Gå til innhold

Brukte babyklær og vask

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått tak i MASSE brukte babyklær, mest bomull og noe ull, for en 100-lapp. Vi så virkelig fordelen av å ikke bruke masse penger på nye klær siden det faktisk har blitt sagt nå at klær er renere når det er brukt og vasket flere ganger, enn når det kommer fra fabrikk med alt av kjemikalier osv. Alle klærne er i god stand, men vi vil selvsagt vaske det. Ser at en del av det vil bli ødelagt på 60 grader, så da må det isåfall vaskes på 40 grader. Vi er ikke noen hygienefanatikere, men hva tenker dere, blir det rent på 40 grader? 

Anonymkode: 29aa3...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyklær har jeg alltid vasket på 60 grader, så sant det ikke er ull. 

Kan man ikke vaske det på 60 grader er det fryktelig upraktisk.

Anonymkode: fc696...ed0

• Liker 1
Skrevet

Ja, 40 grader fungerer fint😊 

Anonymkode: 33e1c...ccc

• Liker 1
Skrevet

40 grader holder lenge

Ull kan være problematisk å ta på 40 grader, men dere kan evt koke det. Men da må plaggene ligge i ro, det er bevegelse som tover. Googler du det finner du fremgangsmåte😊

Anonymkode: 59638...773

Skrevet

Alt brukt tøy har jeg bare vasket på 40 grader og 30 grader ullvask. Tar eddik oppi tøymyknerskuffen for å fjerne lukt.

Jeg er faktisk ganske «hysterisk» på hygiene, men akkurat på det her så har jeg roa meg ned med at det er bra nok. Aldri opplevd å få hjem grisete klær eller noe helt jævlig. Kjøper ikke brukte truser akkurat 😅 

Anonymkode: d201a...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...