AnonymBruker Skrevet 27. oktober #21 Skrevet 27. oktober tånegla skrev (8 minutter siden): Selv om jeg lar meg irritere enkelte ganger, så er jeg mest bekymret for at ikke alle syklister er like flinke til å ha refleks og lys. Og kanskje det hadde vært bedre om det var påbudt med speil, så kunne de fulgt med på hva som skjer bak dem. Ja, speil er nyttig. Jeg følger nøye med i speilet, og hvis jeg ser at det kommer en bil bakfra som jeg forstår skal forbi meg på en ubehagelig tett måte, så legger jeg meg ut. Anonymkode: 2975b...020
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #22 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Prøv å sykle litt selv, for å få litt mer empati, litt mindre idioti i topplokket. Mange norske veier er trange. Ja, man kan slippe trafikken forbi ved å holde seg til høyre. Men så har du nisser som sier dumme ting som "at bilister hater syklister", som skviser seg forbi også ved mottrafikk eller når det er for trangt. Da er det rett og slett livreddende å passe på seg selv. Litt mindre hat, litt mere smart, og livskvaliteten går til værs. Anonymkode: 88a92...9d5 Det som skjer når veien er mer enn stor nok til at dersom syklisten holdt seg til høyre så kunne jeg ha passert med god margin. Men selv IKKE DA så holder syklisten seg til høyre, SELV DA så peiser personen i sakte tempo med DEN køen bak seg. DA blir jeg forbanna på syklisten, og du kan banna bein på at DA vil jeg prøve å kjøre forbi og syklisten vil kjenne på det. Jeg kjører rolig forbi når syklisten er påpasselig og holder seg til sin side, men irritasjonen over sadist-syklistene, den begynner å nå sin peak nå. Og så lurer jeg virkelig, når du sitter der på sykkelen midt i veien og har 10 biler bak deg, hva du tenker i ditt stille sinn når gjør at 10 bilister bak deg sitter i aggresjonslyst og ønsker å kjøre forbi deg ved første sekund - at du faktisk skapte den situasjonen selv!!!! Anonymkode: 8015f...009 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #23 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som skjer når veien er mer enn stor nok til at dersom syklisten holdt seg til høyre så kunne jeg ha passert med god margin. Men selv IKKE DA så holder syklisten seg til høyre, SELV DA så peiser personen i sakte tempo med DEN køen bak seg. DA blir jeg forbanna på syklisten, og du kan banna bein på at DA vil jeg prøve å kjøre forbi og syklisten vil kjenne på det. Jeg kjører rolig forbi når syklisten er påpasselig og holder seg til sin side, men irritasjonen over sadist-syklistene, den begynner å nå sin peak nå. Og så lurer jeg virkelig, når du sitter der på sykkelen midt i veien og har 10 biler bak deg, hva du tenker i ditt stille sinn når gjør at 10 bilister bak deg sitter i aggresjonslyst og ønsker å kjøre forbi deg ved første sekund - at du faktisk skapte den situasjonen selv!!!! Anonymkode: 8015f...009 Du må faktisk ta deg sammen og roe deg ned. Anonymkode: 2975b...020 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #24 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Denne frustrasjonen bør du heller ta utover norske myndigheter og våre kjære politikere. Syklister som sykler fortere enn ganghastighet (4-5 km/t), har ingenting på fortau å gjøre. Derfor må de sykle i veibanen. Så dette er et politikerskapt problem. Hadde man laget flere sykkelfelt hadde ikke dette vært noe problem. Takke meg til Danmark og Nederland. Der er det sykkelfelt overalt. Anonymkode: 78267...71e Helt enig. I min by har vi nå fått sykkelstamvei, i tillegg til en flott bussvei, med gode og brede sykkelfelt på begge sider, og konfliktnivået i trafikken er blitt påtagelig mye lavere. Nå kan jeg sykle til jobb uten å frykte for livet. Men likevel gnåler petrol heads i kommentarfeltene over at det har blitt brukt penger på sykkelvei og bussvei. De må jo ha ganske tungt for det, tenker jeg, som ikke ser hvilken fordel de selv har av at det blir lagt skikkelig til rette for syklister. Anonymkode: 2975b...020 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #25 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Fråden. Anonymkode: 8be73...406 Det er helst de inne i bilen, som ikke tåler å komme frem 2 minutter senere enn planlagt, som fråder. Vi må greie å oppføre oss som voksne, dele på veien uten å hisse oss opp. De som ikke greier en liten forsinkelse uten å blir forbannet har ingenting på veien å gjøre. Planlegg bedre. Anonymkode: 3c6bf...54f 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #26 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt enig. I min by har vi nå fått sykkelstamvei, i tillegg til en flott bussvei, med gode og brede sykkelfelt på begge sider, og konfliktnivået i trafikken er blitt påtagelig mye lavere. Nå kan jeg sykle til jobb uten å frykte for livet. Men likevel gnåler petrol heads i kommentarfeltene over at det har blitt brukt penger på sykkelvei og bussvei. De må jo ha ganske tungt for det, tenker jeg, som ikke ser hvilken fordel de selv har av at det blir lagt skikkelig til rette for syklister. Anonymkode: 2975b...020 det er sikkert mer et middel for å skape samhold innad i miljøet. 🙈 Anonymkode: 00ab9...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #27 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykler slik fordi det er det som en anbefalt, fordi det tvinger bilistene til å gjøre en ordentlig forbikjøring når de skal forbi. Du aner ikke hvor mange livsfarlige forbikjøringer jeg har vært vitne til som syklist. Ved et tilfelle syklet jeg på en laaang, rett strekning. Det kom to biler imot, etter at de var forbi var det utmerket forhold for forbikjøring. Jeg lå da slik du ønsker at syklistene skal ligge, ute til høyre. Tror du ikke den idioten av en sjåfør bestemte seg for å kjøre forbi før bilene imot hadde passert? Altså slik at det var to biler og meg som syklist i bredden. Det er livsfarlig, og det er livet mitt det går utover. Derfor sykler jeg midt i feltet. Anonymkode: 9843b...8ae 100% enig. Vi må ha noe å gå på på høyre side. Disse hissige bilistene er bare å ignorere fullt ut. Anonymkode: f52e6...bae 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #28 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100% enig. Vi må ha noe å gå på på høyre side. Disse hissige bilistene er bare å ignorere fullt ut. Anonymkode: f52e6...bae Jeg gjør det samme når jeg sykler i sykkelfelt, dvs legger meg helt på stripa slik at jeg har - bokstavelig talt - slingringsmonn. Anonymkode: 2975b...020 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #29 Skrevet 27. oktober Det beste er når disse amøbene sykler i oppoverbakke og det ligger 3 busser og 15 biler bak og ikke kommer seg forbi før om 3-4 minutter. Og det er helt tomt på gang- og sykkelveien ved siden av. Da er du fullstendig ubrukelig som menneske. Du er så dum at ingenting du gjør skaper verdi for verden. Du tenker BARE på deg selv, og det har vi ikke bruk for faktisk. Anonymkode: 39329...8b9 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #30 Skrevet 27. oktober Tror ikke disse syklistene har satt seg inn i vegtrafikkloven: Du kan sykle i veien sammen med biltrafikk. Da skal du følge de samme trafikkreglene som andre trafikanter. Dette innebærer for eksempel at du har vikeplikt for trafikk fra høyre side har vikeplikt for gående som krysser gangfelt skal stoppe for rødt lys skal gi tegn når du svinger skal følge fartsgrensen Anonymkode: f7b7d...10b 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #31 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere sykler i veien slik at bilene ikke kan passere dere, så det blir en lang kø med saktegående biler bak dere. Nyter dere dette? Det virker nemlig slik, for dere nekter jo å sykle litt inntil siden slik at bilene kan passere, eller sykle opp på fortauet hvor det er ingen som går, så er det rett og slett for f*ens skyld dere sykler slik? At fordi dere må sykle - ofte i drittvær- , så skal ihvertfall ikke vi som sitter i våre varme biler får komme frem noe raskere enn dere!? Det er jammen ikke rart at bilister hater syklister. Anonymkode: 8015f...009 Det som er komplett uforståelig er at politiet ikke bøtelegger syklister som ikke slipper forbi biler. Saktegående kjøretøy SKAL holde til høyre og slippe forbi NÅR noen vil forbi. Burde vært enkelt med voksenopplæring i form av bøter her, men av en eller grunn er syklister fritatt for å følge trafikkregler. Anonymkode: 39329...8b9 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. oktober #32 Skrevet 27. oktober (endret) Hvorfor vil du at syklistene skal ligge ute på kanten til høyre? Er det fordi du skal kunne presse deg forbi, selv om det kommer bil imot, med halvmeter klaring til syklisten? Endret 27. oktober av Grønnsaksvaffel Rette skrivefeil 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #33 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo du som skaper situasjonen i og med at du ikke klarer å holde fartsgrensen. Anonymkode: 890bd...1a2 Dette er en farlig holdning, du mener kanskje også at damer som kler seg utfordrende skaper voldtektsmenn? Hvis du ikke har tid til å vente til det er plass å kjøre forbi en syklist bør du dra hjemmefra litt tidligere Anonymkode: 69517...4dd 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #34 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykler slik fordi det er det som en anbefalt, fordi det tvinger bilistene til å gjøre en ordentlig forbikjøring når de skal forbi. Du aner ikke hvor mange livsfarlige forbikjøringer jeg har vært vitne til som syklist. Ved et tilfelle syklet jeg på en laaang, rett strekning. Det kom to biler imot, etter at de var forbi var det utmerket forhold for forbikjøring. Jeg lå da slik du ønsker at syklistene skal ligge, ute til høyre. Tror du ikke den idioten av en sjåfør bestemte seg for å kjøre forbi før bilene imot hadde passert? Altså slik at det var to biler og meg som syklist i bredden. Det er livsfarlig, og det er livet mitt det går utover. Derfor sykler jeg midt i feltet. Anonymkode: 9843b...8ae Syns du det er greit å stjele i butikk også, siden du tydeligvis er vant med å bryte loven og skape farlige situasjoner i trafikken? Anonymkode: 39329...8b9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #35 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det som skjer når veien er mer enn stor nok til at dersom syklisten holdt seg til høyre så kunne jeg ha passert med god margin. Men selv IKKE DA så holder syklisten seg til høyre, SELV DA så peiser personen i sakte tempo med DEN køen bak seg. DA blir jeg forbanna på syklisten, og du kan banna bein på at DA vil jeg prøve å kjøre forbi og syklisten vil kjenne på det. Jeg kjører rolig forbi når syklisten er påpasselig og holder seg til sin side, men irritasjonen over sadist-syklistene, den begynner å nå sin peak nå. Og så lurer jeg virkelig, når du sitter der på sykkelen midt i veien og har 10 biler bak deg, hva du tenker i ditt stille sinn når gjør at 10 bilister bak deg sitter i aggresjonslyst og ønsker å kjøre forbi deg ved første sekund - at du faktisk skapte den situasjonen selv!!!! Anonymkode: 8015f...009 Ta deg en bolle, seriøst. Anonymkode: 88a92...9d5 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #36 Skrevet 27. oktober Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Hvorfor vil du at syklistene skal ligge ute på kanten til høyre? Er det fordi du skal kunne presse deg forbi, selv om det kommer blir imot, med halvmeter klaring til syklisten? Det er jo ikke noe folk "vil", det er jo trafikkreglene som pålegger deg det: 4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse. Anonymkode: 39329...8b9 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. oktober #37 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke disse syklistene har satt seg inn i vegtrafikkloven: Du kan sykle i veien sammen med biltrafikk. Da skal du følge de samme trafikkreglene som andre trafikanter. Dette innebærer for eksempel at du har vikeplikt for trafikk fra høyre side har vikeplikt for gående som krysser gangfelt skal stoppe for rødt lys skal gi tegn når du svinger skal følge fartsgrensen Anonymkode: f7b7d...10b Hvorfor har du uthevet siste punkt? Ts klager ikke på at syklistene bryter fartsgrensen. 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. oktober #38 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke noe folk "vil", det er jo trafikkreglene som pålegger deg det: 4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse. Anonymkode: 39329...8b9 Men du skal jo uansett ha god klaring til syklisten (minst 1,5 meter) og på vanlige veier er det ikke plass til å kjøre forbi hvis det kommer biler i mot. Så du kommer ikke fortere forbi selv om syklistene ligger helt til høyre. 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #39 Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror ikke disse syklistene har satt seg inn i vegtrafikkloven: Du kan sykle i veien sammen med biltrafikk. Da skal du følge de samme trafikkreglene som andre trafikanter. Dette innebærer for eksempel at du har vikeplikt for trafikk fra høyre side har vikeplikt for gående som krysser gangfelt skal stoppe for rødt lys skal gi tegn når du svinger skal følge fartsgrensen Anonymkode: f7b7d...10b Det er helt riktig at heller ikke syklister har lov å bryte fartsgrensen. Men det er jo ikke påbudt å sykle eller kjøre på fartsgrensen, eller forbudt å kjøre under fartsgrensen. For noe tøv. Anonymkode: 2975b...020 9
Bålkaffe Skrevet 27. oktober #40 Skrevet 27. oktober Jeg ligger midt i veien for egen sikkerhet når jeg sykler. Når jeg har ligget nærmere kanten har det blitt foretatt livsfarlige forbikjøringer forbi meg, som enten har vært farlige for meg eller farlige for møtende trafikk. Om bilister hadde hatt litt mer tålmodighet, litt mer ydmykhet og litt mer interesse i å avvikle trafikken sikkert for alle som ferdes i den, hadde verden blitt sjukt mye bedre. 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå