Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nesten ferdig med barnehagelærer utdanningen, men har nå begynt å få kalde føtter. Nesten overalt hvor jeg har jobbet er arbeidsmiljøet ødelagt av mobbing, fryktkultur og sabotasje. Dette har fått meg til å begynne å frykte en framtid i barnehagen, selv om jeg elsker å jobbe med barn. Det er altfor mange mennesker i norske barnehager som er der kun for å hente penger, og ikke for å JOBBE med barna. De er ikke lekende voksne, og ikke jobber de for å utvikle barna. Kjenner generelt at jeg blir sliten av alt kaoset i barnehagen og av mye dårlig ledelse.

Noen som vil fortelle hva dere valgte å gjøre for å komme dere ut av barnehagen?  Hvilke andre jobber kan en få som barnehagelærer?

Anonymkode: ae460...947

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du generaliserer voldsomt.

Begynn i jobb og liker du ikke personalet, så bytter du til en annen bhg.

Det du beskriver kan du møte på en hvilken som helst arbeidsplass. Har ikke noe med det valgte yrket å gjøre, syns jeg.

Skrevet

Dette er faktisk helt rett og et verre hønsereir enn barnehageansatte skal man lete lenge etter. Det er en gjeng giftige kvinns som gror baller av å få litt makt de kan bruke. De hakker og finner feil på alle andre enn seg selv , de som virkelig har hjerte for barna har man ikke bruk for.

Rovdriften av de ansatte  da spessielt de som BARE er assistenter er ikke verdt en dritt selv om det er de som faktisk er sammen med barna fra de kommer til de går.

Pedlederne og barnehagelærerne er jo mer i ledermøter der de snakker dritt om assistentene  eller planlegger for noe som høyst sansynlig ikke får gjennomført alikevel pga fravær av personalet men hallo vi trenger bare fler av de i barnehagen ikke flere av de som virkelig er sammen med barna, 

Anonymkode: aa3ce...88f

• Liker 1
Skrevet

Du kan videreutdanne deg innen barnevern gjennom master  i barnevernsarbeid. Det åpner flere muligheter.

Anonymkode: a6b12...534

Skrevet

Hvorfor valgte du å bli barnehagelærer i utgangspunktet? Var valget begrenset av karakterene fra vgs? Å identifisere motivasjonen for valget kan hjelpe deg å finne ut hva du bør gjøre fremover. 

Anonymkode: 07e30...4fc

Skrevet

Synes det er trist at du har den oppfatningen. Etter 18 år i barnehage kan jeg ikke si at jeg har den oppfatningen av arbeidsmiljøet.

Kanskje har jeg vært heldig. Men har vært innom en del barnehager gjennom årene og de fleste av dem er gode steder å være. 

Der jeg jobber er miljøet preget av profesjonalitet, vennskap, glede, støtte og mye humor. Vi er en stor barnehage med over 40 ansatte, alle er damer og problemer blir løst idet de oppstår. Jeg kaller gjengen min andre familie. Jeg vet at de har ryggen min når livet butter imot. 

At jeg vurderer å bytte arbeid handler mer om min helse og den totale arbeidsbelastningen.  Jeg har dog ikke funnet ut hva jeg vil bytte til. Står mellom BUP, PPT og å bli psykolog. 

Jeg ville ikke gitt opp uten å ha prøvd.  Ikke ta sorgene på forskudd, for det er en virkelig fin jobb. Og akkurat arbeidsmiljø har man et vist ansvar for å prege selv.

Vi trenger gode og dedikerte folk i yrket. 

Skrevet

Du har jo vært i praksis, du har vel sett noen barnehager du kunne  tenke deg å jobbe i? Eller ikke kunne tenke deg å jobbe i? 

Det finnes mange gode barnehager det ute, med mange fine ansatte, der de har ett godt arbeidsmiljø. I tillegg er det ditt ansvar å sørge for å bli kjent med de voksne og bygge gode relasjoner til de andre voksne på avdelingen. Like viktig som å bygge relasjoner med barna, du skal jo samarbeide med dem, og lede de.. Har du hatt emnet LSU enda? Der lærer man jo en del om arbeidsmiljø, ledelse og hvordan bygge gode relasjoner. 

Anonymkode: c2b0a...16a

Skrevet

Tenker at dette er en god refleksjon du bør tenke over: Hvorfor føler du dette nå som studiet nærmer seg slutten? Hvorfor søkte du deg på dette studiet? Hvordan tenkte du om dette tidligere i studieløpet? Trulelu

Anonymkode: 5e800...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...