AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #1 Skrevet 26. oktober 2025 Kom over en boligannonse hvor bolig hadde fått tg3 på et punkt. Det viser seg å være sprekk i forstøtningsmur til et bed. Altså, et bed i hagen! Det har absolutt ingenting si for boligen. Ettersom jeg er på boligjakt har jeg lest en del tilstandsrapporter i det siste, og det virker jo som om det er bingo hvilken takstmann man får av og til. Anonymkode: 4186c...99a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #2 Skrevet 26. oktober 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kom over en boligannonse hvor bolig hadde fått tg3 på et punkt. Det viser seg å være sprekk i forstøtningsmur til et bed. Altså, et bed i hagen! Det har absolutt ingenting si for boligen. Ettersom jeg er på boligjakt har jeg lest en del tilstandsrapporter i det siste, og det virker jo som om det er bingo hvilken takstmann man får av og til. Anonymkode: 4186c...99a Ja det er stor variasjoner i takstrapporter. Noen er grundige og andre er overfladiske og gir Tg1 på 10 år gamle bad Anonymkode: eaba3...2bf
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #3 Skrevet 26. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det er stor variasjoner i takstrapporter. Noen er grundige og andre er overfladiske og gir Tg1 på 10 år gamle bad Anonymkode: eaba3...2bf Ja, veldig stor forskjell. Rart det der Anonymkode: 4186c...99a
newman01 Skrevet 27. oktober 2025 #4 Skrevet 27. oktober 2025 En sprekk i en forstøtningsmur kan være farlig det. Om massene på baksiden presser vil støttemuren kollapse en dag. Er bedet 20cm høyt har det sikkert ikke mye å si, men om forstøtningsmuren er en meter eller to kan det fort bli plagsomt
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #5 Skrevet 27. oktober 2025 newman01 skrev (5 minutter siden): En sprekk i en forstøtningsmur kan være farlig det. Om massene på baksiden presser vil støttemuren kollapse en dag. Er bedet 20cm høyt har det sikkert ikke mye å si, men om forstøtningsmuren er en meter eller to kan det fort bli plagsomt Det er snakk om noen cm Anonymkode: 4186c...99a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #6 Skrevet 27. oktober 2025 newman01 skrev (6 minutter siden): En sprekk i en forstøtningsmur kan være farlig det. Om massene på baksiden presser vil støttemuren kollapse en dag. Er bedet 20cm høyt har det sikkert ikke mye å si, men om forstøtningsmuren er en meter eller to kan det fort bli plagsomt Anonymkode: 4186c...99a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #7 Skrevet 27. oktober 2025 Skrånende terreng. Kollapser muren kan grunnmuren på huset bli berørt. Anonymkode: d682a...ac5
newman01 Skrevet 27. oktober 2025 #8 Skrevet 27. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skrånende terreng. Kollapser muren kan grunnmuren på huset bli berørt. Anonymkode: d682a...ac5 Tjaaaa, skal vel litt uvær til før den busken kommer hoppende bortover plenen og knuser grunnmuren... 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2025 #9 Skrevet 27. oktober 2025 Vi var misfornøyd med tg2 på vårt nye bad, så da gjorde takstmannen om på det med en gang. Merkelig praksis. Anonymkode: d6dc8...a06
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2025 #10 Skrevet 29. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 27.10.2025 den 15.08): Vi var misfornøyd med tg2 på vårt nye bad, så da gjorde takstmannen om på det med en gang. Merkelig praksis. Anonymkode: d6dc8...a06 Åj, det er ikke bra. Da kan da hende takstmannen du har hatt innom ikke har den erfaringen/kunnskapen han skal ha, og ikke bruker rett norsk standard. Samme skjedde hos mitt søsken, men jeg så det med en gang jeg så rapporten og fikk hentet inn ny takstmann til henne. Hu fikk tg2 på 1 år gammelt nybygg bad osv. Anonymkode: f3e77...377
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå