Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #1 Del Skrevet 30. mars 2006 Hva er det første du gjør når du kommer til London? Og hva MÅ du gjøre mens du er der? Og hva kan anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #2 Del Skrevet 30. mars 2006 Det første JEG gjør når jeg kommer til London, er å komme meg ut derfra så fort som mulig... Men skal jeg først være der, så tar jeg gjerne turen innom Tate-galleriet. Siden jeg er glad i bøker, liker jeg også å ta en tur ned Charing Cross road. Og er det fint vær og jeg er i humør til det, så besøker jeg gjerne et av markedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #3 Del Skrevet 30. mars 2006 Det første JEG gjør når jeg kommer til London, er å komme meg ut derfra så fort som mulig... Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #4 Del Skrevet 30. mars 2006 Fordi jeg ikke liker London /bare mas og kjas og støv i lungene), og vil heller sette kursen mot familien i sør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 30. mars 2006 #5 Del Skrevet 30. mars 2006 Hva er det første du gjør når du kommer til London? Og hva MÅ du gjøre mens du er der? Og hva kan anbefales? ← Jeg finner en pub. Skal til London i sommer, og da skal vi vel i det store og det hele prøve å unngå de store turistgreiene som Madame Tussaud's. Og så skal vi i Thorpe Park! http://www.thorpepark.co.uk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna B. Skrevet 30. mars 2006 #6 Del Skrevet 30. mars 2006 Noe av det første jeg må gjøre er å spise dim sum på en kina-reataurant vi av en eller annen grunn alltid er på... Og så kan moroa begynne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 30. mars 2006 #7 Del Skrevet 30. mars 2006 SHOPPER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #8 Del Skrevet 30. mars 2006 Imperial War Museum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lovegeckos Skrevet 30. mars 2006 #9 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg drar også derifra så fort som mulig! Masse mas og kjas. Det finnes såååå mange fine steder i Storbritannia men London er ikke et av dem! Jeg nevner Bath, York, Brighton, Cambridge og Oxford for ikke å snakke om mange små "villages". Dersom det er Shopping som frister er det på mange måter bedre å dra på de store shoppingsenterene som f.eks i Milton Keynes, der får du alle de "store" butikkene under ett tak. Men dersom du absolutt vil være i London er Covent Garden et must mener nå jeg. Det er nesten verdt turen bare for å se "the street entertainment" Også er det alle kunsterne som selger varene sine på markede der, særlig fredag, lørdag og søndag. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #10 Del Skrevet 30. mars 2006 Camden Lock Market,småbutikkene i nederste del av Oxford Street, pub-besøk, teater/musikal, bokhandlere,Harrods. London Dungeon,Tower,London Eye, etniske restauranter,pub igjen, historisk museum, teknisk museum, Å, nå gleder jeg meg til neste Londontur ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 31. mars 2006 #11 Del Skrevet 31. mars 2006 Og så skal vi i Thorpe Park! http://www.thorpepark.co.uk/ ← Oh! Dit har jeg tenkt å trekke med meg typen i juni siden vi faktisk har bil her borte da! Nå er jeg i London forholdsvis ofte, og som oftest er det for å besøker forskjellige gallerier og utstillinger, eller tusle rundt i New Bond Street og titter på posh butikkinteriøreri forbindelse med studiene. Sånn bortsett fra det så er Science Museum & Natural History Museum er et must. Jeg anbefaler på det sterkeste å tusle innom Churchill Museum som ligger i Cabinet War Rooms (Mellom Big Ben og Buckingham Palace sånn ca), abbsolutt beste utstillingen jeg noensinne har vært på (og det begynner å bli noen), veldig engasjerende og morsom, vi brukte flere timer der, og jeg drar nok tilbake når foreldrene mine kommer over. Imperial War Museum er også bra, Holocoust Exhibition bør oppleves, ikke noen oppmuntrende tur dog... Tate Modern er flott, kan være litt vel pakka enkelte ganger men, London Eye er verdt å ta seg en tur i, utrolig flott utsikt. En tusletur nedover South Bank for å se på livet er flott. Mens man er der kan man jo tusle innom Borough Market eller Vinopolis. Design Museum ligger jo heller ikke så langt unna. Musicals anbefales visst å få med seg (jeg har enda ikke klart å komme meg på en...). Er man fotballgal så kan man forsøke å få billetter til kamper, kan være vanskelig og det _er_ veldig dyrt, men selv om jeg ikke er særlig interessert så var det noe eget med å se en kamp i London. Å tusle på Harrods er alltid morsomt, selv om jeg stort sett ender opp i matavdelinga hver gang ...også må man ikke glemme å tusle innom en pub og drikke masse øl! ...engelskmennene anbefaler å stikke innom en chippy mens du er der og, så liker du fish'n chips så gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #12 Del Skrevet 31. mars 2006 Når jeg er i London går jeg på pub. Jeg tusler rundt i gatene og kikker i butikker (både i storgatene som Reagent street og Oxford street, i Soho og i smågatene), går på marked (stort sett Camden), får med meg en musikal eller en konsert, spiser på gode restauranter og koser meg rett og slett. Pleier egentlig ikke å ha så altfor mange planer men tar det litt som det kommer. Sist var vi på Imperial War Museum og om en intresserer seg for det kan et besøk dit virkelig anbefales. I London vil en nok uansett interesser finne noe en vil oppleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #13 Del Skrevet 31. mars 2006 Da tusler jeg rundt og kjenner på luktene og pulsen før jeg setter meg ned på et sted jeg aldri husker hva heter i Covent Garden hvor de har musikkstudenter som fremfører klassisk musikk. Det passer veldig godt med et glass vin og en ostetallerken til... Tusler rundt i Hyde Park og St. James Park, lar meg forferde (nok en gang) over alle de ekle duene ved Trafalgar Square, ser en musical, går på pub, drar til Camden og ser på alt det rare de har der, shop till you drop, kanskje jeg tar en tur ut til Kew Garden, kjører masse black cab, går meg vill og finner veien tilbake igjen -veldig fornøyd med at jeg har sett nye gater, Vinopolis og Tate om det regner, går i delikatesseavdelingen til Harrods og Fortnum & Maison, tusler langs Themsen, spiser gode middager og usunne pub-lunsjer og generelt nyter livet :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #14 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvor i London ligger denne Thorpe Park??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #15 Del Skrevet 31. mars 2006 Hva slags musikaler ser dere? Jeg ser ALLTID Les Misérables - den er bare helt fantastisk. Sett den noen titalls ganger nå.... Har også sett The Phantom of the Opera, som også kan anbefales, og mange, mange andre. Men ingen slår Les Mis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #16 Del Skrevet 31. mars 2006 Skrekk - holder meg langt unna musikalene når jeg er i London. Har ikke noe godt forhold til musikaler, uansett hvor i verden de oppføres ;-) Går alltid på marked (Camden er favoritt), spiser sushi på sushibar (sånn med samlebånd/belte som går rundt, og så kan man plukke det man vil når man vil, og ta med seg fatene til utgangen og betale på vei ut), henger på pub. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 31. mars 2006 #17 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvor i London ligger denne Thorpe Park??? ← Det ligger kart og veibeskrivelse på nettsidene. Jeg er faktisk ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #18 Del Skrevet 31. mars 2006 Av musicaler har jeg sett Phantom of the Opera, Chitty Chitty Bang Bang, Starlight Express, Buddy, Miss Saigon, Les Miseralbles, en om en danser som også er satt opp i Oslo men som jeg ikke husker navnet på, ABBA-musicalen og noen flere som ikke er så kjente. ABBA-musicalen (hva het den igjen da???) var selvsagt fengende musikk men ellers intetsigende, Chitty Chitty passer godt om man har med seg barn, Buddy har også bedre musikk enn handling. Må nok si at min favoritt også er Les Miserables, med Miss Saigon og Phantom på delt andreplass. Klassikere jeg kunne ha lyst til å se er bla Cats. Om man ikke liker misicaler, har også London mange bra comedy clubs å by på. (I tillegg til alt mulig annet selvsagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 31. mars 2006 #19 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvor i London ligger denne Thorpe Park??? ← Ligger ikke i London, ligger sørvest for London, akkurat på innsiden av M25 (motorvei som går rundt London) i Surrey. her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 31. mars 2006 #20 Del Skrevet 31. mars 2006 Noen som har noen gode tips til hva barn på 6 og 10 evt kan like av utstillinger og sånt? Det virker som om dere har litt oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå