Gjest 235 Skrevet 17. august 2006 #21 Skrevet 17. august 2006 Limer inn denne her: "Som autorisert helsepersonell er tittelen som helsesekretær beskyttet. Personer uten autorisasjon har ikke adgang til å bruke samme tittel eller tittel som kan gi inntrykk av at vedkommende har autorisasjon. Autorisasjon utelukker likevel ikke andre fra å gjøre oppgaver som naturlig hører til en helsesekretær, men arbeidsgiver påtar seg et særlig ansvar ved å ansette ikke autorisert personell til å ivareta slike oppgaver." De som søker etter medisinsk sekretær eller legesekretær er kanskje ikke villig til å betale så mye lønn? ← Ihvertfall når det gjelder tannhelsesekretær tror jeg det går mye på at det utdannes forholdsvis få, og vi som har utdannelsen ikke gidder mer enn få år. Eneste muligheten de da har er å lære opp noen selv.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #22 Skrevet 31. mai 2008 Hvis dere skal gå privat og utdanne dere som med sek så gå på utdanningshuset. Alle iklassen min har fått jobb. Til og med en som fikk jobb på Ullevålls akutt avdeling, og jeg selv har fått jobb på Radiumhospitalet. Så hvis dere skal gå denne veien, velg Utdanningshuset!!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #23 Skrevet 16. juni 2008 Du mener helsesekretær. Jeg har selv gått på utdanningshuset. Det er sant at man ikke får autorisasjon, men rett etter studiet fikk jeg jobb med en gang selvom jeg søkte uten noen jobb erfaring eller har hatt praksis plass! Det er stort etterspørsel etter sekretærer. Jeg tror ikke de bryr seg veldig mye om du er helsesekretær eller medisinsk sekretær eller legesekretær! Jeg fikk jobb på Ullevål sykehus nyre avdeling og på Rikshospitalet og er kjempe fornøyd;)
SummerJoy Skrevet 16. juni 2008 #24 Skrevet 16. juni 2008 Sier jo seg selv at disse folkene som studerer her i bare 1 år ikke har så mye å stille opp med i forhold til medstudenter som har bachelor eller master. Det er annerledes hvis du allerede er ansatt et sted, men trenger litt mer faglig dybde eller hva jeg skal kalle det. Vet f.eks om en dame som jobber som helsesekretær ved et legekontor, også var det noe greier om at hun burde hatt en viss utdanning. Så tok hun 1 år på NA.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå