Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg skal kjøpe meg viasat parabol om en stund. Jeg trenger desperat gode råd i den forbindelse siden min parabol kunnskap er lik null :)

Jeg skal ha viasat kun på grunn av tv3....tv2 og tvnorge har jeg tenkt å se med den vanlige antenna mi selv om det snør godt på de kanalene.

Det skal vel gå greit å se på parabol og vanlig antenne samtidig??

Vi har flere tv apparater i huset, hvordan skal vi gå frem for å kunne se parabol program på alle tvene? må vi ha flere tunere?

Opptak- vet at det kan være problematisk å ta opp en kanal på parabolen og da kan man ikke se på en annen kanal samtidig. Hvordan løser jeg dette problemet??

På forhånd tusen takk for alle svar !

Mocci

Skrevet
Heia!

Jeg skal kjøpe meg viasat parabol om en stund. Jeg trenger desperat gode råd i den forbindelse siden min parabol kunnskap er lik null :)

Jeg skal ha viasat kun på grunn av tv3....tv2 og tvnorge har jeg tenkt  å se med den vanlige antenna mi selv om det snør godt på de kanalene.

Det skal vel gå greit  å se på parabol og vanlig antenne samtidig??

Vi har flere tv apparater i huset, hvordan skal vi gå frem for å kunne se parabol program på alle tvene? må vi ha flere tunere?

Opptak- vet at det kan være problematisk å ta opp en kanal på parabolen og da kan man ikke se på en annen kanal samtidig. Hvordan løser jeg dette problemet??

På forhånd tusen takk for alle svar !

Mocci

Du skal kunne se på antenne signaler og satellittsignaler på samme TV. Snakk med forhandleren om hvordan dette gjøres i praksis. Det kommer antagelig litt an på hvordan satellittdekoderen sender signalene sine til TV-en (via Scart, S-video eller vanlig antennekabel).

Generelt er det noe dritt å være avhenging av en dekoder (sattelittmotageren er en dekoder) og samtidig ha flere TV-er eller videopptagere. Du må ha en dekoder for hver tuner du ønsker å bruke samtidig. Det er en tuner i TV-en, og en i videopptageren. Jeg vet ikke om det finnes satellittmotagere som støtter to eller flere brukere samtidig. En bruker er i dette tilfelle en tuner i en TV eller opptager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...