Gå til innhold

Nå er "all nature" in. Også full behåring i armhule. Hot or Not?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sånn til info så har naturlig vært "in" i ca 150 000 år eller hvor lenge nå mennesket har eksistert. Det er kun de siste 40 -50 årene barbering har vært vanlig. Sånn sett så kan man kanskje si at barberingstrenden er over. Ikke at jeg tror den er det, altså.

Anonymkode: 52ef3...763

Feil.

Kvinner har fjernet kroppshår i tusner av år med metoder som steinsplinter og voksne i antikken til mer moderne teknikker som barbering og kremmer i nyere tid.

https://www.nrk.no/trondelag/xl/bar-eller-busk---harfjerning-i-underlivet-har-vaert-et-styr-i-tusenvis-av-ar-1.13029809

I det gamle Egypt var idealkroppen glatt og hårløs, og i renessansen hadde slottene gjerne barberingsrom. På 50-tallet ble barberhøvler mulig å kjøpe for de fleste, og etter at en modell blottet sine glattbarberte armhuler på forsiden av Harper's Bazaar, ville kvinner fjerne armhulehåret. Noe av det samme skjedde kanskje «der nede», men det snakket neppe 50-tallskvinnene om, sier Stang.

https://www.klikk.no/helse/harfjerning-i-historien-derfor-skal-kvinner-vaere-harlose-6696574

Sånn til info basert på kunnskap altså 

Anonymkode: a827d...649

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å ha langt kroppshår verken her eller der, så jeg klipper og barberer når jeg føler for det. Har tatt laser under armene, så der har jeg knapt hår nå uansett. 

Anonymkode: d9fcf...2d0

• Liker 2
Skrevet

Spiller ingen rolle for min del, det er bare hår og det er naturlig. Synes ikke armhule hår ol er noe penere på menn, men det er nå der å det går bra.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Feil.

Kvinner har fjernet kroppshår i tusner av år med metoder som steinsplinter og voksne i antikken til mer moderne teknikker som barbering og kremmer i nyere tid.

https://www.nrk.no/trondelag/xl/bar-eller-busk---harfjerning-i-underlivet-har-vaert-et-styr-i-tusenvis-av-ar-1.13029809

I det gamle Egypt var idealkroppen glatt og hårløs, og i renessansen hadde slottene gjerne barberingsrom. På 50-tallet ble barberhøvler mulig å kjøpe for de fleste, og etter at en modell blottet sine glattbarberte armhuler på forsiden av Harper's Bazaar, ville kvinner fjerne armhulehåret. Noe av det samme skjedde kanskje «der nede», men det snakket neppe 50-tallskvinnene om, sier Stang.

https://www.klikk.no/helse/harfjerning-i-historien-derfor-skal-kvinner-vaere-harlose-6696574

Sånn til info basert på kunnskap altså 

Kvinner på slott gjenspeiler neppe gjennomsnittet eller flertallet i befolkningen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Crazydoglady skrev (3 minutter siden):

Kvinner på slott gjenspeiler neppe gjennomsnittet eller flertallet i befolkningen.

Nå skiserte ikke vedkommende i innlegget hvem som var ekskludert og hvem som var inkludert. Vanlig, in og mote blant eliten var det iallefall å fjerne hår, (og det er ofte eliten som starter en trend eller mote. Det begynner iallefall ikke med Olga 94 fra Toten). Og moten med å fjerne kroppshår har gått opp og ned siden lenge før 1970 tallet.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Crazydoglady skrev (16 minutter siden):

"I det gamle Egypt var idealkroppen glatt og hårløs"

Hva tror du menes med dette? At alle andre enn Kleopatra hadde et annet ideal på kvinnekroppen?

Neppe

Det menes at moten og idealet var en glatt og hårløs kvinnekropp. 

Anonymkode: 89f7c...102

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barbert nedentil på noen år nå, sliter med underlivsproblemer, inngrodde hår og sopp. Friserer bikinilinja og stusser hvis det blir for voldsomt, men er aldri glatt lengre. Legger og armhuler shaves gjevnlig. Sånn liker jeg det, helt uavhengig om det er in eller ikke.

Anonymkode: b1be5...93f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer ikke. Viser ikke hud uansett.

Anonymkode: aaa42...7d7

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal alt være sexy hele tiden?🙄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hår under armene er ekkelt på både menn og kvinner. Det samler svette og ser ikke fint ut.

Anonymkode: bb659...492

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff neitakk 😅

Anonymkode: c686a...ddd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Voksne menn og kvinner har hår. Liker man ikke det, så liker man vel ikke voksne 🤷‍♀️

Anonymkode: d1c50...07e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hår under armene er ekkelt på både menn og kvinner. Det samler svette og ser ikke fint ut.

Anonymkode: bb659...492

Tvert imot,det blir mindre lukt med hår. Det blir ikke så klamt når svetten sprer seg i hårene. 

Anonymkode: d5ddf...5ac

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg fjerner er småskjegg pga PCOS, resten får bare gro som det vil

Anonymkode: fb871...657

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Voksne menn og kvinner har hår. Liker man ikke det, så liker man vel ikke voksne 🤷‍♀️

Ja, og de aller fleste friserer det på noen måte. Folk må få like hva de vil, men dette er nok for spesielt interesserte

• Liker 1
Skrevet

Bryr meg ikke om trender, gjør det jeg vil og er komfortabel med.
Bryr meg heller ikke om hva alle andre gjør, bortsett fra sexpartner. 
Men, det er lite som er så frastøtende som hårete armhuler på damer. Jeg har nesten en liten fobi for det, men det er heldigvis sjelden man ser det. Glemmer aldri bildet av Julia Roberts i flott kjole og full sminke, og med svart hår under armene. Det ødela mitt syn på henne for alltid. Vet ikke hvorfor, men jeg synes bare det er så forferdelig ekkelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Isola_2 skrev (12 minutter siden):

Bryr meg ikke om trender, gjør det jeg vil og er komfortabel med.
Bryr meg heller ikke om hva alle andre gjør, bortsett fra sexpartner. 
Men, det er lite som er så frastøtende som hårete armhuler på damer. Jeg har nesten en liten fobi for det, men det er heldigvis sjelden man ser det. Glemmer aldri bildet av Julia Roberts i flott kjole og full sminke, og med svart hår under armene. Det ødela mitt syn på henne for alltid. Vet ikke hvorfor, men jeg synes bare det er så forferdelig ekkelt. 

Hjernevasket av patriarkatet der altså.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Helt feil, ikke påvirket av noen. 
Dette synes jeg er ekkelt uansett hva andre måtte mene. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fordi hun liker å stelle seg på en annen måte enn deg? Så tett i pappen nekter jeg å tro du er 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Armhulehår takler jeg faktisk ikke generelt. 

Når mannfolka sitter i singlet sommersdagen med armene bak hodet og bretter frem svette årmhulehår, så brekker jeg meg. Samtidig så ser det jo unektelig veldig rart ut uten også. 

Hår, uten hår, med hår, lite hår. Hår er bare mas uansett om en har det eller ikke. 

Anonymkode: c1284...1ef

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...