Gå til innhold

Hvorfor jobber dere i barnehage ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nesten alle jeg kjenner har slutta og fått seg bedre betalte jobber med mindre stress !  Hvordan holder dere ut ? 

Anonymkode: 743e5...975

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmekontor

Anonymkode: 5c809...f18

Skrevet

Jeg er pedagogisk leder med maks annsinitet. Får ikke tilsvarende lønn ved å jobbe som ufaglært innen noe annet.  Har ikke råd til å slutte.

Anonymkode: b296c...52f

• Hjerte 1
Skrevet

Mangen liker jobbe med barn! Det er en av grunnene!

Anonymkode: ac504...d8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg sluttet pga helsa. Men jeg savner den tiden. Jeg syns det var så fine arbeidsdager og jeg hadde virkelig verdens fineste arbeidsplass der jeg har fått venner for livet! Vi hadde et nært forhold alle kollegaer og de ble mine nærmeste som jeg hang sammen med nesten daglig etter jobb. Og mtp jobben elsket jeg å være kreativ med barn, masse utetid utenom jeg hater regn. Men sang, leker, og få være med barna. Har barn selv. Men jeg har alltid hatt en drøm om å jobbe med barn fra jeg var ung. Lønna var dårlig. Men jeg hadde maks ansiennitet som fagarbeider. Skulle gjort mye for å gå tilbake til å jobbe med barn om helsa hadde tillatt det. Det er en hverdag der ingen dager er like 🥰

Anonymkode: b2bde...83b

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg elsket å jobbe i barnehagen. Men desverre ble den kroniske bemanningsmankoen drepen på helsa så jeg både tok ryggen og ble utbrent samtidig.  

Anonymkode: 388df...11b

• Nyttig 5
Skrevet

Er man mange nok voksne på jobb og man har et godt team så er det gøy å jobbe i barnehage. Dessverre er det alltid for få voksne og for mange av dem er sure megger til at det funker i lengden. Elsker barn!

Du kunne også fått noen foreldre gratis av meg. Men stort sett er de fleste foreldre også hyggelige.

Anonymkode: 20098...c2b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hjemmekontor

Du har hjemmekontor men jobber i bhg ??

Anonymkode: ce3ee...cdc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er man mange nok voksne på jobb og man har et godt team så er det gøy å jobbe i barnehage. Dessverre er det alltid for få voksne og for mange av dem er sure megger til at det funker i lengden. Elsker barn!

Du kunne også fått noen foreldre gratis av meg. Men stort sett er de fleste foreldre også hyggelige.

Anonymkode: 20098...c2b

Enig der, jeg slutta fordi mange  var syke ofte , og vi fikk ikke vikarer tidsnok eller i det heletatt. Må slå sammen avdelinger og være ute hele dagen. 

Personalet  som kom på jobb var slitene og frustrerte. 

Mange barn som ikke trives i så store grupper og måtte flyttes rundt på.  

Satt med en vond følese da dagen var omme, kunne ikke hjelpe alle barna eller gi dem det de trengte.   En person kan ikke ta vare på 18 barn samtidig, var sånn ofte i perioder ( snakk om halve dagen) 

Elska å jobbe i barnehage de dagene alt var på stell.  ❤️

Anonymkode: 74f17...e1e

Skrevet

Jeg er nyutdannet i voksen alder. Pga livsomstendigheter ønsket jeg meg en utdanning som garanterte jobb, heldigvis har jeg god ansiennitet da all tidligere arbeidserfaring teller med. Slik at jeg har en god lønn kan du si. Jeg skal ta videreutdanning etter hvert og dette er kun for å få erfaring. Ser ikke for meg å bli gammel i dette yrket. 

Anonymkode: 6eb62...d10

Skrevet

Jeg elsker jobben min. Virkelig elsker den. Jeg har verdens beste jobb, men jeg skulle virkelig ønske vi hadde bedre rammer med mer bemanning og helst færre barn per avdeling, det er mye støy.

Jobben min kommer til å "ta livet av meg" en dag, jeg vet jeg kommer til å møte veggen. Har allerede hatt flere perioder med stressutløst panikkangst. Men jeg klarer ikke slutte å elske min likevel. Kommer aldri til å slutte.

Anonymkode: 19fe8...033

Skrevet

Tenk så mange som sier de elsker å jobbe i barnehagen og at de hadde fortsatt om de var flere på jobb, også klager Norge over at ingen vil jobbe i barnehagen.

Løsningen er RETT FORAN NESA DERES 

Anonymkode: 388df...11b

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er pedagogisk leder med maks annsinitet. Får ikke tilsvarende lønn ved å jobbe som ufaglært innen noe annet.  Har ikke råd til å slutte.

Anonymkode: b296c...52f

Jeg og. 🙋🏼‍♀️

Anonymkode: d4c34...a3a

Skrevet

Tjener 650.000 i året. Vanskelig å bare bytte jobb uten å gå drastisk ned i lønn. 

Trivest tålig greit, bor i en kommune uten krise-økonomi, så vi har alltid vikarer.

Anonymkode: 8200e...61a

Skrevet

Jeg har jobbet som pedagogisk leder og styrer i over 15 år, og elsket det, men barnehage tok knekken på helsa mi. Kronisk underbemanning, underfinansiering, høyt stressnivå og mye støy. Jobber fortsatt som pedagog, men med eldre barn. 

Skrevet

Jobber i barnehage fordi det ikke er andre stillinger ledig i området jeg bor i. Med en gang det dukker opp noe, så søker jeg meg bort. Vurderer til og med å slutte. Er sliten av å ikke bli hørt av sjefen og kommuneledelse, lei av å ha dårlige rammer og arbeidsforhold, lei av goder som blir tatt vekk fra oss og det faktum at vi er konstant underbemannet. Så langt dette barnehageåret har jeg kunnet ta plantid to ganger og hatt en ordentlig pause kanskje 7 ganger, max. 

Anonymkode: e3e5b...c66

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har hjemmekontor men jobber i bhg ??

Anonymkode: ce3ee...cdc

Jobber med ansvar.  Mye kontorarbeid tar jeg med hjem.

Skrevet

Jeg elsket jobben de 10 første årene, alt fra gleden til barna, til planleggingen av aktiviteter, møter og det kreative. Det var min hjemmebane, men med årene har jeg blitt helt utslitt. Underbemanning, krav ovenfra, og krevende barn og foreldre har slitt meg ut. Jeg er så lei! 

I tillegg gir det meg ikke så mye lenger - jeg kjeder meg mye, blir irritert og sliten av all støy. Jeg er i midten av 40-årene, og er på leting etter ny jobb. Problemet er at det er vanskelig å finne en mindre krevende jobb til med tilsvarende lønn jeg får som pedagog (660.000). 

Anonymkode: b9e0e...ca6

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nesten alle jeg kjenner har slutta og fått seg bedre betalte jobber med mindre stress !  Hvordan holder dere ut ? 

Jeg elsker å jobbe med barn, og håper fortsatt at alt skal bli bedre… Tror ikke jeg kommer til å trives i annen jobb, og jobb må jeg jo ha! 

Anonymkode: 29a87...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 13.54):

hvilke type jobber er dette?

Anonymkode: 830d8...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...