Gladgutten79 Skrevet 1. november #1 Skrevet 1. november https://www.tv2.no/broom/flere-tar-regningen-for-kundene/18232901/ Dere som tenker å kjøpe ny elbil, gjør regjeringens forslag om økt moms at dere heller vurderer fossilbil kontra elbil ?
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. november #2 Skrevet 1. november Merverdiavgiften på en elbil blir uansett lavere enn på en fossilbil selv om det blir merverdiavgift på elbiler mellom 300 000,- og 500 000,-. Elbiler er også billigere i bruk.
AnonymBruker Skrevet 1. november #4 Skrevet 1. november Ja, elbil er ikke så lukrativt lenger, og lader man mye på farten er det ikke mye å hente i daglig drift. Anonymkode: 1c8e1...472
AnonymBruker Skrevet 1. november #5 Skrevet 1. november Er jo økonomisk idiotisk å gå for fossilbil uansett. 30-50000 kr ekstra for en bil som er en halv million billigere over livsløpet endrer jo ingenting. Anonymkode: 35699...c5e 1
newman01 Skrevet 3. november #6 Skrevet 3. november Hva koster en ny bil med fossil drivlinje nå for tiden da? Så at Mazda tilbyr noen hybridmodeller, og CX60 koster jo fra 750´000. Det er en solid pris.
AnonymBruker Skrevet 3. november #7 Skrevet 3. november En vanlig Mercedes stasjonsvogn ligger på 1,1 MNOK. Den som kjøper fossilt nytt i Norge i dag burde ha fått en mental utredning med på kjøpet... Anonymkode: 35699...c5e 1
c2c Skrevet 3. november #8 Skrevet 3. november Nei, det blir ikke fossilbil selv om den bilen jeg akkurat rakk å bestille før forslaget til statsbudsjettet kom potensielt vil koste meg 50.000,- mer. Har du lader i garasjen, så er det billigere i drift uansett. Dessuten så er kjøreopplevelsen, med helt vanvittig akselerasjon kombinert med lite lyd/støy i bilen ganske uslåelig. Det er også mye letter å selge elbil enn fossilbil p.t, så det bør man også tenke på.
AnonymBruker Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 16.24): En vanlig Mercedes stasjonsvogn ligger på 1,1 MNOK. Den som kjøper fossilt nytt i Norge i dag burde ha fått en mental utredning med på kjøpet... Anonymkode: 35699...c5e Samtidig er det myyyyye lettere å selge en 7 år gammel mercedes enn en kinesisk elbil som er like gammel og gått like langt (sistnevnte blir man vel knapt kvitt). Anonymkode: 1c8e1...472 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #10 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samtidig er det myyyyye lettere å selge en 7 år gammel mercedes enn en kinesisk elbil som er like gammel og gått like langt (sistnevnte blir man vel knapt kvitt). Anonymkode: 1c8e1...472 Tja, hvis du taper 5-600000 på å leke med en tysk bil kan du jo innbille deg at lettere salg er verdt det? Kan ikke se at de tidligste MG ZS er vanskelige å selge en gang, de går unna som varmt hvetebrød. Anonymkode: 35699...c5e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:26 #11 Skrevet tirsdag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tja, hvis du taper 5-600000 på å leke med en tysk bil kan du jo innbille deg at lettere salg er verdt det? Kan ikke se at de tidligste MG ZS er vanskelige å selge en gang, de går unna som varmt hvetebrød. Anonymkode: 35699...c5e Det er sikkert verdt det for noen, jeg vil ikke ha mercedes uansett. Men det er jo helt klart at brukte fossilbiler selger mye bedre enn brukte elbiler, det sier alle som driver med bruktbilsalg. Anonymkode: 1c8e1...472
newman01 Skrevet onsdag kl. 07:49 #12 Skrevet onsdag kl. 07:49 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Samtidig er det myyyyye lettere å selge en 7 år gammel mercedes enn en kinesisk elbil som er like gammel og gått like langt (sistnevnte blir man vel knapt kvitt). Anonymkode: 1c8e1...472 Selvfølgelig er det lettere å selge en syv år gammel Mercedes for samme pris som en brukt MG. Men bare verditapet på Mercedesen iløpet av 7 år er større enn innkjøpsprisen til en MG. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå