Gå til innhold

Eksponerer du barnet ditt på nettet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legger du ut bilder av barnet ditt på Instagram/ Facebook? Hvorfor/ hvorfor ikke? 

Anonymkode: 086ed...28c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke et eneste bilde finnes av henne offentlig på nett. De eneste bildene som eventuelt finnes er de som besteforeldre sender på Snap. Jeg synes det får være opp til barnet selv å eventuelt legge ut når hun blir gammel nok til å ta de vurderingene selv og har egne sosiale medier.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, det finnes bilder av barna der. Det er ganske begrenset hvem som ser dem. 

Anonymkode: 30d92...53c

• Liker 1
Skrevet

Har ett par bilder som familie får se. 

Er mange grunner tll at jeg ikke legger ut bilder av barna mine. Vil ikke at "alle" skal ha tilgang på de. Retningslinjene til Facebook sier jo at de eier bildene, og selv om jeg ikke tror at en random unge fra de dype skoger i Norge vil bli brukt i reklame, vet man jo ikke..  jeg har 500 venner på face. En del av dem kjenner jeg egentlig ikke..  

Anonymkode: 51344...4ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriver heller aldri noe om barna på nett. Tenker det er like ille som å ha bilde.. Ingen trenger å vite at Per vant fotballkampen, eller at Jens er syk..! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nope, ikke som er lagt ut for alle hvertfall. Det fins noen bilder av bakhoder og føtter eller hender, men ingenting ellers. 

Men altså. Alt på snap blir jo lagret et sted. Så hvis noen hacker snapserverne så fins det en del. Eller iCloud.. 

Anonymkode: d6ecc...b6d

Skrevet

Legger en sjelden gang noe på snap eller instagram. Som regel bare så det synes for folk jeg vet hvem er, altså ikke åpen profil og bruker i tillegg ekstra visnings-filter på de fleste bildene. Litt konservativ på de bildene som legges ut, er som regel situasjonsbilder der barnet er langt unna kanskje med ryggen til, eller typisk familiebilder der barnet er påkledd og ser vanlig ut, og ikke feks video av at de gråter eller inngående informasjon om noe rundt barnet. 

Er litt mer ukritisk på direktesendte bilder til familie og venner men forsøker å stramme inn litt der og. 

Et par ganger har jeg lagt ut bursdagshilsen til besteforeldre på fb der barna er med på ett av bildene, har da valgt bilder der ansiktene ikke synes kjempegodt og håper det minimerer risiko for at de kan brukes til noe av andre eller lett gjenkjennes senere 😄

Har bedt familie ikke legge ut men vet at besteforeldrene sender litt til vennene sine direkte.. Liker det ikke så godt men ser litt gjennom fingrene der. De fleste vennene våre legger lite ut egne barn og aldri andres barn uten å spørre men det hender iblant at noen deler bilder på sin snap eller instagram når barnet har lekt med deres feks...

Anonymkode: 19f57...56b

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har ikke postet noe som helst på 8-9 år. Det er ingen tegn på at jeg har barn i det hele tatt på sosiale medier

Anonymkode: 91973...459

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Sender snap til venner og familie. Ellers intet. 

Anonymkode: e7a9f...ea5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har ikke postet noe som helst på 8-9 år. Det er ingen tegn på at jeg har barn i det hele tatt på sosiale medier

Anonymkode: 91973...459

Samme her. Men sender bilder på snap og Messenger direkte til venner og familie. Ikke på story. 

Anonymkode: 49906...29e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det finnes bilder av barna der. Det er ganske begrenset hvem som ser dem. 

Det tror du på? Om dem ligger på Facebook eller andre medier så er det ikke begrenset. Folk må slutte å være så naive. 

Anonymkode: 3c4b5...471

• Nyttig 2
Skrevet

Har et par bilder på min private Instagram der kun folk jeg kjenner godt følger meg ja. Har litt over 100 følgere. 

Anonymkode: 2b3c8...68c

Skrevet

Nei, jobber med tech og AI og vi ser bare brøkdeler av hva disse bildene vil  brukes til i fremtiden.

Anonymkode: 6abe6...b67

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Absolutt ikke. 
Kan ikke se en eneste grunn til at jeg skulle gjøre det. Det er veldig lite interessant for folk å vite mine barns gjøren og laden. 

Bursdagshilsninger til barna tar vi ansikt til ansikt, det samme med gratulasjoner for gjennomført skole, eller en bra kamp.

Om det skal deles bilder, så sendes de direkte til de det måtte gjelde (da som oftest besteforeldre/ familie).

Anonymkode: ab380...9d2

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har ett par bilder som familie får se. 

Er mange grunner tll at jeg ikke legger ut bilder av barna mine. Vil ikke at "alle" skal ha tilgang på de. Retningslinjene til Facebook sier jo at de eier bildene, og selv om jeg ikke tror at en random unge fra de dype skoger i Norge vil bli brukt i reklame, vet man jo ikke..  jeg har 500 venner på face. En del av dem kjenner jeg egentlig ikke..  

Hvorfor har du venner du egentlig ikke kjenner på fb?

Anonymkode: 1cd75...823

Skrevet

Nei, aldri gjort det heller. 

Anonymkode: 5472f...fca

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det tror du på? Om dem ligger på Facebook eller andre medier så er det ikke begrenset. Folk må slutte å være så naive. 

Anonymkode: 3c4b5...471

Ja, det tror jeg på. 

Jeg er godt kjent med hvordan SoMe er bygget opp. Selvfølgelig er det begrenset. Like selvfølgelig har man ingen garanti for at det vil gjelde evig, som med alle andre lagringssteder på nett - dessverre inkludert skytjenester.

Skrevet

Veldig lite. Jeg legger ikke ut.

Samtidig er jeg ikke så redd for bursdagshilsner fra besteforeldre heller. Så lenge det er på nivå med det som tidligere ble publisert i lokalavisen.

Hvis jeg søker mitt eget navn finner jeg bursdagshilsen i avisarkiv fra barndommen.

Anonymkode: 635cf...1c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor har du venner du egentlig ikke kjenner på fb?

Anonymkode: 1cd75...823

For jeg er dum og takker ja til alle 😅 men har lite personlig informasjon der, så har ikke vært noe krise egentlig. Jeg sitter i styret i ett idrettslag, er aktiv innen sport og FAU x2. Så det hender folk legger meg til pga det. 

• Liker 1
Skrevet

La ut noen få bilder på Instagram av de eldste barna da de var små (de er i slutten av tenåra nå). Mange år siden nå.

Har også en attpåklatt, sender snapchats og mms med bilder av ham til familien, ellers ingenting.

Anonymkode: 58cee...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...