AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #1 Skrevet 27. oktober 2025 Jeg ser hver dag 12+ kjørende på el-sparkesykkel til skolen.. de står passivt på brettet og blir fraktet fra A til B uten å forbrenne en kalori. Jeg har selv en tenåring med el-sparkesykkel men hn får ikke bruke den til skolen og jeg tror hn er den eneste i klassen, kanskje til og med skolen som ikke får lov. Er jeg helt på bærtur når jeg syns at barn og ungdommer bør sykle eller gå til skolen? At de må få hverdagsaktivitet og at det å stå på en el-sparkesykkel fort kan føre til latskap og barn som ikke liker å bli slitne, bevege på seg osv? Føler vi lager bomullsbarn.. jeg er også av den type forelderen som mener barn ikke skal kjøres hit og dit hele tida men at de skal komme seg på trening etc selv.. på sykkel eller til fots. Men det virker ikke som om det er mange av «meg»? Anonymkode: 9cc9f...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #2 Skrevet 27. oktober 2025 Junior får ikke kjøre den dit fordi jeg ikke ønsker den parkert på skolen og avstanden er altfor kort. Men hadde han hatt like lang skolevei som en del av de andre hadde han fått lov. Synes ikke skoleveien er stedet å hente aktivitet, skoledagen er lang og tung som den er. Han er på flere aktiviteter ellers så er ikke så opptatt av trim på skoleveien. Men, akkurat vi bor så nærme skolen at det er tullete å ikke gå. Anonymkode: 872a7...828
mommyaka Skrevet 27. oktober 2025 #3 Skrevet 27. oktober 2025 Her er det maks 15 minutter å gå fra lengste sted å gå til skolen..veldig mange ungdommer som bruker sparkesykkel. Mange barn sykler Men ja ... helt unødvendig...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #4 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Junior får ikke kjøre den dit fordi jeg ikke ønsker den parkert på skolen og avstanden er altfor kort. Men hadde han hatt like lang skolevei som en del av de andre hadde han fått lov. Synes ikke skoleveien er stedet å hente aktivitet, skoledagen er lang og tung som den er. Han er på flere aktiviteter ellers så er ikke så opptatt av trim på skoleveien. Men, akkurat vi bor så nærme skolen at det er tullete å ikke gå. Anonymkode: 872a7...828 Barna (og oss voksne forsåvidt) har EKSTREMT godt av den lufteturen til og fra skolen/jobb. Anonymkode: c6bbd...e5c
TomKrus Skrevet 27. oktober 2025 #5 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg ser hver dag 12+ kjørende på el-sparkesykkel til skolen.. de står passivt på brettet og blir fraktet fra A til B uten å forbrenne en kalori. Jeg har selv en tenåring med el-sparkesykkel men hn får ikke bruke den til skolen og jeg tror hn er den eneste i klassen, kanskje til og med skolen som ikke får lov. Er jeg helt på bærtur når jeg syns at barn og ungdommer bør sykle eller gå til skolen? At de må få hverdagsaktivitet og at det å stå på en el-sparkesykkel fort kan føre til latskap og barn som ikke liker å bli slitne, bevege på seg osv? Føler vi lager bomullsbarn.. jeg er også av den type forelderen som mener barn ikke skal kjøres hit og dit hele tida men at de skal komme seg på trening etc selv.. på sykkel eller til fots. Men det virker ikke som om det er mange av «meg»? Anonymkode: 9cc9f...dfb Hadde tenkt meg om 100 ganger og så sagt nei til mine barn angående elektriske sparkesykler ! Ja det er passivt det får så være ! Men det er en farkost som er ekstremt ustabil, langt verre en en sykkel ! Hele den mørke årstiden, med en forholdsvis god fart, det er bare en stein på fortauet, litt glatt eller det verste et lite hull i kjørebanen som treffer de små hjulene ? Da ender man med stygge fall og stygge skader. Ofte observeres de med flere på samme sparkehjul uten hjelm eller annen beskyttelse og topper det med høretelefoner og stor fart. Det begynner å bli mange stygge skader etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #6 Skrevet 27. oktober 2025 Mine har fire treningsøkter, pluss tre treningsøkter på skolen i uken. Pluss aktiviteter med med kompiser på ettermiddag/kveld (oftest spiller de fotball). Så for oss er det helt uproblematisk om de vil kjøre EL-skut fra A-B. Anonymkode: 31b63...955
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå