Mira12345 Skrevet 23. oktober 2025 #1 Skrevet 23. oktober 2025 (endret) Jajfjjgf Endret 23. oktober 2025 av Mira12345
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #2 Skrevet 23. oktober 2025 Dere har allerede gjort tabben ved å lære valpen å gå på do inne.. men fjern tisselaken, og gå ut på do hver time. Første dere gjør om morgenen, før mat, etter mat, etter soving, etter leking er de aller viktigste tidene. Det er tungt i starten, særlig når situasjonen er som den er. Hvis valpen ikke er så stor, så bær den ut. Mindre sjanse for uhell på vei ut. Anonymkode: fbe6c...0af 1
Tabris Skrevet 23. oktober 2025 #3 Skrevet 23. oktober 2025 Gjør som nevnt over. Gå ut ofte. Spesielt etter valpen har sovet, spist, drukket og lekt. Og om du ser hun går og snuser i hjørnene. Fjern tisselaken og ta jobben nå. Du bør uansett ikke bare gå fra henne uten å trene på at hun skal være hjemme alene, gradvis. Det kan fort gjøre henne redd og det er lite som er vanskeligere å trene på enn alene hjemme-trening på en hund som allerede har blitt redd for det.
Rødvinsfilosofen Skrevet 23. oktober 2025 #4 Skrevet 23. oktober 2025 Mira12345 skrev (10 minutter siden): Vi mottok vår lille valp litt sent (ca 15uker), grunnet at det ikke passet før. Min samboer var hjemme med hun i ca 3uker, men luftet henne bare ca en gang daglig (stort sett på ettermiddag/kveldstid.). Hun gikk på do på tisselaken og er blitt vandt til det. Nå har jeg hatt valpen alene og vi går to gode turer om dagen (15-25minutt), eller eventuelt flere korte. Er student, så har ikke mulighet til å være med henne hele dagen hver dag, men til nå har jeg bare hvert borte fra henne en gang uten at noen andre passet henne. Problemet er at hun er blitt vandt til å gå på do på tisselaken, så hun går jo ikke på do ute.. hva skal jeg gjøre? Tenker å gå ut med henne med en gang jeg står opp, og selvfølgelig flere ganger daglig, men ser for meg at det kan bli vanskelig å gjøre henne stueren nå. Tips tas i mot.. Synes dere skal returnere valpen til oppdretter 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå