AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #1 Skrevet 23. oktober 2025 Dere som har kjernetid på jobb, hva er praksisen i forhold til jobb i de resterende timene i løpet av dagen? Kan dere jobbe de resterende timene hjemmefra eller MÅ dere jobbe 7,5 timer på kontoret? Anonymkode: af566...7f3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #2 Skrevet 23. oktober 2025 Kjernetid betyr ikke den tiden man må være på kontoret, men den tiden man er tilgjengelig på jobb. De dagene vi har hjemmekontor så har vi fortsatt kjernetid. Anonymkode: ae076...3aa 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #3 Skrevet 23. oktober 2025 Flexitid betyr bare at arbeidsdagen kan forskyves og at man kan jobbe litt mindre en dag hvis man jobber mer en annen dag. Kjernetiden er den tiden man skal være tilgjengelig. Anonymkode: 8f12f...9a6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #4 Skrevet 23. oktober 2025 TS her. Ja jeg skjønner hva dere mener, men om dere velger å jobbe litt mer en annen dag, MÅ dere sitte på kontoret når dere jobber? Sånn generelt så lurer jeg på om dere MÅ være på kontoret når dere jobber utenfor kjernetiden. Anonymkode: af566...7f3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #5 Skrevet 23. oktober 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Ja jeg skjønner hva dere mener, men om dere velger å jobbe litt mer en annen dag, MÅ dere sitte på kontoret når dere jobber? Sånn generelt så lurer jeg på om dere MÅ være på kontoret når dere jobber utenfor kjernetiden. Anonymkode: af566...7f3 Nei, man jobber overtid når det er behov for det. Hvis det dukker opp en hastesak mot slutten av min arbeidstid når jeg har hjemmekontor så jobber jeg til det er løst. Anonymkode: ae076...3aa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #6 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg jobber akkurat hvor jeg vil fra, både i kjernetiden og ellers. Jeg er stort sett aldri på kontoret utenfor kjernetid, men jeg jobber ofte overtid hjemmefra. Anonymkode: 82fc7...0a3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #7 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg må ikke være på kontoret, hverken i kjernetiden eller ellers. Jeg kan ha hjemmekontor så mye jeg vil, akkurat når det passer meg. Vi er et globalt firma, og min sjef f.eks er ikke i samme tidssone som meg. Anonymkode: 07b0f...2e7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #8 Skrevet 23. oktober 2025 Før covid var all jobb på kontoret, ikke bare kjernetid mellom 10-14. Var mulig å flekse på timene før og etter. Etter covid var det mulighet for hjemmekontor, kjernetid fremdeles mellom 10-14. Krav til å være tilgjengelig. Ingen forskjell, men mer fleksibilitet sammenholdt med hjemmekontor. Anonymkode: 9d88f...e8b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #9 Skrevet 23. oktober 2025 I min bedrift er kjernetid og hjemmekontor to forskjellige ting som ikke henger sammen. Jeg må være tilgjengelig kl. 9-15, men det har ikke noe med hvor jeg jobber fra. Anonymkode: dd317...c1d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #10 Skrevet 23. oktober 2025 Hos oss er det kjernetid mellom 9 og 14. Dvs at jeg kan velge å jobbe 06 - 14 som et ytterpunkt, 9 - 17 som et annet ytterpunkt. Det er helt uavhengig av om jeg jobber hjemmefra eller er på jobb. Min arbeidsplass har ikke kultur for noe særlig hjemmekontor, så for de aller fleste jobbes det på kontoret før, under og etter kjernetid. Anonymkode: e3597...12e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #11 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg må ikke være på kontoret i kjernetiden, jeg må være tilgjengelig på jobbsystemet vårt. Vi har det fleksibelt, men har følgende krav: - skal være pålogget systemet i kjernetiden (09-14), ellers må vi melde fra om fravær - kan ikke flexe hvis det betyr å misse et møte, må såfall avklares med sjef - skal være tilstede på kontoret to ganger i uken. Dette blir ikke loggført så det er jo ikke dønn obligatorisk. Men regelen er for å beholde det sosiale, at vi sees iblant og Anonymkode: 6469c...2e5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2025 #12 Skrevet 24. oktober 2025 Jeg bør være tilgjengelig i kjernetiden. Det vil si, det forventes at jeg svarer på telefon eller ringer tilbake innen rimelig tid. Det forventes at jeg kan sjekke ting i systemet innen rimelig tid. Kjernetid fra 08 til 14. Ringer noen etter kl 14 er det helt innenfor å ringe tilbake dagen etter. Må være på kontoret når det er møter eller annet som krever fysisk oppmøte, både i og utenfor kjernetid, ellers jobber jeg fra der jeg selv ønsker. Anonymkode: 3af5f...896
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå