AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #1 Skrevet 23. oktober 2025 Til dere som kom dere unna og bort, når ble livet bra igjen? Jeg synes ting er så tøft, jeg er så sliten av avhør, advokater, men jeg er kjempe takknemlig for at instansene hjelper meg, men det tærer på. Min eks er ilagt besøksforbud, det er enda engang forlenget, og politiet dukker opp på trygghets sjekk hos meg ofte, det føles som et evig jag, jeg får aldri puste, gjøre noe hyggelig uten å være redd. Jeg vil ha et normalt liv, ikke dette helvete. I dag er en tøff dag, og jeg vet ikke hvor mye jeg klarer av dette, jeg er så ensom og alene. Anonymkode: 91596...c35 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #2 Skrevet 23. oktober 2025 Har du oppfølging fra krisesenter? Det er jo "enda en instans," men mange opplever det godt å ha noen å snakke med om det mer emosjonelle og som vet hva som er greia. Har du noen igjen av venner, familie? Jeg har ikke vært gjennom det selv, bare jobbet med mange som har. Min erfaring er at det tar tid og endringene erv gradvise, men at en ny normalitet finnes der fremme. Den vil trolig være annerledes enn den var, men den er der. Anonymkode: ef0c8...360 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #3 Skrevet 23. oktober 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du oppfølging fra krisesenter? Det er jo "enda en instans," men mange opplever det godt å ha noen å snakke med om det mer emosjonelle og som vet hva som er greia. Har du noen igjen av venner, familie? Jeg har ikke vært gjennom det selv, bare jobbet med mange som har. Min erfaring er at det tar tid og endringene erv gradvise, men at en ny normalitet finnes der fremme. Den vil trolig være annerledes enn den var, men den er der. Anonymkode: ef0c8...360 Jeg er flau, og tørr ikke å snakke så mye om det, sa det til noen venninner for en uke siden, men jeg spøkte det bort, og sa at det går fint og gikk ikke inn på hvor alvorlig situasjonen er. Familien hans støttet meg mye, men føler nå etter at dem har snakket mye med han så velger dem å ville stå i midten og støtte oss begge, og det går ikke. Grunnen til at han sin familie er i bildet er for jeg ønsker at barnet vårt skal ha familie rundt seg, men ser nå at dem ikke kan være i livet til barnet uten å sette det i fare, man får ikke så mye beskyttelse som jeg gjør uten konkrete bevis, men dem forstår det ikke. Ts Anonymkode: 91596...c35 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #4 Skrevet 23. oktober 2025 Skammen du kjenner er en del av skaden han har påført deg. Det kan i blant hjelpe å kontinuerlig vurdere hva du ville tenkt om det var en venninne eller søster i din situasjon. Det er ikke slik at du egentlig har noen grunn til skam. Både du og barnet ditt trenger en landsby. Ikke fordi du er svak, men fordi det gjør vi alle. Forsøk å snakke med dem du har rundt deg. Anonymkode: ef0c8...360
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #5 Skrevet 23. oktober 2025 Ta kontakt med ATV (Alternativ til vold) jeg ble separert fra mitt problem for 8 år siden. Sliter fortsatt med angst, lukter og lyder jeg ikke takler, tåler ikke stress, alle mine normale reaksjonsmønster er ødelagte😭 Anonymkode: 0cf40...138 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #6 Skrevet 23. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til dere som kom dere unna og bort, når ble livet bra igjen? Jeg synes ting er så tøft, jeg er så sliten av avhør, advokater, men jeg er kjempe takknemlig for at instansene hjelper meg, men det tærer på. Min eks er ilagt besøksforbud, det er enda engang forlenget, og politiet dukker opp på trygghets sjekk hos meg ofte, det føles som et evig jag, jeg får aldri puste, gjøre noe hyggelig uten å være redd. Jeg vil ha et normalt liv, ikke dette helvete. I dag er en tøff dag, og jeg vet ikke hvor mye jeg klarer av dette, jeg er så ensom og alene. Anonymkode: 91596...c35 Ting blir bedre,men det kan ta år..... Man skal man gjøre? Holde ut eneste mulighet. Anbefaler psykolog iallefall Anonymkode: 23f44...c40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå