AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #1 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg har OCD knyttet til vasking/å være ren, og er i gang med å eksponere meg. Lurer på om dette er vanlig: Å sette seg rett på dosetet på offentlig toalett Å vaske håret hvis man har reist med offentlig transport og lagt hodet mot nakkestøtte Å vaske av mobilen når man har hatt den med seg ute Anonymkode: 1d5c1...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #2 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg setter meg ikke på offentlige toalett, men hvis jeg må, legger jeg papir på det. Kun for egen del, tror ikke det hjelper nevneverdig. Jeg vasker ikke håret etter å ha lent hodet mot hodestøtte på offentlig transport. Hvis jeg med det blotte øye kan se at det er fettete, legger jeg hetta mellom, har på lue eller sånn. Men er ikke noe jeg tenker på, med mindre det er "in your face"- skittent. Vasker ikke mobilen hvis jeg har vært ute, den ligger som regel i lomma mi/veska mi uansett og er ikke eksponert så veldig. Vasker den dog innimellom, helt uavhengig om jeg har vært ute eller ei. Anonymkode: a4a67...1b4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #3 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg personlig tar en titt på dosetet før jeg setter meg, men setter meg «rett på» hvis det ser greit ut. Vaske håret gjør jeg noen ganger i uken, uavhengig av om jeg har reist kollektivt eller ikke. Det er ikke nakkestøtten som utløser en hårvask. Jeg vasker ikke av mobilen når jeg har hatt den med meg ute, men vasker over den en gang iblant. Anonymkode: 0cdca...75e 10 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #4 Skrevet 29. oktober 2025 1. Jeg tørker av dosetet med litt papir. Dette er kun pga. at det kan ligge vanndråper der og jeg synes det er ekkelt å bli våt når jeg setter meg. Det er ikke farlig å få en dråpe dovann på låret, så jeg kunne latt vær. Noen steder, f.eks. sykehus, står det desinfeksjon som er til bruk på doringen og da bruker jeg det dersom jeg ser det. Noen ganger ser jeg det ikke før jeg er ferdig. 😅 2. Aldri tenkt på dette. Bryr meg ikke. Skal ikke slikke meg selv i bakhodet. 3. Jeg er ikke konsekvent på dette. Vasker av mobilen med ujevne mellomrom, kanskje en gang hver 2. uke? Tenker lite på det. Anonymkode: dcbfc...f1b 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #5 Skrevet 29. oktober 2025 -Ja, om den ikke er synlig skitten. -Nei. -Nei. Anonymkode: a9f78...931 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #6 Skrevet 29. oktober 2025 1. Legger dopapir langs doringen før jeg setter meg på offentlige toaletter. 2. Nei, det har aldri falt meg inn å gjøre. Vasker håret når det blir fett, uavhengig av nakkestøtter. 3. Nei. Vasker nok mobilen alt for sjeldent. Anonymkode: 626ef...b20
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #7 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg setter meg rett ned hvis jeg ikke ser det er noen dråper på doskålen. dusjer ikke bare for at jeg har brukt støtta nei. Jeg vasker håret fordi det er fett. Uavhengig av hva jeg har gjort. vasker aldri mobilen for å være ærlig. Anonymkode: c4dc8...7e6 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #8 Skrevet 29. oktober 2025 1. Ja 2. Nei 3. Nei Anonymkode: 930ea...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #9 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg setter meg rett ned hvis jeg ikke ser det er noen dråper på doskålen. dusjer ikke bare for at jeg har brukt støtta nei. Jeg vasker håret fordi det er fett. Uavhengig av hva jeg har gjort. vasker aldri mobilen for å være ærlig. Anonymkode: c4dc8...7e6 👆 Anonymkode: a8c09...32c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #10 Skrevet 29. oktober 2025 Nei - vasker av om det er dråper. Går på et annet toalett om det er veldig nedgrisa. Nei - vasker håret når det er fett - ca tre ganger i uka. Nei - aldri. Lykke til! Håper du får det bedre ❤️ Anonymkode: 92558...a83 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #11 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg vasker alltid dosete på offentlig toalett. De andre tinga gjør jeg ikke, Anonymkode: bce51...f4a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #12 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg setter meg på toalettet, men jeg er ganske kresen på valg av toalett. Og veldig tissetrengt før jeg kommer så langt. Har blitt sær på det med årene, da jeg var yngre hadde jeg ingen standard. Nei til de to andre. Spriter telefonen når jeg kommer på det, men det er såpass sjelden at det spiller i praksis ingen rolle. Anonymkode: ec339...31e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #13 Skrevet 29. oktober 2025 Vasker ALLTID håret etter kollektivtransport eller å ha trent (ikke pga svette men pga de ekle apparatene og mattene). Setter meg aldri rett på doringen andre steder enn hjemme. Vasker mobilen jevnlig uansett. Skifter også bukse med en gang etter å ha vært på buss, på kino, sittet på venterom e.l. Æsj. Trodde alt dette var normalt? Jeg har ikke ocd så vidt jeg vet. Anonymkode: 4cc27...6a5 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #14 Skrevet 29. oktober 2025 1. Tørker av med papir hvis det er vanndråper på, finner et renere toalett hvis det er skittent. 2. Har aldri tenkt at det skulle være nødvendig. Men det er godt med en dusj etter en lang tur, f.eks hvis jeg reiser til/fra foreldrene mine (6 timer med buss). 3. Tørker av den med samme våtserviett som jeg har brukt på brillene mine når det blir mye fingermerker på skjermen. Anonymkode: df456...010
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #15 Skrevet 29. oktober 2025 1. Må jeg så må jeg, da setter jeg ræva ned. Men dusjer når jeg kommer hjem og vasker mitt do om jeg bruker det før jeg dusjer. Jeg er nok over gjennomsnittet renslig. 2. Jeg har inneklær og uteklær så jeg dusjer som regel når jeg kommer hjem om jeg ikke skal ut igjen. Vane jeg har hatt siden jeg var liten, har pollenallergi og reagerer på hundehår så enklest slik. Med andre ord jeg dusjer hver dag. 3. Mobilen tørker jeg av i ny og ne, de sier jo vi har mer dritt på den enn toalettsetet så det synes jeg ikke er noe merkelig. I koronatiden tørket jeg av den hver dag. Anonymkode: a29cb...1ff
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #16 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vasker ALLTID håret etter kollektivtransport eller å ha trent (ikke pga svette men pga de ekle apparatene og mattene). Setter meg aldri rett på doringen andre steder enn hjemme. Vasker mobilen jevnlig uansett. Skifter også bukse med en gang etter å ha vært på buss, på kino, sittet på venterom e.l. Æsj. Trodde alt dette var normalt? Jeg har ikke ocd så vidt jeg vet. Anonymkode: 4cc27...6a5 Som du ser av denne tråden er du nok i overkant opptatt av å være "ren". Trenger ikke å være OCD av den grunn. Anonymkode: 92558...a83 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #17 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vasker ALLTID håret etter kollektivtransport eller å ha trent (ikke pga svette men pga de ekle apparatene og mattene). Setter meg aldri rett på doringen andre steder enn hjemme. Vasker mobilen jevnlig uansett. Skifter også bukse med en gang etter å ha vært på buss, på kino, sittet på venterom e.l. Æsj. Trodde alt dette var normalt? Jeg har ikke ocd så vidt jeg vet. Anonymkode: 4cc27...6a5 Det med dosetet er det nok flere som har et litt anstrengt forhold til, selv om det ikke er noe å frykte. Hjelper nok ikke at mange offentlige toaletter ikke er spesielt godt rengjort. Alt det andre du skisserer her høres helt fremmed ut for meg. Ikke sånn «jeg gidder ikke», men sånn «jeg har aldri engang tenkt tanken». Vaske mobil krever jo lite, og under verste covid tok jeg en serviett over iblant når andre hadde holdt på med den, men skifte bukse etter kino og vaske håret etter buss er helt vilt. Og jeg har forsåvidt OCD, men den er ikke særlig knyttet til renslighet. Anonymkode: 58bea...7a5 3
Gaia Skrevet 29. oktober 2025 #18 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har OCD knyttet til vasking/å være ren, og er i gang med å eksponere meg. Lurer på om dette er vanlig: Å sette seg rett på dosetet på offentlig toalett Å vaske håret hvis man har reist med offentlig transport og lagt hodet mot nakkestøtte Å vaske av mobilen når man har hatt den med seg ute Anonymkode: 1d5c1...7c2 Å sette seg rett på dosetet på offentlig toalett, så lenge det ser rent ut, ja. Å vaske håret etter offentlig transport: nei. Å vaske av mobilen: nei. 4
17.11 Skrevet 29. oktober 2025 #19 Skrevet 29. oktober 2025 (endret) Ja, nei og nei. Angående offentlig toalett så går jeg ikke hvor jeg som helst. Dersom jeg ikke kan sette meg på doringen eller det generelt ser veldig skitten ut, så finner jeg heller et annet toalett. Jeg har også valgt å tisse ute når vi f.eks. har kjørt lange strekninger og toalettet langs veien har vært helt motbydelig. Et stakkarslig tørkepapir mellom hud og toalett tror jeg ikke hjelper i det hele tatt, dessuten har jeg aldri fått det til å ligge riktig når jeg setter meg. Endret 29. oktober 2025 av 17.11
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #20 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det med dosetet er det nok flere som har et litt anstrengt forhold til, selv om det ikke er noe å frykte. Hjelper nok ikke at mange offentlige toaletter ikke er spesielt godt rengjort. Du tror det rengjøres mellom hver bruker du da? Det hjelper jo ikke at det rengjøres kl 12 hvis det 12.05 kommer en som griser det til. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alt det andre du skisserer her høres helt fremmed ut for meg. Ikke sånn «jeg gidder ikke», men sånn «jeg har aldri engang tenkt tanken». Vaske mobil krever jo lite, og under verste covid tok jeg en serviett over iblant når andre hadde holdt på med den, men skifte bukse etter kino og vaske håret etter buss er helt vilt. Og jeg har forsåvidt OCD, men den er ikke særlig knyttet til renslighet. Anonymkode: 58bea...7a5 Anonymkode: 94697...7e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå