Gå til innhold

Lønn for barnepass

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke rart folk ikke har råd til barnepass lengre.. Ut på date å spise eller en natt på hotell, når barnepass koster så mye!

Anonymkode: c495e...343

Det er mye rimeligere å bare ha noen timer på kvelden, ja. 
Men jeg har sittet masse barnevakt selv (gratis for en venninnes to barn)  og det var  slitsomt. Og som ung  (på 90-tallet), da fikk vi alltid godt betalt, mente vi.  

Anonymkode: 8bbaa...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS, si gjerne fra hva du lander på, spent på om jeg kan tjene noen ekstra kroner for å betale litt ekstra på lånet 😅

Anonymkode: 8bbaa...e37

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjelpes! 

Har noen råd til å betale det? 

Jeg har 360kr timen for å passe 24 barn på dagtid - skatt. 

Anonymkode: 55fda...03d

Synes 4000 er helt fint jeg, 360 kr timen, så har hun dem i  10 timer,det er jo 3600, + natt + mat. Så 4000 kr er helt innafor. 

Anonymkode: b5c0f...494

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes 4000 er helt fint jeg, 360 kr timen, så har hun dem i  10 timer,det er jo 3600, + natt + mat. Så 4000 kr er helt innafor. 

Anonymkode: b5c0f...494

Helt enig, dette er vanlig nivå når en erfaren VOKSEN passer barn og som en jobb. Men lurt å lufte disse forventningene først, kan være foreldrene tenker 1000 kr og en flaske vin, liksom. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Visst er de uansvarlige. Ingen oppegående foreldre gjør det der.

De overnatter ikke i barnehagen.

Anonymkode: dc557...962

Det gjorde våre barn. Riktignok bare en natt, men alle gjorde det siste året.

• Nyttig 1
Skrevet

500 i timen, halvpris den tiden du antar å få være i fred/sove. 16x500 + 6x250 blir 9.500 da kan du spandere mat, eller runde opp til ti. Kan jo justeres opp og ned avhengig om du vil ha jobben, være hyggelig osv..

Anonymkode: 2bdb7...896

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Jeg trenger innspill.

Jeg skal passe 3 søsken (1, 3 og 5 år) fra lørdag kl.17 til søndag kl.15 hjemme hos meg. Jeg skal holde alt av mat.

Jeg er en voksen dame, med masse erfaring fra barnepass. Dette er en jobb, ikke vennetjeneste. 

Hva syns dere er passende betaling for denne jobben?

Anonymkode: 9465d...c50

Skal det betales skatt?

Skrevet

Hei. Jeg trenger innspill.

Jeg skal passe 3 søsken (1, 3 og 5 år) fra lørdag kl.17 til søndag kl.15 hjemme hos meg. Jeg skal holde alt av mat.

Jeg er en voksen dame, med masse erfaring fra barnepass. Dette er en jobb, ikke vennetjeneste. 

Hva syns dere er passende betaling for denne jobben?

Anonymkode: 9465d...c50

Helt ærlig ville jeg satt en høyere sum om det var velstående foreldre som bare skulle ut for å kose seg, enn om det  er middelklasseforeldre som skal i "90 års dag til bestemor".

Tenker 5-7000 for første alternativ og ca. 3000 for siste.

Husker jeg passet 4 barn fra 3-11ett døgn for 20 år siden.  Fikk da 1000kr. Men da var jeg også ung. Syntes det var mye da.

Anonymkode: 92a16...af7

Skrevet

Hjelpes! 

Har noen råd til å betale det? 

Jeg har 360kr timen for å passe 24 barn på dagtid - skatt. 

Anonymkode: 55fda...03d

Du er vel ikke alene med så mange småbarn? Uansett - du får 360,- timen på dagtid og du steiler over 90,- mer for nesten et døgn + kveld/natt inkl. mat? Det skulle bare mangle når det ikke er en vennetjeneste det er snakk om. 

Anonymkode: 1e95b...d24

Skrevet

Vi betaler kr 200 i timen, uavhengig sv antall barn. Har kun hatt barnevakt når de sov hele natten, så betalte da kr 200 i barnevaktenes «våkentid», men ingenting mellom 23-06 pga søvn (barna våkner som regel mellom 0630-0700). I dit tilfelle ville vi da betalt kr 3000. Nå har vi riktignok stått for maten, men barnehagebarn spiser jo veldig lite. Så 500 ekstra for mat burde jo være ok?

Om man ikke får sove i fred om natten så bør jo det og tas med i beregning.

Anonymkode: 81abc...fb9

Skrevet

For noen summer , jeg ville aldri tatt mer enn 2000 maks 

Anonymkode: d6ce5...93f

• Liker 2
Skrevet

Om dette ikke var hovedjobben min, så ville jeg nok tatt rundt 2000kr. 

Har man ikke et firma, betaler skatt av det etc, så kan man ikke forvente 4-500kr i timen. 

Anonymkode: 35840...54a

• Liker 2
Skrevet

Ser en del lander på 2000,- det er 90,- pr time (22 timer) med en ett-åring som kan være mye våken på natta? Det blir helt feil..

JEG hadde definitivt betalt over 3000,- og opp mot 5000,- for dette. 

Skrevet
Lillemy8 skrev (39 minutter siden):

Ser en del lander på 2000,- det er 90,- pr time (22 timer) med en ett-åring som kan være mye våken på natta? Det blir helt feil..

Hvorfor blir det feil? Og hva har kan være mye våken å gjøre med saken? Kan like gjerne være en som sover hele natten 

• Nyttig 2
Skrevet
Lillemy8 skrev (35 minutter siden):

jeg går ut i fra at barna sover på natten når foreldrene sette de bort.. 

Når jeg har hvilende nattevakt på jobb,  så har jeg ikke betalt mellom kl 24:00 - 7:00 (så sant jeg ikke bli vekket). 

Anonymkode: 35840...54a

• Nyttig 2
Skrevet
Tildy skrev (14 timer siden):

Jeg tenker 4-5 000 kroner. En timelønn for tre barn burde ligge på 450 kroner, synes jeg. tillegg er du bundet til hjemmet og de andre timene. 
Nå er mat inkludert også - tenker ikke matutgiftene er så store men deilig for mor og far å slippe å tenke på det. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Minimum 1000 kr per barn! 

Anonymkode: 2f0c8...66e

Så hun skal ha bedre betalt en folk med mastergrad og doktorgrad i høyere stillinger???

Anonymkode: 96e06...bb3

• Nyttig 1
Skrevet

150 er vanlig 200 om du vil være grei, 250 med mat og "høyere" kompetanse. 

Anonymkode: 96e06...bb3

Skrevet

Til ts - legger inn svar fra chat gpt om det er til hjelp: 

💡 Forslag til pris for deres situasjon

Dere har tre barn (1 år, 3 år og 5 år), barnevakten tar dem inn til sitt hjem, handler mat, og har dem en lengre periode (“ett døgn” nevnt tidligere). Her er en mulig prisvurdering:

• Hvis vi setter en grunns­timepris på f.eks. 150‑180 kr/timen for aktiv barnepass + ansvar.

• Legg til et “tillegg” for innkjøp av mat og ansvar hjem til barnevakten. For eksempel + 20‑40 kr/timen eller et fast tillegg for innkjøp (eller at dere dekker matkostnadene i tillegg til lønn).

• Hvis barnevakten har barna f.eks. 22 timer (som tidligere nevnt) og vi tar en timepris på 160 kr: 22 × 160 = 3 520 kr

• Hvis vi legger til kanskje et ekstra “mat/innkjøp‐tillegg” på f.eks. 40 kr/time: 22 × 40 = 880 kr i tillegg -> totalt ~ 4 400 kr.

• Alternativt kan dere avtale en fast sum for hele oppdraget (pakketilbud), f.eks. ~ 4 000‑4 500 kr pluss dekning av mat + evt transport.

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg som (voksen) student satt barnevakt i eget hjem tok jeg 500 kroner døgnet. Dette var riktignok for noen år siden. Greit at jeg var i nedre prissjiktet, men summene som nevnes her er jo ekstreme. 

Anonymkode: 037da...241

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Lillemy8 skrev (7 minutter siden):

Til ts - legger inn svar fra chat gpt om det er til hjelp: 

💡 Forslag til pris for deres situasjon

Dere har tre barn (1 år, 3 år og 5 år), barnevakten tar dem inn til sitt hjem, handler mat, og har dem en lengre periode (“ett døgn” nevnt tidligere). Her er en mulig prisvurdering:

• Hvis vi setter en grunns­timepris på f.eks. 150‑180 kr/timen for aktiv barnepass + ansvar.

• Legg til et “tillegg” for innkjøp av mat og ansvar hjem til barnevakten. For eksempel + 20‑40 kr/timen eller et fast tillegg for innkjøp (eller at dere dekker matkostnadene i tillegg til lønn).

• Hvis barnevakten har barna f.eks. 22 timer (som tidligere nevnt) og vi tar en timepris på 160 kr: 22 × 160 = 3 520 kr

• Hvis vi legger til kanskje et ekstra “mat/innkjøp‐tillegg” på f.eks. 40 kr/time: 22 × 40 = 880 kr i tillegg -> totalt ~ 4 400 kr.

• Alternativt kan dere avtale en fast sum for hele oppdraget (pakketilbud), f.eks. ~ 4 000‑4 500 kr pluss dekning av mat + evt transport.

Slutt med det chat got , det er bare fordummende 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...