Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har oppdaget enn skrikende lys redselsfull lyd han bruker hvis han ikke får det som han vil. Den brukes til alt fra att han vil bli tatt opp hvis jeg står på kjøkkenet, til når han er sulten og jeg holder på må lage mat til ham, og generellt mye ellers også. Har hatt vondt i hodet i flere dager nå av den lyden. De to siste morgenene har han også våknet 0500 og ikke villet sove mer. Men, han er stuptrøtt og er bare sutrete og griner. Mannen min jobber lange dager, så han er ikke hjemme før etter jeg har lagt gutten. I helgene er mannen ofte bortreist også, og begynner å bli sliten...

Har ingen familie som kan avlaste.

Han er snart 1 år, men vi har ikke fått barnehageplass ennå. Begynner å se for meg det neste året som ganske slitsomt.

Skal jeg overse han når han skriker?

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men måtte bare få det ut. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Huff det er slitsomt når det er sånn :klem:

Min teori er jo at hvis du gir etter nårhan hyler sånn så skjønner han jo fort at det bare er å hyle så får han det som han vil. Kan du ikke få noen tips på helsestasjonen?

Siden dere ikke har fått barnehageplass, er det mulig med dagmamma?

Skrevet

Uff høres slitsomt ut.STOOOOR :klem: Det er vel en måte å teste dine grenser på...Ville vel sett an situasjonen litt,er det bare fordi han kjeder seg og du er litt opptatt ville jeg latt ahm skrike litt.Tror det vil bli værre hvis du kommer hver gang han skriker....

Minsten her på 8mnd har å funnet stemmen sin,og prater(skriker) til alle døgnets tider,tom. i søvne....men det blir jo ikke i nærheten av det du sliter med.

En venninne av meg var alene med ungen og studerte langt fra familien,og barnefaren gadd ikke følge opp.Hun fikk hjelp til litt avlastning noen timer innimellom.Tror hun fikk ordnet dette via trygdekontoret.Dette er riktignok noen år siden,men det er jo sikkert en ordning i dag å.Kan jo hende helsestasjonen kan hjelpe å.

Hvis du er bekymret for å ikke få bhplass(og hvem er vel ikke det...)kan du jo prøve å få tak i dagmamma?Det finnes flere dagmammaformidlinger hvis du ikke tørr å satse på de som tilbyr seg via internett, helsestasjon osv.

Ikke slit deg ut,få heller hjelp,det gagner alle parter!!!

Lykke til :)

Skrevet

Dagmamma er visst nesten like umulig å få til på oslo vest....Har flere som har avertert etter dagmamma i flere måneder.

Tror jeg må plugge i Ipoden i ørene med noe beroligende musikk, og la han hyle noen dager.

Skrevet

:klem: Uff ja, sånn er det i perioder med disse små.

Han er snart 1 år, men vi har ikke fått barnehageplass ennå. Begynner å se for meg det neste året som ganske slitsomt.

Skal jeg overse han når han skriker?

Trøst deg med at han ikke kommer til å holde på sånn hele året ;)

Det går nok over snart, skal du se...

Om du klarer er det sikkert lurt å forsøke å overse ham når han skriker (så lenge det ikke feiler ham noe og det er derfor han skriker selvsagt).

Prøv deg litt frem, du. Det må jo være en fordel om han lærer at han ikke blir tatt opp bare han setter i et skrik.

Vet det ikke er lett. Du får ha lykke til!

Skrevet
Dagmamma er visst nesten like umulig å få til på oslo vest....Har flere som har avertert etter dagmamma i flere måneder.

Tror jeg må plugge i Ipoden i ørene med noe beroligende musikk, og la han hyle noen dager.

Nei det er ikke så lett å få verken dagmamma eller barnehageplass.

Vi er så heldige å ha en i familien som dagmamma for vår gutt (dagmamma 50% og mannen min er hjemme 50%). Hun er fantastisk med barn og de bor rett ved oss. Krysser fingrene for at vi får bhg.plass fra august.

Kanskje du kan kan være litt i åpen barnehage på dagtid? Du får jo ikke helt fri på den måten, men han får litt annet å tenke på enn å henge i skjørtene dine den stunden dere er der i hvertfall. Kanskje det kan hjelpe litt?

Skrevet

vet det sikkert ikke er noe trøst akuratt nå :forvirret: ,men det ordner seg som regel tilslutt!!!Vi sleit værre med eldstemann....fikk til slutt plass i familiebh i en annen bydel....Det var mye styr med hvem som skulle passe osv før det,så jeg sleit meg ut(gikk gravid igjen å...),men etter 2jææææævlig lange mnd ordnet det seg :)

Som andre har nevnt her,han gir seg nok med skrikinga når han ser at du ikke gir etter....

Skrevet

Du har ingen nabojenter som vil tjene noen penger på å være trillepike da? 2 timer fri noen ettermiddager i uken kan gjøre underverker...

:klem:

Skrevet

Er det en åpen barnehage i nærheten av der dere bor?Det kan nemlig hjelpe.Sønnen min på 10 mnd var og sånn en periode men det er visst heeelt normalt.Leste det i en bok at de ofte er sånn fra 8 til 10 mnd.Vi begynte å dra i åpen barnehage og der ble han rolig med en gang.Lekte med andre barn også var han sliten på vei hjem.Sover som regel 2 timer da.Da får jeg hentet meg inn.

Er det noen tenner på gang? :klem:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Pappen skal ikke snart ha pappa perm da ?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det bare bio-mødre som kan klager på ungene sine å være slitne og frustrerte :overrasket:

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Er det bare bio-mødre som kan klager på ungene sine å være slitne og frustrerte :overrasket:

Er det mulig og la en tråd være uten stemor oppgulp :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Er det mulig og la en tråd være uten stemor oppgulp  :forvirret:

Er ikke lett det skjønner du når det kommer bedrevitere å tar opp igjen gamle tråder om de fæle stemødrene. Da blir jeg litt revet med vet du.

Men du vil vel skrive med store bokstaver her å hva som er stemødres rolle her i livet. Nemlig å sitte ned å holde kjeft.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Er ikke lett det skjønner du når det kommer bedrevitere å tar opp igjen gamle tråder om de fæle stemødrene. Da blir jeg litt revet med vet du.

Men du vil vel skrive med store bokstaver her å hva som er stemødres rolle her i livet. Nemlig å sitte ned å holde kjeft.

:ler:

Du er ikke bitter vel ?

Men dette har ingenting med Jens sitt spm og gjøre

Skrevet

Har du gått hjemme med ditt stebarn i et år fra h*n ble født til h*n var et år?

Gjest Gjest
Skrevet
:ler:

Du er ikke bitter vel ?

Men dette har ingenting med Jens sitt spm og gjøre

Har ikke annet med trådstarters innlegg å gjøre enn at bio foreldre kan bli slitne og frustrerte og klage på barna sine, men hvis vi stemødre gjør akkurat set samme så er det så mange som forter seg å spre så mye eder og galle som de bare kan klare å vri ut av seg.

Nei jeg er ikke bitter, men jeg er lei av at så fort stemødre viser seg her inne så skal vi godta all mulig dritt.

Det viser bare holdningen til stemødre, å vi føler oss ikke mer anerkjente av den grunn.

Husk, det er mange stemødre som virkelig går inn for å skape et godt forhold til stebarna, men det er jammen mange av oss som må tåle en hel masse fra andre hold.

Virker ikke som om vi har kommet lenger enn til eventyret om Askepott som hadde en ond stemor. Dermed er alle stemødre onde.

Gjest Gjest
Skrevet
Har du gått hjemme med ditt stebarn i et år fra h*n ble født til h*n var et år?

Har gått hjemme med egne barn, men også mye med stebarna ja.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Nå er det da virkelig ikke mange stemødre som går hjemme emd en baby alene hver dag fra babyen er 0-1 år.

Dere har en egen tråd for stemødre

Gjest Gjest
Skrevet

Men nå sporer dere helt av trådstarters spørsmål. Ikke bra.

Jeg var bare innom for å få bekreftet at biomødre kan bli sliten, lei og frustrert. Da er det ok, men det kan jammen stemødre å, å da er det galt.

Skrevet

Versegod. Denne tråden kan man klage så mye man vil i!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...