Gå til innhold

Hest & hund - tidsklemma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet - dere som har hest og hund, hvordan får dere alt til å gå opp? 
Tenker da hund med høyt aktivitetsnivå som også krever sitt, ikke "sofaslitere". Gjerne da folk i full jobb. 

Jeg ønsker ikke egen hest igjen, men jeg savner å ri og kunne tenkt meg en hest på fôr. Hunden min får minst 1t tur etter jobb og 20-40 min før sengetid, og ettersom at han allerede er hjemme en hel arbeidsdag så ønsker jeg ikke å sette han igjen hjemme for å dra i stallen.

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: f0f73...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ta hunden med? Den burde absolutt ikke være igjen hjemme alene mer enn en full arbeidsdag 

Anonymkode: edd18...2eb

Skrevet (endret)

Har ikke hest, men har hund. Hva med å prøve å finne noen som du kan ri hos en gang i uka eller to? Å ha hest selv er jo veldig mye jobb og det vil jo gjøre at du har mindre tid til hunden og annet du vil gjøre i hverdagen.

Endret av Sniff76
Skrevet

Har en kollega som har (hadde) dette. Hennes løsning var at hesten var på en stall som ordnet ALT, slik at hun ikke trengte dra dit hver dag.

Hunden døde, og hun kommer IKKE til å skaffe seg en ny. Det var for strevsomt. 

Anonymkode: f73ba...e77

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ta hunden med? Den burde absolutt ikke være igjen hjemme alene mer enn en full arbeidsdag 

Anonymkode: edd18...2eb

Ikke noe tema å la han være hjemme alene noe mer, nei. Han er redd for hester p.d.d., men vi har ikke akkurat trent så mye på det heller da jeg ikke har hatt hest å trene med :P

Skrevet

Enten ta med hunden, eller sørge for at hunden er hos noen andre den dagen du er i stallen? Du har hest på for, hunden din er på for samtidig 😂

Anonymkode: 48a07...5fa

Skrevet
Sniff76 skrev (Akkurat nå):

Har ikke hest, men har hund. Hva med å prøve å finne noen som du kan ri hos en gang i uka eller to? Å ha hest selv er jo veldig mye jobb og det vil jo gjøre at du har mindre tid til hunden og annet du vil gjøre i hverdagen.

Det er det som er spørsmålet mitt, ønsker ikke egen :) Det har jeg hatt før og jeg har ikke tid til det med hund ved siden av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten ta med hunden, eller sørge for at hunden er hos noen andre den dagen du er i stallen? Du har hest på for, hunden din er på for samtidig 😂

Har ingen i nærheten som han kan være hos, dessverre.. :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ingen i nærheten som han kan være hos, dessverre.. :(

Da ville jeg avventet hestehobby til hunden evt ikke er en del av logistikken lenger. 

• Liker 2
Skrevet

La hunden få en ekstra lang tur før eller etter du er i stallen den dagen det gjelder? Ev. få noen andre til å lufte hunden når du er i stallen. Nå forutsetter jeg at det kun er en eller to dager i uka du skal være i stallen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det som er spørsmålet mitt, ønsker ikke egen :) Det har jeg hatt før og jeg har ikke tid til det med hund ved siden av. 

Jeg trodde at hest på for betyr at man må til hesten hver dag? 🤔

Skrevet
Sniff76 skrev (7 minutter siden):

Jeg trodde at hest på for betyr at man må til hesten hver dag? 🤔

Nei, kanskje du tenker på helfor? Da har man hesten som sin egen. På en vanlig foravtale så har man gjerne hesten 1-3 ganger i uken ☺️

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hest og to hunder og jobber fullt, og ja, det er en tidsklemme til tider 😅

Av og til tar jeg hundene med i stallen. Egentlig ikke optimalt, siden jeg må fordele oppmerksomheten på hest og hund, og det egentlig ikke er ideelt for noen av dem. Men hundene slipper i alle fall å være alene hjemme på ettermiddagen.

Har hjemmekontor to dager i uka, da går jeg tur på formiddagen, og drar i stallen uten hundene på kvelden.

Har hestepasser som har hesten to dager i uka, så da går jeg en ekstra lang tur med hundene på ettermiddagen.

Har en hundepasser som går tur med den mest aktivitetskrevende hunden i blant, så den får litt ekstra trim.

Så sier det seg kanskje selv at jeg ikke har barn 😄

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde hest og hund, men det ble for travelt med full jobb og samtidig trene hest og hund hver dag. Jeg liker å trene og konkurrere, så jeg måtte gjøre et valg for å få tiden til å strekke til. Valgte bort hest, og fortsatte med å trene hund. Savner hest av og til, og får da være med andre som har hest - og så er jeg hestepasser av og til😄 For meg var det mye lettere og mer fleksibelt med bare hund🥰

Anonymkode: 6618e...be3

Skrevet

Vi har hund (og katt), men hadde en haug med unger som elsket hund, kom tidligere hjem og gikk tur da den var ung. Så da var det ikke et problem ettersom vi var 6 stykker i husholdningen, og vi kom hjem på varierende tid. Etter at den har blitt voksen- og gammel, ungene har flyttet ut, så har vi også fått mye hjemmekontor. Så jeg går tur i lunsjen, og hun kan ligge med meg på kontoret. Ikke at hun vil det, men det er en mulighet. Så det er ikke noe problem for meg å ha hund. Det er nok heller ikke et problem å få ny hund, valp- slik jeg har det nå, mht til at jeg stort sett alltid kan være der. Men jeg har nok ikke tenkt til det med det første. Vi skal reise og prioritere annet når hunden er vekke. Den er 14 år, så den har nok ikke så lenge igjen. 

Katten og hunden er bestevenner, så dermed har vi ikke hjerte å skille dem, selv om det er min datter sin katt. Men hun tar nok katten når hunden er borte og vi drar på reise. 

Anonymkode: a5a7c...cc3

Skrevet

Bor på småbruk selv og da er det jo lettere, mannen er hjemme eller går tur med hunden mens jeg rir/kjører hest. Da jeg studerte og var alene tok jeg hunden med meg i stallen, nesten alle i stallen hadde hund. Hundene gikk løse der, og alle ridde jo ikke samtidig, vi så etter hverandres hunder. 

Anonymkode: 0b240...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...