Gå til innhold

Tg3 pga ødelagt bed

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom over en boligannonse hvor bolig hadde fått tg3 på et punkt. Det viser seg å være sprekk i forstøtningsmur til et bed. Altså, et bed i hagen! Det har absolutt ingenting si for boligen. 

Ettersom jeg er på boligjakt har jeg lest en del tilstandsrapporter i det siste, og det virker jo som om det er bingo hvilken takstmann man får av og til. 

Anonymkode: 4186c...99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kom over en boligannonse hvor bolig hadde fått tg3 på et punkt. Det viser seg å være sprekk i forstøtningsmur til et bed. Altså, et bed i hagen! Det har absolutt ingenting si for boligen. 

Ettersom jeg er på boligjakt har jeg lest en del tilstandsrapporter i det siste, og det virker jo som om det er bingo hvilken takstmann man får av og til. 

Ja det er stor variasjoner i takstrapporter.

Noen er grundige og andre er overfladiske og gir Tg1 på 10 år gamle bad 

Anonymkode: eaba3...2bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er stor variasjoner i takstrapporter.

Noen er grundige og andre er overfladiske og gir Tg1 på 10 år gamle bad 

Anonymkode: eaba3...2bf

Ja, veldig stor forskjell. Rart det der

Skrevet

En sprekk i en forstøtningsmur kan være farlig det. Om massene på baksiden presser vil støttemuren kollapse en dag. Er bedet 20cm høyt har det sikkert ikke mye å si, men om forstøtningsmuren er en meter eller to kan det fort bli plagsomt

Skrevet
newman01 skrev (5 minutter siden):

En sprekk i en forstøtningsmur kan være farlig det. Om massene på baksiden presser vil støttemuren kollapse en dag. Er bedet 20cm høyt har det sikkert ikke mye å si, men om forstøtningsmuren er en meter eller to kan det fort bli plagsomt

Det er snakk om noen cm

Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

Screenshot_20251027_111527_OneDrive.jpg

• Nyttig 1
Skrevet

Skrånende terreng. Kollapser muren kan grunnmuren på huset bli berørt. 

Anonymkode: d682a...ac5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skrånende terreng. Kollapser muren kan grunnmuren på huset bli berørt. 

Anonymkode: d682a...ac5

Tjaaaa, skal vel litt uvær til før den busken kommer hoppende bortover plenen og knuser grunnmuren...

• Liker 1
Skrevet

Vi var misfornøyd med tg2 på vårt nye bad, så da gjorde takstmannen om på det med en gang. Merkelig praksis. 

Anonymkode: d6dc8...a06

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2025 den 15.08):

Vi var misfornøyd med tg2 på vårt nye bad, så da gjorde takstmannen om på det med en gang. Merkelig praksis. 

Anonymkode: d6dc8...a06

Åj, det er ikke bra. Da kan da hende takstmannen du har hatt innom ikke har den erfaringen/kunnskapen han skal ha, og ikke bruker rett norsk standard. Samme skjedde hos mitt søsken, men jeg så det med en gang jeg så rapporten og fikk hentet inn ny takstmann til henne. Hu fikk tg2 på 1 år gammelt nybygg bad osv. 

Anonymkode: f3e77...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...