AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #1 Skrevet 30. oktober 2025 Hvilke hunderaser ser du veldig sjeldent? Anonymkode: e37b0...261
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #2 Skrevet 30. oktober 2025 Thai ridgeback og portugisisk vannhund Anonymkode: fc400...d64
Fant80 Skrevet 30. oktober 2025 #4 Skrevet 30. oktober 2025 (endret) Filippinsk Aso (Eller Asong Pinoy) Endret 30. oktober 2025 av Fant80
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #5 Skrevet 30. oktober 2025 Irsk ulvehund er det ikke ofte jeg ser, de er fine. Ser også sjeldent engelsk bulldog. Det er jo både godt og vondt. Hadde en flott engelsk bulldog før, sportsversjonen men nå er det sjeldnere jeg ser de, og det er jo fint for den rasen har ikke vært sunn på ganske lenge. Anonymkode: 4b1e4...391 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #6 Skrevet 30. oktober 2025 Beauceron, har hatt 1 selv, aldri sett noen andre med en. Anonymkode: 203b0...768
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #7 Skrevet 30. oktober 2025 Er egentlig ganske få hunderaser jeg ser ofte. Det er typiske retrievere, papillon, chihuahua, bichon-hunder, border collie, whippet, aussie, pomeranian, settere, rottweiler, staff og schæfer, cavalier, mops, bulldoger, dachs, puddel og alle disse hersens doodlene. mange hunderaser ser jeg ganske sjelden. Har sett kooikerhund, shiba, langhåret og korthåret collie, pinscher, phalene, malinois, tervueren, pyreneer, leonberger, kaukasisk ovtcharka, finsk spets, lagatto romangnolo, portugisisk vannhund, sloughi(eller Saluki), corgi, cairn terrier, japansk spisshund, chow chow, tibetansk spaniel og terrier, maremma(da var vi i Italia). Og de fleste hunderaser har jeg aldri sett i live. Det er f.eks Komondor, kengal, mudi, pumi, puli, Australian cattle dog, basenji, affenpinscher, griffon basset-hundene, Italiensk spinone, Stabyhoun, argentinsk dogge, pitbuller, mastiffer, de fleste mynder, bracco italiano, volpino italiano, weimaraner, welsh terrier, Airedale terrier, shar pei, alle de norske hunderasene utenom buhund og begge elghundene, polsk owczarek podhalanski, Yorkshire terrier, Norwich og Norfolk terrier, shih tzu, malteser…ja, mange. Anonymkode: ae28e...907 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #8 Skrevet 30. oktober 2025 Skotsk terrier. Anonymkode: 0ef4c...644 2
Tabris Skrevet 30. oktober 2025 #9 Skrevet 30. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Thai ridgeback og portugisisk vannhund Anonymkode: fc400...d64 Thai Ridgeback har jeg bare sett èn gang i mitt liv. Ei venninne av meg har portis. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skotsk terrier. Anonymkode: 0ef4c...644 Min tante hadde oppdrett av skotter, så de har jeg sett en del av. Passet dem noen ganger også, kule hunder.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #10 Skrevet 30. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke hunderaser ser du veldig sjeldent? Anonymkode: e37b0...261 Dalmatiner. Anonymkode: 72780...4b3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #11 Skrevet 30. oktober 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er egentlig ganske få hunderaser jeg ser ofte. Det er typiske retrievere, papillon, chihuahua, bichon-hunder, border collie, whippet, aussie, pomeranian, settere, rottweiler, staff og schæfer, cavalier, mops, bulldoger, dachs, puddel og alle disse hersens doodlene. mange hunderaser ser jeg ganske sjelden. Har sett kooikerhund, shiba, langhåret og korthåret collie, pinscher, phalene, malinois, tervueren, pyreneer, leonberger, kaukasisk ovtcharka, finsk spets, lagatto romangnolo, portugisisk vannhund, sloughi(eller Saluki), corgi, cairn terrier, japansk spisshund, chow chow, tibetansk spaniel og terrier, maremma(da var vi i Italia). Og de fleste hunderaser har jeg aldri sett i live. Det er f.eks Komondor, kengal, mudi, pumi, puli, Australian cattle dog, basenji, affenpinscher, griffon basset-hundene, Italiensk spinone, Stabyhoun, argentinsk dogge, pitbuller, mastiffer, de fleste mynder, bracco italiano, volpino italiano, weimaraner, welsh terrier, Airedale terrier, shar pei, alle de norske hunderasene utenom buhund og begge elghundene, polsk owczarek podhalanski, Yorkshire terrier, Norwich og Norfolk terrier, shih tzu, malteser…ja, mange. Anonymkode: ae28e...907 I nabolaget vårt har vi faktisk både en puli, en airdale terrier, en Yorkshire terrier og en afghansk mynde! Ellers har jeg heller ikke sett noen av de andre hunderasene du nevner i det nederste avsnittet ditt. Anonymkode: 37c23...b32
Tabris Skrevet 30. oktober 2025 #12 Skrevet 30. oktober 2025 Som hundeinstruktør har jeg sett ganske mange hunderaser. Jeg har sett dem på utstillinger, på kurs og blant mine instruktør- og hundevenner. Men som nevnt er Thai Ridgeback noe jeg bare så en gang tilfeldig i byen. Og vi har hatt bare èn Azawakh på hundekurs, det var også en opplevelse.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #13 Skrevet 30. oktober 2025 Lapsk vallhund Anonymkode: cf7dd...499 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #15 Skrevet 30. oktober 2025 Afghansk mynde. Anonymkode: 49186...2bb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #16 Skrevet 30. oktober 2025 Sånne som Lassie er. Anonymkode: 14010...537 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #17 Skrevet 30. oktober 2025 Skulle ønske jeg så flere store podencoer. Om man ikke blir i godt humør av å se sånne skranglekasser, på strutseben med parabolører vet ikke jeg XD Anonymkode: 023ec...005 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #18 Skrevet 30. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dunker Anonymkode: 735de...058 Og de fleste hunderaser har jeg aldri sett i live. , alle de norske hunderasene utenom buhund og begge Anonymkode: ae28e...907 Der vi bor er det flere som har norsk elghund og norsk svart elghund Selv har vi jemthund og dunker, mens venner har de andre Er stort sett jegere som har disse rasene Anonymkode: d49fd...bea
Rødstrupa Skrevet 30. oktober 2025 #19 Skrevet 30. oktober 2025 Kinesisk nakenhund og bedlington terrier….
Vestlig Skrevet 30. oktober 2025 #20 Skrevet 30. oktober 2025 Cane da pastore maremmano-abruzzese, kuvasz, komondor og lignende svære vokter/gjetere ser jeg sjelden/aldri. Trolig like greit for både hund og folk, så lenge en ikke har en saueflokk i fjellet å vokte for ulv/bjørn. Napolitansk mastiff og en del andre molosser-varianter ser jeg også sjelden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå