AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #1 Skrevet 27. oktober 2025 Hva er det i oppdragelsen som gjør veloppdragne så konfliktsky/redde for temperament, og er det så sunt å alltid være så selvbehersket, egentlig? Hilsen for dårlig oppdratt til å være konfliktsky (ikke at jeg er konfliktsøkende, heller. Er bare ikke redd for å stå opp for meg selv hvis jeg må). Anonymkode: 82e00...1f0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #2 Skrevet 27. oktober 2025 For min del så er jeg konfliktsky fordi jeg hadde en forelder som var ustabil i humøret og som jeg lærte meg å gå på eggeskall rundt. Det som var greit en dag kunne få h*n til å eksplodere neste. Anonymkode: 9b393...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #3 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For min del så er jeg konfliktsky fordi jeg hadde en forelder som var ustabil i humøret og som jeg lærte meg å gå på eggeskall rundt. Det som var greit en dag kunne få h*n til å eksplodere neste. Anonymkode: 9b393...1a9 Ok, det skjønner jeg. Men jeg mente folk fra møblerte hjem er ofte sånn at de skygger banen bare noen viser antydning til temperament. Var sånn jeg mente. Ikke traumer. Kjipt å høre om din oppvekst! Anonymkode: 82e00...1f0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #4 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva er det i oppdragelsen som gjør veloppdragne så konfliktsky/redde for temperament, og er det så sunt å alltid være så selvbehersket, egentlig? Hilsen for dårlig oppdratt til å være konfliktsky (ikke at jeg er konfliktsøkende, heller. Er bare ikke redd for å stå opp for meg selv hvis jeg må). Anonymkode: 82e00...1f0 Det handler om tilknytningsmønster. Fight or flight, fawn eller freeze. Anonymkode: 3f112...56c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #5 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): at de skygger banen bare noen viser antydning til temperament. for enkelte er det en stor, rød fane hvis noen ikke har temperamentet sitt under kontroll. Derfor trekker de seg unna og tenker for seg selv "psyko. Trøbbel. Ustabil" Anonymkode: 6df1c...5c3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #6 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): for enkelte er det en stor, rød fane hvis noen ikke har temperamentet sitt under kontroll. Derfor trekker de seg unna og tenker for seg selv "psyko. Trøbbel. Ustabil" Anonymkode: 6df1c...5c3 Nei, det er et reaksjonsmønster som skapes i barndommen. Og de som er reaktive tiltrekkes veldig gjerne av de som motsatt. Anonymkode: 3f112...56c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå