Gå til innhold

Store barn - løs mage - skole

Fremhevede innlegg

Skrevet

har et barn som hadde en runde med tyntflytende avføring, normal neste gang. Ikke vondt i magen, ikke kvalm, ikke dårlig osv. Holder på alt av mat og drikke. Regnes dette som diaré og 48-timers regel? Har tidligere vært plaget med hard avføring, så fordøyelsen er litt på styr. Hadde dere holdt barnet hjemme? Går i syvende klasse :) 

Anonymkode: 22180...cb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde holdt hjemme på denne tiden. Mye sykdommer for tiden.

Anonymkode: 4300f...e45

Skrevet

Én løs avføring regnes ikke som diaré, men har man to- tre slike runder ila en dag ville jeg holdt hjemme. 

Anonymkode: 19a29...51a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Én løs avføring regnes ikke som diaré, men har man to- tre slike runder ila en dag ville jeg holdt hjemme. 

Anonymkode: 19a29...51a

Det er det jeg har lest også. Samtidig vil jeg ikke risikere å smitte noen andre. Ble holdt hjemme i dag, så om hun drar på skolen i morgen er det rundt 40timer siden løs avføring. Ts

Skrevet

Jeg hadde holdt hjemme for å være sikker. Noen reagerer med kun løs mage under omgangssyke, mens andre spyr masse. Best å være sikker. Det smitter jo så lett over toalettet 

Anonymkode: 9041e...5cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er det jeg har lest også. Samtidig vil jeg ikke risikere å smitte noen andre. Ble holdt hjemme i dag, så om hun drar på skolen i morgen er det rundt 40timer siden løs avføring. Ts

40 timer siden løs avføring? Da kan man fint gå på skolen ja, som stort barn eller voksen. Ut ifra det andre du forteller, så høres hun ikke syk ut i det hele tatt. 

Anonymkode: b36b8...ef7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Som en over sier, én løs avføring er ikke diaré. Det kan også være en rekke andre grunner enn omgangssyke til diaré. Og uansett er det jo nesten to døgn siden. Hadde definitivt sendt på skolen😊

Anonymkode: ee6eb...dad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Holder ikke hjemme for det nei

Anonymkode: c3521...d15

Skrevet

Holder ikke hjemme for det nei. 

Anonymkode: ed15d...e4a

Skrevet

48-timers-regelen eksisterer ikke. Det er en anbefaling fra helsemyndighetene som gjelder barnehagebarn og personer som jobber med mat. Ingen grunn til å praktiskere dette for skolebarn, med mindre det er spesielle forhold å ta hensyn til (knyttet til barnet selv eller nærmiljøet)

Anonymkode: ff01f...b4f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...