvitte meg med alle minner om mine egne barn når de flytter ut. 

Anonymkode: 85d57...863

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Egen leilighet på 85 kvadratmeter.  Så stor plass

Men ser og ungdommen er veldige usikker, som ho sier er jo ting ho har fått av nær familie og som flere nå er døde. Og redd for at det ska bli borte som ho sier.

Mye av smykkene ønsket ho ble i våpenskapet her, uten om de smykkene ho brukte mest

Hun er fornuftig, og det høres absolutt ut som det beste. Slikt kan fort bli borte, det er ikke verdt risikoen. 

Anonymkode: f7bfd...9a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi har en på 19 som nå flytter i egen leilighet. Og litt usikker på enkelte ting. Sende med nå eller vente. Ungdommen har hele tiden hatt et glass skap med dåps gavene inne i: dåps bevis holder, min første tann, mitt første hårlok, spare bøsse, dåps asjet, kopp og bestikk. Alt i sølv. Sende med nå? Eller drøye. Ungdommen er veldige usikker, redd det skal bli borte at noen ska ta å stjele det.

Mannen mener beste at ungdommen tar med alt som er sitt. Slik at de vet hvor det er selv

i mitt tilfelle så ligger alle slike ting fremdeles igjen hjemme hos foreldrene mine, selv om det er over 10 år siden jeg flyttet hjemmefra. 😄    

Anonymkode: 81067...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Forstår ikke poenget med å eie smykker som man oppbevarer i noen annen sitt våpenskap, slik at de er utilgjengelig for en selv.

Anonymkode: 2071f...5c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tenker det er helt naturlig at slike ting blir værende hjemme hos foreldrene. Jeg ønsker ikke å kvitte meg med alle minner om mine egne barn når de flytter ut. 

Anonymkode: 85d57...863

Og med foreldrene menes egentlig mor. Tror slike gjenstander ender opp hos mor i 99 av 100 tilfeller ved skilsmisser.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville ha tenkt at det var best at det er hos dere foreldrene foreløpig. I hvert fall til "barna" er ordentlig etablert et sted der de blir boende i overskuelig framtid. Det er vel lite sannsynlig at man blir boende det første stedet man flytter til etter å ha flyttet ut hjemmefra. 

Hårlokk, tann osv. er vel mest for foreldrenes skyld, men barnebestikk, sparebøsser og andre dåpsrelaterte gaver er jo verdt å ta vare på, det er kanskje først når barna får barn selv at de ser verdien i det.

Endret av Seff
Skrevet

Kanskje på tide å hente dåpsgavene mine, siden det er 25 år siden jeg flyttet hjemmefra. Men jeg tror egentlig min mor ser på disse som sine, og jeg har ikke noe stort behov for å krangle om dem. 

Anonymkode: f6869...0db

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er over 50 og har fortsatt slike ting hjemme hos foreldrene. Jeg tror det blir kastet når det blir et dødsbo.

Anonymkode: b99cc...898

Skrevet

Er over 50 og har ikke tatt med meg det videre til mitt eget hjem. Dåpsgavene til barna her er gjemt bort i et skap. Kom akkurat til å lure på hvorfor man faktisk kjøper så mye ubrukelig til dåpsbarna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...