Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med en gamal ryggskade som helt klart gir meg noen begrensninger i livet. Jobber i barnehage og det går relativt helt fint når jeg kann tilpasse på de verste dagene. Har alltid jobbet med de eldste men nå er det snakk om at jeg kanskje må over til de minste og jeg vet jo det ikke vil fungere. Hva gjør jeg? har jeg noen muligheter eller må jeg slutte? Jeg elsker jobben og vil jo fortsette men ...

Anonymkode: cb500...e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt opp til din arbeidsgiver. Har du sagt at du ønsker å fortsette på storebarnsgruppen? Hva sier styrer?

Anonymkode: 402c3...f4a

Skrevet

Arbeidsgiver vil flytte deg over på småbarn, selv om de er klar over at du har en ryggskade og mest sannsynlig ikke vil fungere? 
Er det noe uenigheter eller slikt som gjør at de vil flytte deg over uten å ta hensyn til ryggen din? 

Anonymkode: 7c68f...f44

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dette er helt opp til din arbeidsgiver. Har du sagt at du ønsker å fortsette på storebarnsgruppen? Hva sier styrer?

de vet jo om skaden og vet det ikke vil fungere på sikt. Sier bare at de bestemmer,

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Arbeidsgiver vil flytte deg over på småbarn, selv om de er klar over at du har en ryggskade og mest sannsynlig ikke vil fungere? 
Er det noe uenigheter eller slikt som gjør at de vil flytte deg over uten å ta hensyn til ryggen din? 

Anonymkode: 7c68f...f44

ja det de sier at det er bare der de har en åpning for meg. uenigheten er om å flytte eller ikke, jeg kan jo ikke handler ikke om vilje. 

Skrevet

Det er typisk en tilrettelegging du kan ha krav på, med mindre det ikke finnes andre i samme stilling uten samme behov. 

Snakk med tillitsvalgt. 

Anonymkode: 38da3...730

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

de vet jo om skaden og vet det ikke vil fungere på sikt. Sier bare at de bestemmer,

Da er din arbeidsgiver en sånn en som vil bli kvitt deg på grunn av din svakhet dessverre.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da er din arbeidsgiver en sånn en som vil bli kvitt deg på grunn av din svakhet dessverre.

Du har så rett føles virkelig sånn dessverre.... men kan de virkelig være så kyniske?

Skrevet

Jeg har en arbeidsgiver som setter meg på ting so m jeg har sagt trigger sykdommen min (går på aap). Tror ikke han vil ha meg bort, har vært her i over 20 år og han har sagt flere ganger at han vil ha meg her. Men jeg tror han har glemt hva jeg har sagt, og han tror han gjør det som er best for meg. Jeg må få mot til å snakke med han om dette, for jeg kommer ikke til å holde ut lenge hvis det fortsetter sånn. Jeg tror du må ha en samtale med leder, sette dere ned og du forklare rett frem hva du føler og hvorfor flytting ikke går. Det er først da du får et ordentlig svar på hva meningen er bak. 

Anonymkode: 0b294...38a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har så rett føles virkelig sånn dessverre.... men kan de virkelig være så kyniske?

Ja!!!!

Anonymkode: 46fe6...fdb

Skrevet

Si ingen er tjent med at du blir sykemeldt eller ikke kan ta verken løft i vogn, spisestue eller stell. Da blir det mer på de andre. Å bytte til en mindre tilrettelagt arbeidssituasjon er brudd med IA. Spesielt fordi det finnes andre tilsatte. 

Anonymkode: 46fe6...fdb

Skrevet

Er du ofte sykemeldt? Involvert i konflikt?

Da er dette utbredt måte for arbeidsgivere å kvitte seg med uønskede medarbeidere på. Du spør om de kan være så kyniske? Ja, ledelse har alltid et snev av kynisme i seg fordi det er ledelsens ansvar å holde budsjettene og i privat næringsliv - sørge for overskudd til investorene.

Arbeidsgivere driver ikke med veldedighet, men min erfaring er at arbeidsgivere strekker seg langt for å beholde medarbeidere de betegner som gode.

Nå er det slik at en arbeidsgiver ikke plikter å tilrettelegge for all framtid, det kommer an på bedriftens størrelse mm. Hvis dette er en kommunal arbeidsplass, vil de kunne ha permanente stillinger til noen som kan gjøre en god jobb, selv med begrensning. 

Jeg ser her på kg at mange er mer opptatt av rettigheter enn plikter i arbeidslivet.

For din del ts, håper jeg du er organisert slik at du kan ta kontakt med forbundet for å få støtte i forsøket på å beholde stillingen i avd for større barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...