Gå til innhold

Abortdebatten burde ikke handle om kvinner, den burde handle om menn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter den siste ukens mange debatter er det et annet perspektiv jeg ønsker å lufte: Menns rolle i abortsaken. 

Og her synes jeg det er veldig enkelt. Innprent i alle gutter/menn et enkelt spørsmål. Spør jenta/kvinna: Vil du bli gravid? Svarer hun nei så unngår du penetrerende sex og dermed en potensiell abort. 

Dette mener jeg bør være hovedpoenget i en abortdebatten. Kontroversielt kanskje, men det finnes så uendelig mange digge alternativer til penetrerende sex at det unngå graviditet er kjempeenkelt. Men det starter med holdninger ho gutta! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne saken er en storm i et vannglass. Hvor mange kvinner tar abort fordi de har blitt voldtatt i året? Sammenlign det tallet opp mot de som tar abort fordi de ikke ønsker barn? Uten disse tallene så fører kun diskusjonen til at "alle menn er voldtektsmenn"? Eller som TS sier, "guttas holdninger".
Regner med at det er det feministene vil, lage en ny anti menn sak!

Samtidig så jobber de samme for å importere en voldtektskultur fra afrika og midtøsten. De lider alle av "suicidal empathy"😞

Endret av Gratis
  • Liker 3
Skrevet
Dusten skrev (3 timer siden):

Etter den siste ukens mange debatter er det et annet perspektiv jeg ønsker å lufte: Menns rolle i abortsaken. 

Og her synes jeg det er veldig enkelt. Innprent i alle gutter/menn et enkelt spørsmål. Spør jenta/kvinna: Vil du bli gravid? Svarer hun nei så unngår du penetrerende sex og dermed en potensiell abort. 

Dette mener jeg bør være hovedpoenget i en abortdebatten. Kontroversielt kanskje, men det finnes så uendelig mange digge alternativer til penetrerende sex at det unngå graviditet er kjempeenkelt. Men det starter med holdninger ho gutta! 

Burde ikke ansvaret for om man blir gravid være likt for begge involverte parter? Hvorfor legge mer ansvar på menn?

• Liker 2
Skrevet
linsejesus skrev (2 minutter siden):

Burde ikke ansvaret for om man blir gravid være likt for begge involverte parter? Hvorfor legge mer ansvar på menn?

At damer spør mannen: "Ville du hatt noe i mot det om jeg ble gravid"? 

Og så, hvis mannen hadde hatt noe i mot det, latt være å ha penetrerende sex (for det finnes jo så mange andre digge alternativer).

Haha, det hadde jeg likt om det ble en regel. 

• Nyttig 2
Skrevet
linsejesus skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det bør ligge mest på menn fordi de ikke bærer byrden av en graviditet. Men selvsagt er det delt ansvar, jeg ønsker bare at menn tar en mye større del av ansvaret enn i dag. 

Mange dropper kondom og forventer at dama skal ta byrden med prevensjon i form av p-piller og lignende. Dersom menn tar ansvar så vil en unngå en enormt stor andel av abortene, og det bør jo være hovedmålet. 

• Liker 1
Skrevet
Dusten skrev (1 time siden):

Jeg synes det bør ligge mest på menn fordi de ikke bærer byrden av en graviditet. Men selvsagt er det delt ansvar, jeg ønsker bare at menn tar en mye større del av ansvaret enn i dag. 

Mange dropper kondom og forventer at dama skal ta byrden med prevensjon i form av p-piller og lignende. Dersom menn tar ansvar så vil en unngå en enormt stor andel av abortene, og det bør jo være hovedmålet. 

Jeg forstår ikke helt logikken her. Om menn lar være å ta ansvar, er det likefullt kvinnens valg å ha ubeskyttet sex med ham. Man kan ikke legge mer skyld på én av dem.

• Liker 1
Skrevet
linsejesus skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt logikken her. Om menn lar være å ta ansvar, er det likefullt kvinnens valg å ha ubeskyttet sex med ham. Man kan ikke legge mer skyld på én av dem.

Det finnes ikke kritikk av kvinner og feminismen i media, den er kun positiv. Alt er menn sin skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...