AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #1 Skrevet 29. oktober 2025 Gjør det veldig vondt, og er det sånn at man trenger bedøvelse? Anonymkode: e0451...615
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #2 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg hadde uten, og tenkte det skulle gå greit. De traffså et betent område, og den smerten som kom kan jeg ikke beskrive engang. Usikker på om jeg ble dopet ned der og da eller besvimte, men jeg forsvant i hvertfall en liten stund. Hadde ikke gjort uten igjen. Anonymkode: 7824d...3be
Snop Skrevet 29. oktober 2025 #3 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg fikk intravenøs morfin og ble fullstendig fjern. Husker det likevel var vondt, men var så fjern at det liksom ikke gjorde noe
Dionysos 53 Skrevet 29. oktober 2025 #4 Skrevet 29. oktober 2025 (endret) Ikke vondt, gjorde det nettopp. Du kan merke litt, men det er oftest dyktige folk som gjør det på en fin måte. Grudde meg også, men det var det ingen grunn til. Lykke til. Endret 29. oktober 2025 av Dionysos 53 1
skeiv-ostepop Skrevet 29. oktober 2025 #5 Skrevet 29. oktober 2025 Dette er veldig forskjellig. Jeg har hatt to ganger og begge var uten bedøvelse. Gikk helt fint men var naturlig nok ubehagelig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #6 Skrevet 29. oktober 2025 Ikke vondt i det hele tatt. Anonymkode: 43add...8f4 1
k4ren Skrevet 29. oktober 2025 #7 Skrevet 29. oktober 2025 Mannen min tok det, han går så langt som å si han anbefaler det (til alle som må ta det og gruer seg)!
Soft mann Skrevet 29. oktober 2025 #8 Skrevet 29. oktober 2025 Kommer nok an på om det er en betent tarm som skal undersøkes. Er det bare rutine og du er "frisk, så er det ikke vondt
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #9 Skrevet 29. oktober 2025 Har vært til koloskopi flere ganger siden jeg har divertikulitt. Jeg har alltid gjort det uten bedøvelse, men det skal sies at jeg har utført den når jeg ikke har hatt betennelse. Koloskopi i en betent tarm, da regner jeg med at legen som utfører det er ekstremt forsiktig, ett betent område er mye mer svekket, og en kan risikere å perforere tarmen. Men tilbake til min opplevelse: Det er ubehagelig og det er litt vondt, spesielt når legen kommer til en "sving" i tarmen og når legen undersøker divertikulitt området, da er det smertefullt. Men jeg tåler smerten, og det er mest praktisk for meg siden jeg da kan kjøre hjem selv. Men det verste for meg er selve tømmingen av tarmen. Det er mye styr, og det stoffet en drikker er reve gift (Picoprep) , sist gang fikk jeg med mangosmak for den skulle være den beste på smak, det var pyton. Men tarmen blir tømt ja;) Lykke til på undersøkelse. Koloskopi er også en screening for andre uhumskheter som kan være i tarmen, så det er bra å få gjennomført den Anonymkode: a25ae...66d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #10 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært til koloskopi flere ganger siden jeg har divertikulitt. Jeg har alltid gjort det uten bedøvelse, men det skal sies at jeg har utført den når jeg ikke har hatt betennelse. Koloskopi i en betent tarm, da regner jeg med at legen som utfører det er ekstremt forsiktig, ett betent område er mye mer svekket, og en kan risikere å perforere tarmen. Men tilbake til min opplevelse: Det er ubehagelig og det er litt vondt, spesielt når legen kommer til en "sving" i tarmen og når legen undersøker divertikulitt området, da er det smertefullt. Men jeg tåler smerten, og det er mest praktisk for meg siden jeg da kan kjøre hjem selv. Men det verste for meg er selve tømmingen av tarmen. Det er mye styr, og det stoffet en drikker er reve gift (Picoprep) , sist gang fikk jeg med mangosmak for den skulle være den beste på smak, det var pyton. Men tarmen blir tømt ja;) Lykke til på undersøkelse. Koloskopi er også en screening for andre uhumskheter som kan være i tarmen, så det er bra å få gjennomført den Anonymkode: a25ae...66d Jeg har fått Plenvu og brekker meg. Anonymkode: e0451...615
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #11 Skrevet 29. oktober 2025 Veldig individuelt. Som regel er det mindre smertefullt for menn enn for kvinner. Jeg fikk masse smertestillende men det hadde ingen effekt 🙁 var vondt, men så var tarmen min full av kreft også da, så mulig det var derfor 🤷♀️ Anonymkode: 660d2...3b8 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #12 Skrevet 29. oktober 2025 Du får sikkert bedøvelse om du ber om det på forhånd. 🙂 Anonymkode: c17ac...5e9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #13 Skrevet 29. oktober 2025 Hva gjorde dere med matinntak,? jeg kan ikke spise fast føde og er fryktelig sulten. Anonymkode: e0451...615
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #14 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig individuelt. Som regel er det mindre smertefullt for menn enn for kvinner. Jeg fikk masse smertestillende men det hadde ingen effekt 🙁 var vondt, men så var tarmen min full av kreft også da, så mulig det var derfor 🤷♀️ Anonymkode: 660d2...3b8 Huff, ble du frisk? Og hva var symptomene? Anonymkode: e8164...088
forkjølajente Skrevet 29. oktober 2025 #15 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjorde dere med matinntak,? jeg kan ikke spise fast føde og er fryktelig sulten. Anonymkode: e0451...615 Er ikke farlig å være sulten, du får bare holde ut. Kan du drikke/spise flytende ting er det mye å velge mellom (div. supper, proteindrikker, youghurt +++)
Linazer Skrevet 29. oktober 2025 #16 Skrevet 29. oktober 2025 For meg er det aller verste tømmingen på forhånd. Gjorde det før hela. Måtte ta Plenvu som er ubeskrivelig kvalmende. Jeg ber alltid om beroligende og smertestillende som jeg får via venflon. Da er det ikke vondt i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #17 Skrevet 29. oktober 2025 Her satte de veneflon/IV inn før undersøkelsen som rutine, så de hadde klar mulighet til å gi meg beroligende og hurtigvirkende smertestillende om behovet oppstod. For min del gikk første del av undersøkelsen helt uproblematisk, men da de nådde et betent område stoppet de og ga smertestillende, og ventet litt til den virket før de fortsatte. Beroligende hadde jeg ikke behov for, men de fulgte godt med på om jeg faktisk var avslappet i kroppen og at det gikk greit med meg. Anonymkode: a73d9...94c
LeneXCII Skrevet 29. oktober 2025 #18 Skrevet 29. oktober 2025 Sist jeg tok, fikk jeg valium via sprøyte, litt vondt akkurat i starten (det er en "sving" tidlig i tarmen som gjør litt vondt) så sovnet jeg og våknet ikke før undersøkelsen var ferdig..
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #19 Skrevet 29. oktober 2025 Det var ekstremt vondt selv med bedøvelse. Han som utførte det sa at han sjelden hadde pasienter som hadde så store smerter. Jeg fikk ingen forklaring på hvorfor det var så vondt, altså ingen funn i tarmen. Anonymkode: 45430...85b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #20 Skrevet 29. oktober 2025 Helt ærlig, helt jævlig! har divertikler og betennelse av og få og trange svingee så selv med medisin hjalp det ikke. Ingen av gangene. Helt j... rett å slett! Men de fleste klaree det så lenge det er god plass og ikke noe sykdom der. Virker som medisin ikke virker på meg. Anonymkode: c86e6...296 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå