Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Får man tredd 1 cm bredt bånd dobbelt på de nålene?

Du hadde jo ikke lagt ut bilde da jeg svarte - så derfor ble svaret mitt liksom litt feil da :tunge1:

Men - det ser jo ut som du har fått noen ideèr nå da. Synes forøvrig det var en fin bordkort-idè *noterer bak øret*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt en sånn sak man kan bruke til å tre i synåler med, for å "trekke" silkebåndet gjennom perlene.

En slik sak er lett å få gjennom ganske små hull (den er tross alt beregnet på synåler). Samtidig er løkken såpass stor at du lett får silkebåndet gjennom uten å knote.

Sånn ser den ut: http://sewing.about.com/od/beginner1/ss/aaneedlethread.htm

Kan kjøpes i alle sybutikker og sikkert på Panduro også.

Skrevet
Jeg ville brukt en sånn sak man kan bruke til  å tre i synåler med, for å "trekke" silkebåndet gjennom perlene.

En slik sak er lett å få gjennom ganske små hull (den er tross alt beregnet på synåler). Samtidig er løkken såpass stor at du lett får silkebåndet gjennom uten å knote.

Sånn ser den ut: http://sewing.about.com/od/beginner1/ss/aaneedlethread.htm

Kan kjøpes i alle sybutikker og sikkert på Panduro også.

Har sånn og prøvde det igår men gikk ikke. men de perlene jeg har er vanlige perler med lite hull, så ikke noe går da ;) Skal skaffe andre perler når guttungen og jeg blir friske og kan gå ut igjen :) Takk for all hjelp, jenter!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å ta en synål, med litt solid tråd, eller tynn ståltråd, la den være dobbel, tre gjennom perla, sånn at det blir en løkke, for så å tre silkebåndet gjennom løkka, og så dra tråden/silkebåndet tilbake??

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes jo smykker med perler på og silkebånd i stedet for vanlig kjede. Hvis du spør litt på disse perlebutikkene har de kanskje noen gode idèer.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjempe fine bordkort du skal ha!

Det tror jeg også, håper du får tak i det.

Og ang. å tre 50 perler dagen før; kan du ikke tre dem på sløyfebåndet på forhånd da, men la løkken være stor nok til at du kan få stetten på glasset gjennom? Så kan du jo bare smette de på og stramme til, det tar jo ikke lang tid.

Bare et lite tips la løkken være omtrent så stor som den skal være rundt stetten når du lagrer bordkortene, slik at det ikke blir "rynker" på båndet der du ikke vil ha det.

Kanskje litt krøkkete forklart, men håper du forsto hva jeg mente! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...