AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #1 Skrevet 27. oktober 2025 Tar dere kennel hoste vaksina hvert år? Det er så mange forskjellige synspunkter der. Noen mener også at hundene kan bli overvaksinert. Noen mener det ikke er noe vits i. Har spurt flere dyrleger. Anonymkode: a1179...c81
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #2 Skrevet 27. oktober 2025 Vet at for å vaksinere på utstillinger så kreves det å vaksinere hvert tredje år. Hva er forskjellen da? Anonymkode: a1179...c81
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #3 Skrevet 27. oktober 2025 Ja, jeg vaksinerer for kennelhoste årlig. Jeg reiser såpass mye rundt på treninger og konkurranser at sannsynligheten for smitte er stor, i tillegg har jeg to eldre hunder hjemme å ta hensyn til. Kennelhostevaksina endres fra år til år, akkurat som influensavaksine for oss, så den vaksina hunden fikk i fjor beskytter nødvendigvis ikke i år. Det er ikke påkrevd med vaksine mot kennelhoste for å delta på ting i regi av NKK, den er anbefalt dersom hunden utsettes for høyt smittepress, er eldre, har dårlig immunforsvar osv. Det er kjernevaksinen som er påkrevd og den er hvert tredje år. Anonymkode: dd461...9f3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #4 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg vaksinerer for kennelhoste årlig. Jeg reiser såpass mye rundt på treninger og konkurranser at sannsynligheten for smitte er stor, i tillegg har jeg to eldre hunder hjemme å ta hensyn til. Kennelhostevaksina endres fra år til år, akkurat som influensavaksine for oss, så den vaksina hunden fikk i fjor beskytter nødvendigvis ikke i år. Det er ikke påkrevd med vaksine mot kennelhoste for å delta på ting i regi av NKK, den er anbefalt dersom hunden utsettes for høyt smittepress, er eldre, har dårlig immunforsvar osv. Det er kjernevaksinen som er påkrevd og den er hvert tredje år. Anonymkode: dd461...9f3 Hva regnes som høyt smittepress? Når på året forandrer man kennelhostevaksina da? Hos mennesker går det vell før høsten? Vi er mest i skogen og aldri på kennel da vi bor i skogen. Anonymkode: a1179...c81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå