Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merverdiavgiften på en elbil blir uansett lavere enn på en fossilbil selv om det blir merverdiavgift på elbiler mellom 300 000,- og 500 000,-.

Elbiler er også billigere i bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 3abbf...df6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, elbil er ikke så lukrativt lenger, og lader man mye på farten er det ikke mye å hente i daglig drift.

Anonymkode: 1c8e1...472

AnonymBruker
Skrevet

Er jo økonomisk idiotisk å gå for fossilbil uansett. 30-50000 kr ekstra for en bil som er en halv million billigere over livsløpet endrer jo ingenting.

Anonymkode: 35699...c5e

  • Liker 1
Skrevet

Hva koster en ny bil med fossil drivlinje nå for tiden da? 

Så at Mazda tilbyr noen hybridmodeller, og CX60 koster jo fra 750´000. Det er en solid pris. 

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig Mercedes stasjonsvogn ligger på 1,1 MNOK. Den som kjøper fossilt nytt i Norge i dag burde ha fått en mental utredning med på kjøpet...

Anonymkode: 35699...c5e

  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det blir ikke fossilbil selv om den bilen jeg akkurat rakk å bestille før forslaget til statsbudsjettet kom potensielt vil koste meg 50.000,- mer. 

Har du lader i garasjen, så er det billigere i drift uansett. Dessuten så er kjøreopplevelsen, med helt vanvittig akselerasjon kombinert med lite lyd/støy i bilen ganske uslåelig. 

Det er også mye letter å selge elbil enn fossilbil p.t, så det bør man også tenke på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 16.24):

En vanlig Mercedes stasjonsvogn ligger på 1,1 MNOK. Den som kjøper fossilt nytt i Norge i dag burde ha fått en mental utredning med på kjøpet...

Anonymkode: 35699...c5e

Samtidig er det myyyyye lettere å selge en 7 år gammel mercedes enn en kinesisk elbil som er like gammel og gått like langt (sistnevnte blir man vel knapt kvitt).

Anonymkode: 1c8e1...472

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samtidig er det myyyyye lettere å selge en 7 år gammel mercedes enn en kinesisk elbil som er like gammel og gått like langt (sistnevnte blir man vel knapt kvitt).

Anonymkode: 1c8e1...472

Tja, hvis du taper 5-600000 på å leke med en tysk bil kan du jo innbille deg at lettere salg er verdt det? Kan ikke se at de tidligste MG ZS er vanskelige å selge en gang, de går unna som varmt hvetebrød.

Anonymkode: 35699...c5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tja, hvis du taper 5-600000 på å leke med en tysk bil kan du jo innbille deg at lettere salg er verdt det? Kan ikke se at de tidligste MG ZS er vanskelige å selge en gang, de går unna som varmt hvetebrød.

Anonymkode: 35699...c5e

Det er sikkert verdt det for noen, jeg vil ikke ha mercedes uansett. Men det er jo helt klart at brukte fossilbiler selger mye bedre enn brukte elbiler, det sier alle som driver med bruktbilsalg.

Anonymkode: 1c8e1...472

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Samtidig er det myyyyye lettere å selge en 7 år gammel mercedes enn en kinesisk elbil som er like gammel og gått like langt (sistnevnte blir man vel knapt kvitt).

Anonymkode: 1c8e1...472

Selvfølgelig er det lettere å selge en syv år gammel Mercedes for samme pris som en brukt MG. Men bare verditapet på Mercedesen iløpet av 7 år er større enn innkjøpsprisen til en MG. 

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...