AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #1 Skrevet 27. oktober 2025 Har hatt MYE styr med en pakke fra ebay som posten krevde toll for, selv om pakken er merket riktig og det ikke skulle være toll på den. Etter mye fram og tilbake fikk jeg beskjed om å ikke hente pakken så den blir sendt i retur, da skulle jeg slippe å betale toll for den. Ifølge posten ble denne pakken sendt i retur til avsender for 2 uker siden. Tollregningen vises ennå på posten appen, der står det "betales ved henting". Idag lå denne pakken I postkassen min. Forstår ingenting. Noen som har opplevd det samme? Virker jo som posten ikke helt vet hva de holder på med. Anonymkode: 8c586...88f 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #2 Skrevet 27. oktober 2025 Jeg har ikke opplevd nøyaktig det samme i den forstand, men var gjennom dette ved kjøp på eBay for et par uker siden. Det man skal gjøre er å betale ut pakken hos Posten. Kvitteringen på denne betalingen sendes til eBay kundeservice gjennom deres skjema for tollrefusjon. eBay refunderer så i løpet av noen dager. Det er kjedelig og irriterende å måtte gjøre når man egentlig har gjort alt riktig, men det funker. Anonymkode: 578f1...22d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #3 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har ikke opplevd nøyaktig det samme i den forstand, men var gjennom dette ved kjøp på eBay for et par uker siden. Det man skal gjøre er å betale ut pakken hos Posten. Kvitteringen på denne betalingen sendes til eBay kundeservice gjennom deres skjema for tollrefusjon. eBay refunderer så i løpet av noen dager. Det er kjedelig og irriterende å måtte gjøre når man egentlig har gjort alt riktig, men det funker. Anonymkode: 578f1...22d Det jeg ble fortalt av flere forskjellige mennesker i posten var at så lenge jeg ikke hentet denne pakken, så ble den sendt i retur, og da kunne jeg kreve pengene tilbake fra ebay når de fikk den i retur. Men nå er det er jo jeg som har fått pakken, uten å måtte hente og betale toll. Vet ikke hva de prøver å oppnå, men de har uansett ødelagt ebay for meg for evig tid etter dette opplegget for n'te gang. Takk for svar! Anonymkode: 8c586...88f 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2025 #4 Skrevet 28. oktober 2025 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det jeg ble fortalt av flere forskjellige mennesker i posten var at så lenge jeg ikke hentet denne pakken, så ble den sendt i retur, og da kunne jeg kreve pengene tilbake fra ebay når de fikk den i retur. Men nå er det er jo jeg som har fått pakken, uten å måtte hente og betale toll. Vet ikke hva de prøver å oppnå, men de har uansett ødelagt ebay for meg for evig tid etter dette opplegget for n'te gang. Takk for svar! Anonymkode: 8c586...88f De du har snakket med i Posten vet ikke hvordan eBay sin tollbehandling fungerer, det er vel derfor de har sagt det. Fra deres ståsted er det den "eneste" løsningen, selv om det ikke er slik det skal gjøres i det hele tatt. Du har fått pakken og du vil vel også få purring på regningen hvis den ikke betales, med mindre du har veldig flaks. Anonymkode: 578f1...22d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #5 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): De du har snakket med i Posten vet ikke hvordan eBay sin tollbehandling fungerer, det er vel derfor de har sagt det. Fra deres ståsted er det den "eneste" løsningen, selv om det ikke er slik det skal gjøres i det hele tatt. Du har fått pakken og du vil vel også få purring på regningen hvis den ikke betales, med mindre du har veldig flaks. Anonymkode: 578f1...22d Da har jeg vært i kontakt med dem igjen og de har slettet toll regningen, I deres system er pakken returnert til avsender så jeg måtte bare le av det hele. Her krever de toll for en pakke jeg allerede har betalt toll for, og så sender de den "i retur" - til meg, uten at jeg måtte betale tollen. Og uten at de vet det selv. Anonymkode: 8c586...88f 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #6 Skrevet 29. oktober 2025 Dette er jo mest sannsynlig pga selger har merket pakken feil, eller har registrert den feil digitalt. Skal jo litt til at privatpersoner som selger ting på Ebay har full oversikt over slikt. Jeg har sluttet å handle på Ebay pga VOEC. Det blir bare tull uansett. Plutselig 25% mva på bøker, eller dobbel mva pga feil registrering fra selger. Håpløst. Anonymkode: 6bbd4...bce 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2025 #7 Skrevet 30. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 11.30): Dette er jo mest sannsynlig pga selger har merket pakken feil, eller har registrert den feil digitalt. Skal jo litt til at privatpersoner som selger ting på Ebay har full oversikt over slikt. Jeg har sluttet å handle på Ebay pga VOEC. Det blir bare tull uansett. Plutselig 25% mva på bøker, eller dobbel mva pga feil registrering fra selger. Håpløst. Anonymkode: 6bbd4...bce Ja, det har blitt håpløst. En ting er hvor dyrt det har blitt, en liten ting kan koste flere ganger mer i frakt og avgifter enn hva gjenstanden koster. Og i tillegg alle gangene man må betale dobbelt og pakken blir sittende fast i uker og så må man prøve å få tilbake halvparten av avgiftene. Amazon har fått til dette, aldri opplevd å bli belastet dobbelt der. Men portoen har blitt veldig mye dyrere, også på bøker. Anonymkode: fde5f...654
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå