late_argument Skrevet 22. oktober 2025 #1 Skrevet 22. oktober 2025 Jeg vurderer NAF for å få tilgang til billigere service og verkstedtjenester. Er det noen som bruker NAF? Er de gode? Lønner det seg?
Rødvinsfilosofen Skrevet 22. oktober 2025 #2 Skrevet 22. oktober 2025 Vil si det. De kjører av og til dekkskift-kampanjer, m/ bytte av vindusviskere til en veldig lav pris. De tilbyr også gratis vår og vintersjekk av hjul. Jeg har også brukt skriftlige pristilbud fra NAF til å forhandle med merkevareforhandlere på pris. Jeg har droppet NAF-veihjelp, siden jeg har det dekket via forsikringen. Mange er som regel dobbeltforsikret for veihjelp. Som NAF-medlem kan man jo få diverse rabatter andre steder. Tror jeg fikk 200-250,- i prisavslag på synstest hos en optiker. 🤓 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #3 Skrevet 22. oktober 2025 Brukte de til eu-kontroll den gangen de ikke drev eget verksted. Nå kan en like godt bruke et annet verksted. Før var de uavhengige. Anonymkode: 31117...3e7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #4 Skrevet 22. oktober 2025 Det er jo bare 10% man får i rabatt på reparasjoner og sånn, syns ikke det er så mye jeg.. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brukte de til eu-kontroll den gangen de ikke drev eget verksted. Nå kan en like godt bruke et annet verksted. Før var de uavhengige. Anonymkode: 31117...3e7 er de ikke uavhengige lenger? på hvilken måte da? Har en venninne som sier at hun bruker dem til alt fordi de vil ikke prøve seg på noe rart eller prøve å selge deg noe ekstra. Men jeg vet ikke... Anonymkode: e3520...f9f
Illuminatum Skrevet 22. oktober 2025 #5 Skrevet 22. oktober 2025 Bare på forsikring sparer jeg inn mer enn medlemskontingenten ved forsikring i Gjensidige. 1
late_argument Skrevet 22. oktober 2025 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brukte de til eu-kontroll den gangen de ikke drev eget verksted. Nå kan en like godt bruke et annet verksted. Før var de uavhengige. Anonymkode: 31117...3e7 Men er de billigere?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #7 Skrevet 22. oktober 2025 Du må nesten være NAF medlem når du kjøper bil, brukt eller nytt. Det gir deg dekning i tilfelle det skjer noe tull, noe jeg har inntrykk av blir vanligere og vanligere. Anonymkode: b66e2...8be
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2025 #8 Skrevet 22. oktober 2025 Lønner seg og lønner seg, om man får bruk for 2-3 berginger i året kan det være litt smart. Hadde medlemskap selv i mange år, og hadde ved et par anledninger bruk for berging. Greit nok, men når man har kasko på bilen er det berging i den mot en egenandel. Og den er jo halvparten av medlemskapet i NAF. Oppå det har jo svært mange verksteder ett år eller to med berging etter en service, så ser ikke lenger behovet for å være medlem i ddt hele tatt. Anonymkode: 7b077...0c5
late_argument Skrevet 23. oktober 2025 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lønner seg og lønner seg, om man får bruk for 2-3 berginger i året kan det være litt smart. Hadde medlemskap selv i mange år, og hadde ved et par anledninger bruk for berging. Greit nok, men når man har kasko på bilen er det berging i den mot en egenandel. Og den er jo halvparten av medlemskapet i NAF. Oppå det har jo svært mange verksteder ett år eller to med berging etter en service, så ser ikke lenger behovet for å være medlem i ddt hele tatt. Anonymkode: 7b077...0c5 Mener du at verkstedet der man tar service tilbyr berging? Og har du noensinne hatt service eller reparert bilen hos naf?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #10 Skrevet 23. oktober 2025 late_argument skrev (2 timer siden): Mener du at verkstedet der man tar service tilbyr berging? Og har du noensinne hatt service eller reparert bilen hos naf? Lenge siden du har hatt bilen din på service skjønner jeg😄 Nei, aldri hatt bilen på service hos naf. Hvorfor skulle bruke de? Anonymkode: 7b077...0c5
late_argument Skrevet 23. oktober 2025 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lenge siden du har hatt bilen din på service skjønner jeg😄 Nei, aldri hatt bilen på service hos naf. Hvorfor skulle bruke de? Anonymkode: 7b077...0c5 Fordi de gir 10% på service hos medlemmer Hehe har faktisk aldri hatt bil på service før, men har fått ny, kul bil som jeg kommer til å følge opp mye bedre
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2025 #12 Skrevet 25. oktober 2025 Jeg melder meg nå ut av NAF fordi det ikke har lønt seg for min del. NAF har ikke klart å konkurrere på pris sammenlignet med merkeverksted mitt på større og mindre oppdrag. Mitt lokale NAF-verksted har i tillegg vært vanskelig å få tak i (svarer ikke på henvendelser), dvs de taper på kundeservice. Veihjelp har jeg i forsikringen min og behøver heller ikke NAF til det. NAF er jo også en interesseorganisasjon, men jeg er usikker på hvor god gjennomslagskraft de har opp mot politikerne. Anonymkode: c9481...130
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2025 #13 Skrevet 25. oktober 2025 Gjør alle "servicer" selv og sparer sikkert 90% på det. Og berging - har hatt 2 tilfeller ila 25 år..... Kostet vel ikke mer enn 500,- i egenandel på forsikring. Anonymkode: 31117...3e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå