Gå til innhold

Barnemark i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går barnemark i barnehagen.. Ikke merket noe på mine barn, men bør man bare behandle uansett? Kan det gjøre at man eventuelt ikke får det? 

Anonymkode: c1307...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke behandle før du ser det. Har ingen forbyggende effekt 

Anonymkode: 737ee...493

Skrevet

Er ikke sikkert barna dine får det. Har hatt barnehagebarn i 6 år og bare hatt det i hus 1 gang. Har gått i barnehagen utallige ganger. Vær flink med håndvask så går det mest sannsynlig fint 😊

Dersom barnet ditt får det så skal du behandle hele husstanden og skifte på sengetøy, vaske litt ekstra i huset (dørhåndtak, vasken, toalett osv).

Jeg syns medisinen er grei å ha i hus likevel, da man ofte ser symptomer først på kvelden etter at barnet har sovnet og gir beskjed om at det klør der bak eller evt ikke får sove.

Anonymkode: 0674d...6b1

Skrevet

Om det blir veldig mange som får det, så blir dere nok anbefalt å ta kur

Anonymkode: c56ca...685

Skrevet

Ingen grunn til å ta kur uten symptomer, MEN av erfaring vil jeg anbefale å kjøpe inn kuren så du har i hus. Erfart etter at symptomer kom på kvelden pinseaften - det var tre lange kvelder før apoteket åpnet igjen… 

Det gjelder forøvrig lusekur, paracet, markkur, what not. Vi har et lite apotek hjemme. Det dukker ALLTID opp når apoteket er stengt. 

Anonymkode: 2bbae...44f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen grunn til å ta kur uten symptomer, MEN av erfaring vil jeg anbefale å kjøpe inn kuren så du har i hus. Erfart etter at symptomer kom på kvelden pinseaften - det var tre lange kvelder før apoteket åpnet igjen… 

Det gjelder forøvrig lusekur, paracet, markkur, what not. Vi har et lite apotek hjemme. Det dukker ALLTID opp når apoteket er stengt. 

Går det ikke ut på dato før du får brukt alt dette da?

Anonymkode: cc8fa...6b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går det ikke ut på dato før du får brukt alt dette da?

Anonymkode: cc8fa...6b5

Jo, det har hendt på markkur 👍🏼

paracet rekker aldri gå ut på dato i dette huset… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...