AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #1 Skrevet 28. oktober 2025 Går du turer i skogen om vinteren? Blir det måkt i skogen hos deg? Ikke skiløyper. Jeg liker veldig godt å gå turer i skogen, begynte å gå i påsken og jeg har gått turer der siden da. Men nå i det siste har det vært mye regn og da blir det vått og møkkete og ikke minst glatt. Hvordan er det om vinteren når snøen kommer? Kan man gå turer i skogen da? Da mener jeg i skogen og ikke rundt. Anonymkode: 8e44f...aa8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #2 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går du turer i skogen om vinteren? Blir det måkt i skogen hos deg? Ikke skiløyper. Jeg liker veldig godt å gå turer i skogen, begynte å gå i påsken og jeg har gått turer der siden da. Men nå i det siste har det vært mye regn og da blir det vått og møkkete og ikke minst glatt. Hvordan er det om vinteren når snøen kommer? Kan man gå turer i skogen da? Da mener jeg i skogen og ikke rundt. Anonymkode: 8e44f...aa8 Hva i alle dager? Nei, her er det ingen som måker i skogen 😅 Anonymkode: 625ce...de8 6 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #3 Skrevet 28. oktober 2025 Når det er føre til det, ja. Det er også en lysløype her som er fin for gåturer når det ikke ligger snø. Litt begrenset hvor man kan gå trygt vinterstid på grunn av skredfare, bratt vestlandsterreng, men ganske ofte bart på skogsveier og stier. Det blir ikke måkt i skogen, nei. Anonymkode: 66b53...7e1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #4 Skrevet 28. oktober 2025 Absolutt, men det blir jo ikke måkt inn skogen. Men her er det mange som bruker skogen, slik at det blir en opptråkket sti. Anonymkode: a4877...514 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #5 Skrevet 28. oktober 2025 Truger er ofte en god invistering om det er mye snø hos deg.. Anonymkode: bb332...384 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #6 Skrevet 28. oktober 2025 Vi har 2 skogs veier som blir brøytet pga hugging. Ellers blir det gått en del trygge løyper som en kan gå Anonymkode: 6abbb...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #7 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva i alle dager? Nei, her er det ingen som måker i skogen 😅 Anonymkode: 625ce...de8 Må du svare slik? Føler du deg bedre nå? Ts Anonymkode: 8e44f...aa8 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #8 Skrevet 28. oktober 2025 Klart du kan gå i skogen uansett! Her pleier det ikke komme så mye snø om gangen, og det går fint å tråkke sti med bare litt snø. Når det kommer litt mer snø går det fint å gå opp løypa jeg gikk forrige gang. Og sånn fortsetter det gjennom vinteren. Anonymkode: e22f7...8d2 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #9 Skrevet 28. oktober 2025 Kjøp brodder hvis det er glatt. Anonymkode: 20042...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #10 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må du svare slik? Føler du deg bedre nå? Ts Anonymkode: 8e44f...aa8 Fikk meg en god latter i alle fall. Anonymkode: 625ce...de8 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #11 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Går du turer i skogen om vinteren? Blir det måkt i skogen hos deg? Ikke skiløyper. Jeg liker veldig godt å gå turer i skogen, begynte å gå i påsken og jeg har gått turer der siden da. Men nå i det siste har det vært mye regn og da blir det vått og møkkete og ikke minst glatt. Hvordan er det om vinteren når snøen kommer? Kan man gå turer i skogen da? Da mener jeg i skogen og ikke rundt. Anonymkode: 8e44f...aa8 Hvis det er en sti som blir brukt jevnlig så holdes den åpen av de som bruker den. Snøen blir jo tråkket ned uansett. Den måkes imidlertid ikke og dersom det kommer et stort snøfall så blir den ikke brukt. Gå i hvert fall ikke i skiløypene om det ikke er tilrettelagt for det. Anonymkode: 04994...ba2 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #12 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva i alle dager? Nei, her er det ingen som måker i skogen 😅 Anonymkode: 625ce...de8 Jo, det er faktisk ganske vanlig = Skogsbilveier. Selvfølgelig blir det ikke måkt overalt, men mange skogsbilveier blir brøyta om vinteren. Der de kjører lastbærere i forbindelse med hogst, kan det også til nød gå an å gå. Noen ganger blir det også så hardt der man kjører med løypemaskin at det går greit, men er mer sjelden og ikke noe o.k. om man trår igjennom. Anonymkode: 99129...bb4 3
Apis Skrevet 28. oktober 2025 #13 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må du svare slik? Føler du deg bedre nå? Ts Anonymkode: 8e44f...aa8 Bare ignorer, det er så mye forskjellige folk på KG, du kan fint gåtur i skogen på vinteren, med snø i ankelhøyde, ville sett meg om etter noen gode støvler med snøring med plass til tykke ullsokker, da fryse på beina ødelegger turgleden, 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #14 Skrevet 28. oktober 2025 Jeg bor i Oslo, og det er mange som går turer på skogsbilveiene som blir brøytet. Jeg elsker å gå på ski om vinteren, så jeg bruker bare app med oppdatert info om hvor det er oppkjørte skiløyper ( imarka). Mulig du kan søke opp hvor du kan gå på beina på vinteren der også, evt andre apper. Men alt avhenger selvsagt av hvor i landet du bor. Det er forresten noen få steder der man pakker ned snøen for gående, slik at man kan gå på beina i skogen utenom skogsbilveier. Jeg har ikke oversikt over hvor. Anonymkode: 4b8dc...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #15 Skrevet 28. oktober 2025 God turstøvler som er høye. Jeg går uansett i skogen. Tråkker ned sti så det blir lettere og lettere for et par år siden gikk jeg og hunden tur selv om hunden måtte hoppe og jeg hadde snø til hofta. Ble godt sliten, ble bedre mer vi gikk Anonymkode: 5e00d...361 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #16 Skrevet 28. oktober 2025 Gleden med å gå i skogen er å gå i terreng,ikke på vei. Så da bruker du utstyr som trengs: ski,brodder, truger og gjerne staver så du får stødig. Så tar du med deg fyrtøy og lager bål og koser deg. Anonymkode: 706eb...872 1
Rødstrupa Skrevet 28. oktober 2025 #17 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Går du turer i skogen om vinteren? Blir det måkt i skogen hos deg? Ikke skiløyper. Jeg liker veldig godt å gå turer i skogen, begynte å gå i påsken og jeg har gått turer der siden da. Men nå i det siste har det vært mye regn og da blir det vått og møkkete og ikke minst glatt. Hvordan er det om vinteren når snøen kommer? Kan man gå turer i skogen da? Da mener jeg i skogen og ikke rundt. Anonymkode: 8e44f...aa8 Det kommer jo helt an på hvor du går. Snømengder mm. Kjøp deg truger, så kan du gå overalt.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #18 Skrevet 28. oktober 2025 Bruker skogen året rundt. Med rett skotøy . Stier blir tråkket opp da den blir brukt her. Skogen er fin alle årstider 🪵🌲🐇🐿️🦉🍄🟫 Anonymkode: eb9ea...540 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #19 Skrevet 28. oktober 2025 Det er nydelig å gå i skogen om vinteren. Her tråkkes stier, kommunen har løypemaskiner som lager skispor med god plass til å gå mellom sporene på tømmerveger. Det er virkelig flott tilrettelegging for både de som går på ski og de som går på beina. Anonymkode: 0f798...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #20 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Må du svare slik? Føler du deg bedre nå? Ts Anonymkode: 8e44f...aa8 Til ditt forsvar, i skogen hos oss er det en eller annen ivrig type som går runden med bildekk på slep og måker sti! Så ja, det hender noen måker i skogen. Det er skikkelig luksus for oss andre. Anonymkode: ee1e1...5a0 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå