Gå til innhold

Søke om bil hos Nav ...

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg lurer på hva vi betaler skatt for? Skal ikke norge være et godt land å leve i med gode tilbud til de som sliter?

Anonymkode: 2440d...49b

Det skal det i utgangspunktet være, men når antallet som sliter blir så høyt som det nå er så er det alt for lite skattebetalere i forhold til utgiftene. 

Når det er sagt håper jeg isåfall TS kan få lån hos NAV eller noe sånt. 

Anonymkode: 68bdc...a81

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner en som fikk lån av Nav, til å kjøpe bil. Og den personen sliter litt psykisk, og har ikke barn.

Så kontakt Nav, og hør hva mulighetene dine er.

Anonymkode: 85925...717

• Liker 1
Skrevet

Det er svært vanskelig å få støtte til bil, men kan være mulig. Be om hjelp fra sykehussosionom til søknad (BUP eller habilitering som utreder de yngste er tilknyttet et sykehus og skal kunne sette deg i kontakt).

Du kan ha krav på hjelpestønad for hvert av barna, litt avhengig av funksjonsnivå, og kommunal omsorgsstønad. Dette er penger som f.eks kan brukes til bilutgifter.

Anonymkode: 53efc...6db

• Liker 3
Skrevet

Du kan prøve å søke om økonomisk sosialhjelp til bil. Det kan være du kan få noe gjennom det med tanke på situasjonen din. Jeg ville sendt en søknad og bedt om å bli kontaktet av saksbehandler slik at du kan få snakke med noen om dette. 

Anonymkode: c6a3e...51b

Skrevet

Reglene er kraftig strammet inn. Nei du vil ikke gå under de kravene de setter. 

Anonymkode: f055c...8e8

Skrevet

Hvor bor du? Jeg har en eldre bil jeg ikke lengre har behov for. Den har ikke vinterhjul, men om du vil ha den så kan du få den. 
(Jeg holder til i Finnmark) 

Anonymkode: ea540...f1f

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor bor du? Jeg har en eldre bil jeg ikke lengre har behov for. Den har ikke vinterhjul, men om du vil ha den så kan du få den. 

Det var jo utrolig snilt 😊

Anonymkode: c6a3e...51b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er utrolig snilt!!! Jeg holder til i Vestfold så det blir jo litt langt 🥹 setter pris på mennesker som deg 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Ts

Anonymkode: 9779b...c73

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg lurer på hva vi betaler skatt for? Skal ikke norge være et godt land å leve i med gode tilbud til de som sliter?

Anonymkode: 2440d...49b

Har du merket høyrebølgen de siste 20 årene? Nei, folk betaler ikke skatt for at Norge skal være et godt land for de som sliter dessverre. 
Jeg tviler på at du får støtte ts, men det skader ikke og søke. Det er ofte ulikheter i ulike kommuner og så andres erfaring er ikke nødvendigvis det du trenger og forholde deg til, selvom det generelt har blitt veldig vanskelig . 

Anonymkode: 01bba...7a1

Skrevet

Søk om sosialhjelp til bil. Det kan fakstisk hende at du får det, dersom det er helt umulig å få hverdagen til å gå opp/gå på jobb uten. Dersom du ikke har søkt om grunnstønad og hjelpestønad, så bør du søke om det også.

Anonymkode: 1a434...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...