Gå til innhold

Ånei! Ang. bordkortene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil ha disse bord "kortene" som dere ser bilde av. har kjøpt bånd, penn....men får jo søren ikke tredd perlen på!!!!!!! Finner ikke perler med større hull på panduro heller *suuuuuuukkkk* noen som vet hvor man kan få tak i perler som man kan "åpne" og klipse sammen igjen? type slike man har på rastafletter nederst kanskje...bare i hvit perlemor liksom....ellers: TIPS!!!! til hvordan jeg kan løse dette, tas imot med stor takk! :)

Å herregud ...glemte å legge in bilde *ler* :flau:

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville definitivt gått på en sjappe i byen der de lager rastafletter o.l.der kan de sikkert få solgt deg sånne,ellers så var jeg på arkaden på lørdag,der har de fått ny "perlebutikk"med veldig mye fint,både perler og andre ting.ellers å kan du jo kjøpe et perlekjede på hm fks,og ta av perlene fra den,de har sikkert litt større hull oxo.Lykke til flittiglise :)

Skrevet

Ser ikke noe bilde jeg altså :klø:

Men du vet det finnes nåler som heter "perle-nåler" ?

De kan tres gjennom veldig små perler.........

Skrevet
Ser ikke noe bilde jeg altså  :klø:

Men du vet det finnes nåler som heter "perle-nåler" ?

De kan tres gjennom veldig små perler.........

Får man tredd 1 cm bredt bånd dobbelt på de nålene?

Skrevet
jeg ville definitivt gått på en sjappe i byen der de lager rastafletter o.l.der kan de sikkert få solgt deg sånne,ellers så var jeg på arkaden på lørdag,der har de fått ny "perlebutikk"med veldig mye fint,både perler og andre ting.ellers å kan du jo kjøpe et perlekjede på hm fks,og ta av perlene fra den,de  har sikkert litt større hull oxo.Lykke til flittiglise :)

Skal sjekke i rasta butikk ;) Tror det blir det enkleste. Kan bli stress å sitte og tre 50 perler kvelden før siden det er restaurantens glass *ler*

Gjest Gjest
Skrevet

på panduro har de perler i barneavdelingen som har store hull, kongopærler mener jeg det heter, disse har mange andre perlebutikker også, feks Perlehuset på majorstua. Hullene er ikke så innmari stor, men det kan hende du får det til. Perlenål er for sytråd og scener og er helt uegnet for ditt formål, men det du kan gjøre er å ta en sterk sytråd og lage en løkke , feks 20 cm lang tråd. tre silkebåndet gjennom løkken (eller lag en løkke rundt silkebåndet), og dytt begge trådendene gjennom hullet i perlen, dra så tråden gjennom hullet, og silkebåndet følger etter og er nå pent og pyntlig der du vil ha det. Dersom du ikke får det til på denne måten, så er altså hullene for små.

så innmari fint ut forresten, og disse silkebåndene kan du jo gjøre i stand på forhånd, også bare montere på i siste liten.

Skrevet

Tror det der er en treperle, de har ofte litt større hull..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ikke mal treperelr?

Men ja du har nok mer enn nok å gjøre dagen før om du ikke skal sitte i en resturant å tre 50 perler på bånd rundt glassene...

Skrevet

Treperler? Også en mulighet ;) skjønner jeg må tilbake på panduro ;)

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

nå har jeg prøvd det ut slik som jeg forklarte, med kongoperler og 14mm bredt silkebånd, og det gikk kjempefint. Rett nok så jukset jeg og tredde med en tynn "ståltråd" i stedet for tråd, men det funker fint med tråd også.

Eneste er at jeg ikke tror de har poser med bare perlemor kongoperler på Panduro, så da må du nok på Perlehuset eller noe tilsvarende, i oslo er det jo dusinvis av disse perlebutikkene blitt (dersom det er der du bor), kansje de ikke har perlemor, men de har nok hvite eller sølv.

Men er du sikker på at du får til å skrive på båndet ditt, det er nemlig ikke lett....

Skrevet
nå har jeg prøvd det ut slik som jeg forklarte, med kongoperler og 14mm bredt silkebånd, og det gikk kjempefint. Rett nok så jukset jeg og tredde med en tynn "ståltråd" i stedet for tråd, men det funker fint med tråd også.

Eneste er at jeg ikke tror de har poser med bare perlemor kongoperler på Panduro, så da må du nok på Perlehuset eller noe tilsvarende, i oslo er det jo dusinvis av disse perlebutikkene blitt (dersom det er der du bor), kansje de ikke har perlemor, men de har nok hvite eller sølv.

Men er du sikker på at du får til å skrive på båndet ditt, det er nemlig ikke lett....

Ok, skal teste det :)

Ja, har kjøpt sånn reliettpenn. Skriver ganske tykt, men går. Blir opphøyet skrift liksom. Men fant egentlig ut at svart kulepenn var like greit. Det flyter heller ikke ut :)

Skrevet
Ok, skal teste det :)

Ja, har kjøpt sånn reliettpenn. Skriver ganske tykt, men går. Blir opphøyet skrift liksom. Men fant egentlig ut at svart kulepenn var like greit. Det flyter heller ikke ut :)

Nix, gikk ikke. får ikke båndet gjennom :(

Skrevet
Nix, gikk ikke. får ikke båndet gjennom :(

Men det var heller ikke kongoperler jeg hadde ;) ideen var god. skal dra på et perlehus og se på kongoperler og treperler, og prøve trikset dit. Takk :)

Skrevet

Det tror jeg også, håper du får tak i det.

Og ang. å tre 50 perler dagen før; kan du ikke tre dem på sløyfebåndet på forhånd da, men la løkken være stor nok til at du kan få stetten på glasset gjennom? Så kan du jo bare smette de på og stramme til, det tar jo ikke lang tid.

Skrevet
Det tror jeg også, håper du får tak i det.

Og ang. å tre 50 perler dagen før; kan du ikke tre dem på sløyfebåndet på forhånd da, men la løkken være stor nok til at du kan få stetten på glasset gjennom? Så kan du jo bare smette de på og stramme til, det tar jo ikke lang tid.

Det kan jeg selvfølgelig!!!!! :klaske: Tenkte ikke på det jeg...hehehehe. Der ser du, lenge leve å få luftet tankene sine når man har kjørt seg fast. Hva skulle jeg gjort uten dere :klem:

Skrevet

For en genial bordkortidé!! Du kan forresten tre silkebånd på sånn litt tykk synål som har ganske bred åpning til tråden. Det burde jo funke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...