Gå til innhold

Slutte på zoloft, og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i 1 år brukt zoloft for pmdd. Men syns ikke det hjelper mer, så ønsker å slutte. Noe legen har sagt at jeg kan velge selv. Men jeg synes det er veldig skummelt å slutte med den, da jeg er redd bivirkninger. Går på den laveste dosen. 
Noen som har erfaring med det? Er det så jævlig som alle skal ha det til? 

og kan bivirkninger kommer etter 1 år med på samme medisin? Har fått så mye prikking og merkelig symptomer i kroppen de siste mnd. så lurer på om det er zoloft ? Legen finner ihvertfall ikke noe galt. 

Anonymkode: 6eaaf...bdb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt gikk på det en periode. Ingen merkbare seponeringssymptomer. Vi trappet med med gradvis halvering over tre uker. 

Anonymkode: 0b03b...66b

Skrevet

Jeg gikk på det i mange år, og ganske høy dose, så sånnsett er kanskje mine bivirkninger litt sterkere. Men jeg opplever (enda, etter 10 år av dem) hjernestøt. Ikke like ofte nå som de første, tja, 5 årene, men det hender seg.

Anonymkode: 7af95...1df

Skrevet

Mitt barn brukte Zoloft, høy dose en ganske lang periode. Seponerte gradvis ned, 3-4 uker ad gangen over lang tid. Ingen problemer/utfordringer. Så ikke kutt brått, minske dosen, så annenhver dag osv. Hva sier legen?

Anonymkode: 10aca...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk på det i mange år, og ganske høy dose, så sånnsett er kanskje mine bivirkninger litt sterkere. Men jeg opplever (enda, etter 10 år av dem) hjernestøt. Ikke like ofte nå som de første, tja, 5 årene, men det hender seg.

Hjernestøt ???

Anonymkode: 0e4b8...965

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hjernestøt ???

Anonymkode: 0e4b8...965

Ja, har ikke noe bedre måte å beskrive det på😅 Psykologen min sa det var vanlig, han hadde hatt flere pasienter som sa det samme. Et lite "zap" i hjernen i tide og utide. Varer ikke lenge av gangen, men man blir jo litt "æh, slutt!" når det skjer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, har ikke noe bedre måte å beskrive det på😅 Psykologen min sa det var vanlig, han hadde hatt flere pasienter som sa det samme. Et lite "zap" i hjernen i tide og utide. Varer ikke lenge av gangen, men man blir jo litt "æh, slutt!" når det skjer.

Jeg skjønner hva du mener med det. Har gått på antidepressive for mange år siden, og høy dose. Og fikk ekstremt mye støt i hodet. Men det forsvant heldigvis etter noen mnd 🥰håper jeg slipper det på zoloft ! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener med det. Har gått på antidepressive for mange år siden, og høy dose. Og fikk ekstremt mye støt i hodet. Men det forsvant heldigvis etter noen mnd 🥰håper jeg slipper det på zoloft ! 

Jeg krysser fingrene 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...