Gå til innhold

Dere som sykler midt i veien, hva er problemet deres egentlig? Er dere sadister?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere sykler i veien slik at bilene ikke kan passere dere, så det blir en lang kø med saktegående biler bak dere.

Nyter dere dette? 

Det virker nemlig slik, for dere nekter jo å sykle litt inntil siden slik at bilene kan passere, eller sykle opp på fortauet hvor det er ingen som går, så er det rett og slett for f*ens skyld dere sykler slik? At fordi dere må sykle - ofte i drittvær- , så skal ihvertfall ikke vi som sitter i våre varme biler får komme frem noe raskere enn dere!?

Det er jammen ikke rart at bilister hater syklister.

Anonymkode: 8015f...009

• Liker 14
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker at «syklister» er en homogen enhet der alle agerer og oppfører seg likt? Interessant tankegang..

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er heldigvis ikke alle syklister sånn, men det er ekstremt irriterende med de som sykler på den måten. 

• Liker 2
Skrevet
TommyRocker skrev (4 minutter siden):

Du tenker at «syklister» er en homogen enhet der alle agerer og oppfører seg likt? Interessant tankegang..

Phoenix Heart skrev (2 minutter siden):

Nå er heldigvis ikke alle syklister sånn, men det er ekstremt irriterende med de som sykler på den måten. 

Ts starter i overskriften med å henvende seg til "dere som sykler midt i veien", og tror ikke at alle er en homogen gruppe... Ts henvender seg jo spesifikt til de det gjelder.

Anonymkode: ac3ae...61d

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Sykler slik fordi det er det som en anbefalt, fordi det tvinger bilistene til å gjøre en ordentlig forbikjøring når de skal forbi. Du aner ikke hvor mange livsfarlige forbikjøringer jeg har vært vitne til som syklist. Ved et tilfelle syklet jeg på en laaang, rett strekning. Det kom to biler imot, etter at de var forbi var det utmerket forhold for forbikjøring. Jeg lå da slik du ønsker at syklistene skal ligge, ute til høyre. Tror du ikke den idioten av en sjåfør bestemte seg for å kjøre forbi før bilene imot hadde passert? Altså slik at det var to biler og meg som syklist i bredden. Det er livsfarlig, og det er livet mitt det går utover. Derfor sykler jeg midt i feltet.

Anonymkode: 9843b...8ae

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sykler slik fordi det er det som en anbefalt, fordi det tvinger bilistene til å gjøre en ordentlig forbikjøring når de skal forbi. Du aner ikke hvor mange livsfarlige forbikjøringer jeg har vært vitne til som syklist. Ved et tilfelle syklet jeg på en laaang, rett strekning. Det kom to biler imot, etter at de var forbi var det utmerket forhold for forbikjøring. Jeg lå da slik du ønsker at syklistene skal ligge, ute til høyre. Tror du ikke den idioten av en sjåfør bestemte seg for å kjøre forbi før bilene imot hadde passert? Altså slik at det var to biler og meg som syklist i bredden. Det er livsfarlig, og det er livet mitt det går utover. Derfor sykler jeg midt i feltet.

Anonymkode: 9843b...8ae

Det er jo du som skaper situasjonen i og med at du ikke klarer å holde fartsgrensen. 

Anonymkode: 890bd...1a2

• Liker 14
Skrevet

akkurat nå er det en del blader og rusk ute i veiene, spesielt helt på kanten av veien.. jeg kjører sparkesykkel og kjører nok mer mot midten av veibanen nå enn det jeg gjør til vanlig. det kan være glatt med alle de bladene og de kan hindre for at man ser små hull i veien. 

Anonymkode: 00ab9...c5c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo du som skaper situasjonen i og med at du ikke klarer å holde fartsgrensen. 

Anonymkode: 890bd...1a2

tror du virkelig på det selv? 

• Liker 11
Skrevet

Prøv å sykle litt selv, for å få litt mer empati, litt mindre idioti i topplokket. Mange norske veier er trange. Ja, man kan slippe trafikken forbi ved å holde seg til høyre. Men så har du nisser som sier dumme ting som "at bilister hater syklister", som skviser seg forbi også ved mottrafikk eller når det er for trangt. Da er det rett og slett livreddende å passe på seg selv. Litt mindre hat, litt mere smart, og livskvaliteten går til værs.

Anonymkode: 88a92...9d5

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere sykler i veien slik at bilene ikke kan passere dere, så det blir en lang kø med saktegående biler bak dere.

Nyter dere dette? 

Det virker nemlig slik, for dere nekter jo å sykle litt inntil siden slik at bilene kan passere, eller sykle opp på fortauet hvor det er ingen som går, så er det rett og slett for f*ens skyld dere sykler slik? At fordi dere må sykle - ofte i drittvær- , så skal ihvertfall ikke vi som sitter i våre varme biler får komme frem noe raskere enn dere!?

Det er jammen ikke rart at bilister hater syklister.

For egen sikkerhet, selvfølgelig. Hvis jeg legger meg i kanten, så blir jeg sneiet av aggressive idioter som deg. Ved å ta den plassen jeg har rett på, sikrer jeg meg selv.

Det er dere som kjører aggressivt i forhold til syklister, som genererer behovet for å lage en sikkerhetssone rundt seg selv.

Anonymkode: 2975b...020

• Liker 13
Skrevet

Ingenting er mer irriterende enn 40 år gamle skinnmagre menn i kondomdress, syklende midt i veien i all slags vær med tråden drivende. De er et heslig syn og trafikkfarlige i tillegg.

Anonymkode: 8be73...406

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting er mer irriterende enn 40 år gamle skinnmagre menn i kondomdress, syklende midt i veien i all slags vær med tråden drivende. De er et heslig syn og trafikkfarlige i tillegg.

Fråden.

Skrevet

Noen syklister har opplevd for tette forbikjøringer som har gjort at de veltet. Derfor anbefales det å kjøre mer i midten sånn at bilistene må ta en skikkelig forbikjøring i stedet for smite seg forbi med 10cm avstand. 
Jeg sykler derimot konsekvent på høyre hvitstripe, og tåler greit at noen kjører tett forbi men jeg forstår også de som velger annerledes. Kanskje du skal utnytte tiden du får ekstra til å roe ned og slappe av? Livet er travelt nok, men jeg tror ikke de ekstra 3 minuttene bilturen tar er avgjørende for hvordan din hverdag er - med mindre du velger å irritere deg over dette lenge etter du har kjørt forbi…

Anonymkode: f7e50...3ca

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er faktisk mange som er mer irriterende. Du kan sette deg selv høyt oppe på lista over de som er mer irriterende. Og mer trafikkfarlige.

Anonymkode: 2975b...020

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne frustrasjonen bør du heller ta utover norske myndigheter og våre kjære politikere. Syklister som sykler fortere enn ganghastighet (4-5 km/t), har ingenting på fortau å gjøre. Derfor må de sykle i veibanen. Så dette er et politikerskapt problem. 
Hadde man laget flere sykkelfelt hadde ikke dette vært noe problem. Takke meg til Danmark og Nederland. Der er det sykkelfelt overalt. 

Anonymkode: 78267...71e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

synes det er så rart å se hvordan noen reagerer på at andre "hindrer" dem. lurer på om de gjør seg til gjenstand for samme reaksjoner fra andre når de selv er den treige parten. 

Skrevet

Selv om jeg lar meg irritere enkelte ganger, så er jeg mest bekymret for at ikke alle syklister er like flinke til å ha refleks og lys.

Og kanskje det hadde vært bedre om det var påbudt med speil, så kunne de fulgt med på hva som skjer bak dem.

• Liker 4
Skrevet

Lurer på hvorfor det «alltid» er menn, jeg.

Anonymkode: 28ba3...b1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurer på hvorfor det «alltid» er menn, jeg.

Anonymkode: 28ba3...b1a

ja uten unntak!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...