Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig å synes at kåper er litt slitsomt å gå tur med? Hver skritt jeg tar må jeg løfte kåpa opp med beina. 

Anonymkode: 545ed...a33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man går ikke på tur i kåpe?  😁 hvis du må løfte opp kåpen når du går, er den kanskje litt for lang for deg?  Men joda, det er et litt tyngre stoff enn en lett boblejakke/kappe. Men derfor er ofte kåpene varmere også (så sant de er i ull da, og ikke ren syntet) 

Skrevet

Kåpen er i boblestoff med polyester ull inni. Ikke ull.

Jeg må løfte kåpen litt opp for hvert steg jeg tar. Siden beina går opp og da blir også kåpen gå opp.

Jeg går mye tur så er lettere med en jakke som kan brukes til alt.

Skrevet

Men er ikke alle kåper lange da? 

Skrevet

Man går ikke tur i lang kåpe…

Anonymkode: 88972...73d

Skrevet

Det er noe som ikke stemmer helt om du må løfte kåpa.

Skrevet

Gå tur med kåpe🤣🤣

Anonymkode: 7b114...d37

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker innimellom kåpe om vinter når jeg går til jobb, men har aldri løftet kåpa når jeg går. Mulig jeg må løfte kåpa litt når jeg går opp trappa.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men er ikke alle kåper lange da? 

Nei, det finnes korte kåper.

Anonymkode: 73ee5...08e

Skrevet

Jeg skjønner ikke de som mener man ikke kan gå tur i kåpe, hva slags plagg tror dere kvinner har brukt oppigjennom historien?

Hint, det var ikke skall eller boblejakker for noen generasjoner siden og damer har da gått tur tidligere også. Menn og for den del, i lange frakker.

Anonymkode: cfe5f...5b4

• Nyttig 2
Skrevet

Når du sier kåper tenker jeg ull kåper. Jeg ville ikke gått på lang tur i det men jeg har aldri hatt noe problem med å gå i lang ull kåpe. 

Har en lang dunparkas. Den er så lett og fin og viss jeg skal klatre litt så jeg må ta større skritt har jeg glidelås som også kan åpnes fra undersiden. 

Men når du sier boblestoff med polyester lurer jeg på om du mener en slags parkas med syntet fyll. Har hatt noen slike jobb plagg og synes de er mindre bevegelige en ull kåper/skinn frakk og dunparkas og betydelig tyngre en dun. Disse med polyester fyll bruker jeg kunne når jeg må. Ville aldri dratt på tur i det.

Anonymkode: 7279f...58e

Skrevet

Er kåpe på mote igjen ..det er jo skikkelig gammeldags 😂

Anonymkode: deb44...2e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje for 10 åringer at kåper ikke er rett å kle seg med på barneskolen men ellers så har kåper aldri vært ut😉 så her viser du bare hvor lite kunnskap om mote du sitter inne med

En kåpe, spesielt en klassisk ull kåpe gir et tidløst utrykk som løfter ethvert antrekk fra et uformelt hverdagsantrekk til en finere anledning. 

Ved å investere i en god klassisk ull kåpe har en et plagg som varer sesong etter sesong. Men selvfølgelig om en velger fast fashion og kjøper 5 Temu jakker i sesongen og hiver klær fra den ene dagen til den neste så vet du nok sikkert ikke dette.

Det finnes et såpass stort utvalg av kåper som passer ulike trender enten det er klassisk snitt, oversized modeller, kortere, lengre, ulike tykkelser og farger som gjør at det er en kåpe for alle.

Men det har ikke vært et eneste år hvor kåper har vært "ut" så her blir du avkledd i keiserens nye klær om du har gått rundt å trodd det.

Hvert eneste år er kåpemote så her er det nok du som er litt ute.

Kåper på catwalken i 2019

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/0n0EO2/16-kaaper-som-faar-deg-gjennom-hoesten

Artikkel fra 2023

https://www.kk.no/mote/slik-skal-jakken-vaere-na/80206388

Artikkel fra 2024

https://costume.no/mote/vintertrenden-som-aldri-gar-av-moten

Kåpemoten for 2025

https://www.dagbladet.no/annonse/de-fineste-og-mest-trendy-kapene-denne-sesongen/83685597

https://citymagazine.si/nb/topp-5-kaper-og-jakker-for-hosten-2025-moteriktige-plagg-som-ikke-bare-varmer-kroppen-men-ogsa-selvtilliten-din/

Anonymkode: 5cbbe...2c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke bare ha den over armen når du går tur med den? Eventuelt i et stort bærenett? 

Anonymkode: 06a62...c0c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jøsses, hvilken stein har du bodd under de siste årene 🤭

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 7.31):

Kåpen er i boblestoff med polyester ull inni. Ikke ull.

Jeg må løfte kåpen litt opp for hvert steg jeg tar. Siden beina går opp og da blir også kåpen gå opp.

Jeg går mye tur så er lettere med en jakke som kan brukes til alt.

Hvis det er lang boblejakke må du åpne glidelås i bunn litt for å gå med lange skritt. Er ikke verre enn det. 

Vanlige kåper i ull har jo splitt(er) for å sørge for god skrittlengde. Eller så er de a-formet med god vidde i bunn. 

Anonymkode: 0c522...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...