AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #1 Skrevet 26. oktober 2025 Barn rundt 8-10 år som skal ha overnattingsbesøk. Når pleier dere invitere barna til å komme og når pleier dere si de skal hentes igjen? Aldri blitt helt klok på det. Barna mine blir ikke invitert bort på overnatting men vi ber inn hit. Så hva er vanlig? Og når pleier dere be barna om å være stille og slutte og tulle? Anonymkode: a8664...132
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #2 Skrevet 26. oktober 2025 De får komme ca 1730-1800 tiden. I seng til 2030-21, slutte å tulle kl 2130. Sover som regel innen kl 22. Hentes kanskje 11-12 neste dag. Anonymkode: afe66...f99
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #3 Skrevet 26. oktober 2025 Som regel kommer barn utpå formiddag og blir hele dagen før overnatting. De er jo store deler av kvelden på rommet, men flyr jo litt ut og inn. Fra ca 23. 00 får de beskjed om å være bare på rommet. Da ligger de å prater og spiller en stund. Ved 01.00 tiden er det som regel stilt. Reiser hjem rundt lunsjtider dagen etter. Anonymkode: 8e55a...514 2
moomino Skrevet 26. oktober 2025 #4 Skrevet 26. oktober 2025 Her var det opp og ned Noen ganger rett etter skolen på fredag og ble ut på dagen lørdag, andre ganger kom de på formiddagen lørdag og ble til ut på søndagen en gang
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #5 Skrevet 26. oktober 2025 Barna kommer når de kommer. Blir så lenge de vil. Barna mine er 9 og 12. Har som regel overnatting hver helg. Noe jeg og de syns er utrolig koselig 😊 Anonymkode: 6e5ca...ea2 1
Sniff76 Skrevet 26. oktober 2025 #6 Skrevet 26. oktober 2025 Hvis vi bare er hjemme og ikke gjør noe spesielt, og vårt barn vil det, sier vi at overnattingsgjesten kan komme når det passet for dem. Ofte liker de å være sammen hele dagen eller i hvert fall fra ettermiddagen. Har loftstue med TV så de kan se film hvis de vil, og god plass til å leke eller spille noe. Sover på sofaen og evt luftmadrasser hvis de er flere. Da de var mindre, spurte vi foreldrene om de skulle noe spesielt dagen etter slik at vi ikke lot ungene være altfor lenge oppe. Ellers lot vi dem bare leke, se film, kose seg lengre enn når de vanligvis la seg. Nå er alle tenåringer og når de har overnattingsgjester er de er oppe så lenge de vil, med mindre gjestene skal noe spesielt dagen etter og må være opplagt. Når vi voksne legger oss, må de dempe lyd på høyttalere/tv og ikke rope osv.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #7 Skrevet 26. oktober 2025 I den alderen avtalte ungene det selv, både når de kom og når de dro hjem igjen. På skoledager måtte de være stille rundt kl.21.30. i helger og ferier må det bli stilt ved midnatt, men jeg tåler litt knising etter det også Anonymkode: 58ccf...3c1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #8 Skrevet 26. oktober 2025 Er vi hjemme, kan gjesten komme når det passer dem. Dagen etter kan de være sammen utover dagen, så lenge vi ikke har andre planer. Stille på kvelden senest midnatt. Men tar hensyn til hva de andre foreldrene mener. Anonymkode: 41c7d...25c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #9 Skrevet 26. oktober 2025 Når de vil komme og når de vil dra, skal vi noe som de ikke kan være med på så sender vi de selvfølgelig hjem Anonymkode: 53184...51b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #10 Skrevet 26. oktober 2025 Det er sjeldent jeg har satt noe grenser i forhold til det. Kun om vi skal noe. Noen har blitt med hjem etter skolen, andre har kommet litt utpå ettermiddagen. I den alderen var lyset av og det skulle være stille etter 22, nå er de litt eldre og det skal være ro etter midnatt. Når de skal hjem, styrer de stort sett selv, så langt vi ikke skal noe. Noen reiser tidlig, noen blir en natt til. Eneste regel vi har satt er at etter søndag kl 19, skal huset være tomt for gjester. Anonymkode: 30556...fc9
Arkana Skrevet 26. oktober 2025 #11 Skrevet 26. oktober 2025 De aller fleste blir med hjem etter skolen, men alle kommer senest til middagstid. Vi er ikke strenge på leggetid, de får være oppe lenger enn vanlig, det er jo det som er mye av poenget med overnattingsbesøk. Det må være ro senest når vi selv går og legger oss. Så fremt vi ikke skal noe spesielt dagen etter er det opp til foreldrene når de vil at barnet skal komme hjem neste dag. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #12 Skrevet 26. oktober 2025 Det varierer mye. Ofte er det jo rett fra bursdag, aktivitet, eller skole, da vi kombinerer det med å avlaste hverandre litt. Ofte har man jo planer neste dag, på ene eller begge sider. Og jeg vet hvem de blir litt "slitne" av, og hvem de kan leke med i evigheter. (og hvem jeg blir litt sliten av..). Så tar det bare fra gang til gang. Anonymkode: a23af...62a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #13 Skrevet 26. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De får komme ca 1730-1800 tiden. I seng til 2030-21, slutte å tulle kl 2130. Sover som regel innen kl 22. Hentes kanskje 11-12 neste dag. Anonymkode: afe66...f99 I seng så tidlig? Seriøst? Det er snakk om 10-åringer, ikke 5-åringer. Anonymkode: fcc50...039
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #14 Skrevet 26. oktober 2025 Her kom de når de kom. Som regel kom de før vi skulle spise hvertfall, event ble med hjem fra skolen om det var fredag. I den alderen ønsket vi at de sov før vi la oss, så da måtte de være stille rundt midnatt. Gikk ofte hjem etter frokost, event ble til neste dag om så var. Alt etter som hvordan stemningen var, og om vi/de skulle noe spesielt. Anonymkode: a40ed...7bd
kjærring Skrevet 26. oktober 2025 #15 Skrevet 26. oktober 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Barn rundt 8-10 år som skal ha overnattingsbesøk. Når pleier dere invitere barna til å komme og når pleier dere si de skal hentes igjen? Aldri blitt helt klok på det. Barna mine blir ikke invitert bort på overnatting men vi ber inn hit. Så hva er vanlig? Og når pleier dere be barna om å være stille og slutte og tulle? Anonymkode: a8664...132 Får kun ligge over til naboen.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2025 #16 Skrevet 26. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I seng så tidlig? Seriøst? Det er snakk om 10-åringer, ikke 5-åringer. Anonymkode: fcc50...039 TS skrev 8-10 år. Mitt barn er 8 år (3.klasse). Dette er vanlig leggetid ca blant vennene på overnatting i vår omgangskrets. Kan hende det er ulikt hos andre, er vel derfor spørsmålet kommer 🤔 Anonymkode: afe66...f99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå