Gå til innhold

Angrer bittert på matt benkeplate

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, vi bor sør i landet med masse utvalg i kjøkken. Og synes det var så fint med matt benkeplate, brukt mye tid på å undersøke. Nå har vi bestilt en matt benkeplate i lys sten/kompositt. Og jeg angrer og kan ikke gjøre noe med det, det ble ikke fint. Skulle ønske vi tok polert. Er ikke helt ferdig med kjøkkenet, er det noen som har en fattig trøst? Luksusproblem, men gud for en dyr feil! 

Anonymkode: a794c...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det ikke mulig å polere den?

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje der blir bedre når alt er ferdig? 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er ikke det fint med matt? Jeg har polert, og selv med "melert" farge, så ser man ALT. Da jeg kjøpte kjøkkenet mitt så var ikke matt en greie. Skulle ønske jeg hadde matt!

Anonymkode: 0cd3a...809

• Nyttig 4
Skrevet

Nei, den er montert. Blir sikkert vant, men er en svært dyr plate i caesarstone, så utrolig fin ut på prøver og fikk varmt anbefalt den. Og vi valgte matt siden polert virker litt prangende. Men ikke noe å gjøre med. 

Skrevet

Er det for sent å avbestille/gjøre om? 

Anonymkode: 8d2e4...c6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, den er montert. Blir sikkert vant, men er en svært dyr plate i caesarstone, så utrolig fin ut på prøver og fikk varmt anbefalt den. Og vi valgte matt siden polert virker litt prangende. Men ikke noe å gjøre med. 

Nå er det straks november og her har det ikke vært så mye solskinn den siste tiden. Det jeg har oppdaget med kjøkken med høyglans, polert, fancy-shiny er at det er helt grusomt å se på når solen skinner inn på kjøkkenet og gjenskinnet treffer en rett i øya. Vi har ikke riktig solskjerming der ennå og på det verste må jeg faktisk vente noen timer med å vaske det jeg skulle på kjøkkenet siden jeg rett og slett får så mye lys i øynene at jeg ikke ser.

Anonymkode: 699df...ec0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er så stygt med den? Bilde?

Anonymkode: 5a64b...efc

Skrevet

Takk for svar, er jo som sagt et luksusproblem! Er det noen som har polert og ville gått for matt? Det er sånn tynn lett hvit og marmorert stenplate, var ikke i mitt sinn å gå for polert, men angrer sånn og føler meg så dum som bruker energi på dette. 

Skrevet

Kanskje du kan lakkere den med klarlakk? Da blir den blank, vil jeg tro.

Anonymkode: a964c...00f

Skrevet

Jeg har matt, riktignok med en del spill, og liker den veldig godt. Er en tynn, lett en, men grålig. Så høres ganske lik ut din. 

Anonymkode: 858bd...211

Skrevet

Siden det ikke er noe å gjøre ved nå, så får du bare venne deg til den. 
Jeg har polert og alt synes på den. Jeg skal bytte til matt.

Anonymkode: 78e90...7f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det noen som har polert og ville gått for matt? Det er sånn tynn lett hvit og marmorert stenplate, var ikke i mitt sinn å gå for polert, men angrer sånn og føler meg så dum som bruker energi på dette. 

Jeg har polert, men svart komposittbenkeplate med litt glimmer. Den ligner veldig på basalt black fra din katalog. Den har blitt mindre blank med årene, og firmaet jeg kjøpte benkeplaten av sa at de kunne komme innom og polere på nytt om ett år eller to, men jeg liker den bedre nå enn da den var ny og jeg ba dem aldri om å komme tilbake og polere. Jeg synes den er for polert. Matt, ja takk!

Anonymkode: 0cd3a...809

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Matt er jo superelegant. Slutt med den angringen, du overtenker.

Anonymkode: 4a57f...39f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Polert er kjempefint! 
Ser eksklusivt ut og reflekterer mye lys. 

Men det kan fort se flekkete ut, får lett «vaskemerker», osv.

Har man et vindu i nærheten så kan mage flekker bli veldig synlige. 

Jeg tenker at matt kanskje er mer praktisk?

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar, det blir nok veldig bra når jeg venner meg til det!

Skrevet

Jeg hadde valgt matt fremfor polert alle dagene i uken, hvis det er noen trøst. Synes det ser oppdatert og lekkert ut!

Anonymkode: 5c1d9...08d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Impregner den. 

Anonymkode: 09fab...db0

Skrevet

Hvordan gjør jeg det? det er sånn silestone, men i matt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...