Gå til innhold

Kontroll over egen tid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har samboer og ei bonusdatter som er hos oss hver tredje helg. Jeg jobber dagtid ukedagene mens samboeren min jobber natt og har nettopp fått en turnus med arbeid hver tredje helg. Vi har fått det til å gå opp i forhold til bonusdatter. Problemet er at jeg føler min mor krever at vi er tilgjengelig for besøk eller planer med henne og hennes samboer hver eneste helg. Stort sett kommer de uanmeldt på døra enten lørdag eller søndag. Nå som samboer har nattevaktshelg stiller det seg annerledes i og med at han sover på dagtid og må ut på jobb igjen på kvelden. Da må det jo helst være stille i huset. Jeg har sagt til min mor at vi eventuelt kan møtes ute eller hjemme hos dem, men at vi ikke kan ta imot besøk uten at de hører med oss først. I dag var jeg med mor på gravstedet en tur og sa ifra om at jeg måtte hjem etterpå, for jeg ville spise middag og f litt tid med samboer før han skulle på jobb. Hun blir nesten fornærmet når jeg takker nei til å bli med hjem til dem etter turen på gravstedet. Og jeg får dårlig samvittighet fordi jeg skjønner at hun føler seg avvist. 

Hvordan skal jeg si fra på en god måte at jeg og min samboer også har planer og ting vi skulle ha gjort innimellom? Det har ingenting med at vi ikke vil ha henne på besøk eller tilbringe tid sammen med henne. Og jeg føler meg dårlig som tenker sånn, men det blir litt mye.

Anonymkode: bb3e0...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har samboer og ei bonusdatter som er hos oss hver tredje helg. Jeg jobber dagtid ukedagene mens samboeren min jobber natt og har nettopp fått en turnus med arbeid hver tredje helg. Vi har fått det til å gå opp i forhold til bonusdatter. Problemet er at jeg føler min mor krever at vi er tilgjengelig for besøk eller planer med henne og hennes samboer hver eneste helg. Stort sett kommer de uanmeldt på døra enten lørdag eller søndag. Nå som samboer har nattevaktshelg stiller det seg annerledes i og med at han sover på dagtid og må ut på jobb igjen på kvelden. Da må det jo helst være stille i huset. Jeg har sagt til min mor at vi eventuelt kan møtes ute eller hjemme hos dem, men at vi ikke kan ta imot besøk uten at de hører med oss først. I dag var jeg med mor på gravstedet en tur og sa ifra om at jeg måtte hjem etterpå, for jeg ville spise middag og f litt tid med samboer før han skulle på jobb. Hun blir nesten fornærmet når jeg takker nei til å bli med hjem til dem etter turen på gravstedet. Og jeg får dårlig samvittighet fordi jeg skjønner at hun føler seg avvist. 

Hvordan skal jeg si fra på en god måte at jeg og min samboer også har planer og ting vi skulle ha gjort innimellom? Det har ingenting med at vi ikke vil ha henne på besøk eller tilbringe tid sammen med henne. Og jeg føler meg dårlig som tenker sånn, men det blir litt mye.

HVER helg!?? Det hadde jeg søren meg ikke giddet (og jeg kommer fra en familie uten problemer eller konflikter). 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager får du dårlig samvittighet? Det er jo galskap det din mor driver på med. 

Anonymkode: 31d86...589

• Liker 2
Skrevet

Du sier det jo fint her, det er veldig koselig å være sammen med henne, men at det kanskje kan være fint å planlegge litt i forveien for det er en kabal som skal gå opp og du trenger også å bare være hjemme med samboer etter en hektisk uke? Og så gjelder det å ikke få dårlig samvittighet, så lenge du sier ifra på en hyggelig måte så hun forstår og også setter av tid når det passer for deg så burde hun forstå det🩷

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor gammel er du og hvor gammel er din mor?

Anonymkode: 275bf...e90

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor gammel er du og hvor gammel er din mor?

Anonymkode: 275bf...e90

Hei. Jeg er i begynnelsen av 40 åra, min mor er i begynnelsen av 60 åra.

Ts

Skrevet

Moren din har all rett ha de følelsene hun har, men du har ikke gjort noe galt, så du skal ikke ha dårlig samvittighet.

Er hun sur så prøv å tenke at det er synd for henne at hun blir sur uten grunn. 

Nei du skal ikke prøve å få til besøk hver helg. Du har et liv du også utenom foreldrene dine. Og av og til vil du gjøre ingenting og være alene. Det er også god grunn for å takke nei til besøk. SELV om moren din ikke er enig. 

Anonymkode: a760f...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...